  • 1. Data: 2005-11-28 11:03:08
    Temat: "rodzinnka"
    Od: "Beti" <k...@a...pl>

    Witam!

    Chcialbym uzyskac Wasza pomoc, w dosc klopotliwej dla mnie sprawie.

    Aby naswietlic cala sytuacje zaczne od samego poczatku

    Moj dziadek byl wlascicielem kamienicy, zmarl i zostal dokonany podzial na
    czlonkow rodziny, czyli nas 5 osob.

    Mi jako wnuczce nie nalezala sie zadna czesc, ale w drodze darowizny
    pozyskalam ja od drugiej zony dziadka.

    Kazdy dostal swoja czesc i tak
    ja i mama posiadamy teraz 7/16

    W kamienicy mieszkaja dwie rodziny, lub inaczej 3 spar
    spadkobiercow (posiadaczy udzialow)
    ja, mama, wujek

    i tylko my oplacamy wszystkie nalezne oplaty z tytulu????
    no wlasnie nie wiem sama czy wlasciwie ale placimy
    rocznie ponad tys zl. do urzedu miasta za dom oraz zabudowania gospodarcze
    (garaze itp)

    w kamienicy za zgoda pisemna wszystkich czlonkow (spadkobiercow-udzialowcow)
    zostala zaadoptowana czesc kamienicy na dzialalnosc gospodarcza.

    Dzialam tak od kilku lat. Pozostale osoby (2) nie mieszkaja w tej kamienicy
    od ponad 30lat.
    DG prowadze ok 7-8lat, i wszystko bylo by ok gdyby nie...

    oplaty zwiazane z cala kamienica, ktore reguluja tylko 2 osoby za wszystkie
    pozostale z wlasnej kieszeni.

    Pojawil sie spor, gdyz ja i wuj oplacamy po polowie wszystkie oplaty
    odciazajac calkowicie 2 pozostale osoby, ktore teraz zaczely sie czegos
    domagac.

    Nie ma wykonanego podzialu fizycznego domu, jedna z ciotek napisala do
    urzedu informacje ze nie zeswala na prowadzenie dg w tej kamienicy, nie
    zachowala zadnej formy pisemnej nie bylo ugody z innymi wlascicielami

    nie wiem od kogo to zalezy, czy tak jak we wspolnocie liczy sie wiekszosc,
    czy calosc?

    Nie wiem tez gdzie uzyskac wszystkie informacje na temat tej kamienicy a
    dokladnie informacje o prawo wlasnosci aby moc poradzic sie specjalisty,
    dlatego pisze na grupie.

    Przez te wszystkie lata oplacalam wszystkie oplaty, wykonalam remonty
    biezace kamienicy, zrobilam elewacje oraz dach i tylko za swoje pieniadze.
    Nie majac podzialu fizycznego budynku zajmuje umownie kilka pomieszczen,
    gdzie mam mieszkanie, sklep oraz garaz.

    Czy w jakis sposob mozna wykorzystac prawo do zasiedzenia mimo iz ta
    kamienica ma kilku wlascicieli.
    Czy wszyscy powinni solidarnie uiszczac oplaty z tytulu jej posiadania, jak
    to najlepiej rozwiazac, aby zachowac zajmowane czesci kamienicy. Wszyscy
    pozostali z racji ze mieszkaja dalej nie dolozyli staran aby ta kamienica
    zyla, a teraz domagaja sie niewiadomo czego i tworza mi problemy. Jak sie
    moge wobec tego zabiezpieczyc?

    Z gory dziekuje za wszelkie informacje czy odnosniki w tej sprawie.