  • 51. Data: 2020-02-05 12:41:55
    Temat: Re: rodzina zastepcza
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5e3aa584$0$538$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2020-02-05 o 12:14, ąćęłńóśźż pisze:
    > -----

    >To już dawanie rad post factum. W latach '60 by się udało. Ale w
    >latach '20 już nie, bo przyjdzie wojna i się okaże, że nie dość, że
    >pola nie ma, to nawet jest za granicą, w dodatku za taką, za którą
    >nie chcesz pojechać, bo nie wrócisz żywy.

    Albo nawet jest w dobrej granicy, ale przyszedl rok 1945 i
    rozkułaczyli.
    Albo kupiles tego pola duzo, ile mogles obrobic ... przyszedl rok 2010
    i sie okazuje, ze z 30ha nie da sie wyzyc.

    A propos - przyszedl rok 1999, srednia pensja 1706 zl, czyli ok 400
    euro ... i jak ktos mogl pomyslec, ze 7% od tego starczy na emeryture
    w przyszlosci ?

    Ale OFE stanely na wysokosci zadania i tamte pieniadze przemnozyly
    ~4x.

    J.

  • 52. Data: 2020-02-05 12:54:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli od Angoli i Grenlandczyków?

    -----

  • 53. Data: 2020-02-05 13:01:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Za mało, ale 10 tysi to już było coś gdy oprocentowanie sięgało w szczycie 13%, ale
    to dla depozytów 3-letnich (odsetki można było
    brać w bonach bez zrywania umowy depozytu) i jednak krótko (bo dolar miał swoje ochy
    i fochy w Stanach).
    Wtedy za 3,5 tys. $ można było kupić mieszkanie w Warszawie lub dopłacić i pojechać
    Daihatsu Charade.
    Artyści wybierali Charade (znaczy Merca 190 za 10 tys. $ lub w górę).
    Nie ździwiłbym się, gdyby to Porsche załatwił jej Jaroszewicz.

    -----
    > Jest jeszcze inna sprawa - kiedys jak miales 5 tys $ na koncie, to mogles sie czuc
    zabezpieczony do smierci.

  • 54. Data: 2020-02-05 13:03:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No właśnie jakoś wymienne, przecież Oni ustalali reguły dla siebie, a nie dla ludu
    pracującego miast i wsi.

    -----

  • 55. Data: 2020-02-05 13:57:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >szczycie 13%, ale to dla depozytów 3-letnich (odsetki można było
    >brać w bonach bez zrywania umowy depozytu) i jednak krótko (bo dolar

    Przy sredniej pensji ~20$, to 5k to jest 20 rocznych pensji.
    Zakladajac, ze sie jednak jakas prace ma, to zabezpieczenie na starosc
    jest duze.
    Nawet 5% od tych 5k, to praktycznie jedna dodatkowa pensja.

    >Wtedy za 3,5 tys. $ można było kupić mieszkanie w Warszawie lub
    >dopłacić i pojechać Daihatsu Charade.

    Zakladam, ze mieszkanie jakies mieli, wiec mowa o drugim.

    >Artyści wybierali Charade (znaczy Merca 190 za 10 tys. $ lub w górę).
    >Nie ździwiłbym się, gdyby to Porsche załatwił jej Jaroszewicz.

    Pierwsze ponoc nie, ale ogolnie - tez bym sie nie zdziwil.
    Tylko ze nowe Porsche to jednak spory wydatek na socjalistyczna
    kieszen, nawet Jaroszewicza.

    O Rodowicz to sie chyba akurat martwic nie musimy
    http://www.plotek.pl/plotek/7,154063,25022504,maryla
    -rodowicz-w-czasie-rozwodu-ma-do-podzialu-ogromny-ma
    jatek.html

    chociaz ... miliony szybko wyplywaja ...

    Ciekawe kto wiecej zarobil - ona czy on ..

    -----

  • 56. Data: 2020-02-05 14:07:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >No właśnie jakoś wymienne, przecież Oni ustalali reguły dla siebie, a
    >nie dla ludu pracującego miast i wsi.
    -----
    > na bony niewymienne

    Nie pamietam, ale moze.
    Tylko ze przeciez lud pracujacy miast i wsi mogl z takich ofert
    skorzystac (jak pracowal w demoludach), a tymczasem panstwo
    potrzebowalo dolarow, a nie rubli transferowych.

    J.

  • 57. Data: 2020-02-05 14:16:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...

    >Nie pomaga:
    >https://www.money.pl/gospodarka/demografia-przewaga
    -zgonow-nad-urodzeniami-wciaz-rosnie-636359496640678
    5a.html

    Na to by jednak trzeba nalozyc dane sprzed 20 lat - ile kobiet sie
    wtedy urodzilo.
    Albo sprzed 5 lat - ile dzieci rodzily mlode malzenstwa za Tuska.

    No i ... im wiecej umiera, tym mniej emeryckich gąb do wykarmienia :-)

    >Pomaga za to wygrać wybory, o co zresztą od samego początku chodziło.

    Co by nie mowic, to PO mowilo, ze na 500+ nie ma pieniedzy, a PiS dal
    i wyrwy w budzecie nie zrobil.
    Ba - jest lepiej niz za poprzednikow.

    Gdzies na to inflacja sie naklada, ale ona zaczela sie juz wczesniej.
    Swiat i my zaczelismy wychodzic z kryzysu.
    I teraz tylko oby ten kryzys nie wrocil, bo moze PiS pieniedzy
    zabraknac.

    A - no i oczywiscie wina Tuska - tak okradl OFE, ze jeszcze dla PiS na
    pare lat starczylo, duren :-)
    Choc akurat on narzekac nie moze :-)

    J.

  • 58. Data: 2020-02-05 14:19:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    Dnia Wed, 5 Feb 2020 11:28:21 +0100, J.F. napisał(a):

    >Nie zastanawiałem się nad tym, ale internety powiadają, że będzie
    >miał ją
    >głównie z UE. Nie musi dokarmiać danieli i chleje, to jeszcze
    >zaoszczędzi.
    >Nie dostaje jej zresztą za wychwalanie bałwanów w siłach zbrojnych.

    Nie mowie nie, ale mogles uczyc sie jezykow, zostac politykiem, i
    dostac odpowiednie stanowisko z emeryturka :-)

    Nie od dzis wiadomo :-)

    J.

  • 59. Data: 2020-02-05 14:31:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 5 Feb 2020 13:01:29 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Nie ździwiłbym się, gdyby to Porsche załatwił jej Jaroszewicz.

    Przecie Maryla wystąpiła jako jedna z gwiazd sylwestra w Zakopanem - tego
    co to go Polakom zazdroszczą pseudoelity - więc niepotrzebnie się jej
    czepiasz, gdyż jest ulubienicą Prezesa i Sutenerów, choć może nie w tym
    stopniu, co Zenek.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 60. Data: 2020-02-05 14:46:11
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 5 Feb 2020 14:16:22 +0100, J.F. napisał(a):

    > Na to by jednak trzeba nalozyc dane sprzed 20 lat - ile kobiet sie
    > wtedy urodzilo.

    Nie mam zdrowia szukać po internetach, ale ZTCP liczba noworodków jest
    dobrze skorelowana z liczbą kobiet w wieku rozrodczym. Niewielki wzrost
    dzietności w 2016 był związany z lokalnym maksimum tychże i zaraz potem
    spadł, a 500+ nie zdopingowało do rodzenia nikogo, przynajmniej w
    "mierzalnym" zakresie.

    > Co by nie mowic, to PO mowilo, ze na 500+ nie ma pieniedzy, a PiS dal
    > i wyrwy w budzecie nie zrobil.
    > Ba - jest lepiej niz za poprzednikow.

    PiS trafił na dobrą koniunkturę, a i tak co roku miał deficyt. 14 krajów UE
    miało w 2018 nadwyżkę:
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/14-krajow-UE-z-nadw
    yzka-w-finansach-publicznych-Polska-z-deficytem-7656
    018.html

    Misiewicze ratowali się jednorazowymi wpływami. W 2020 mają być m.in. z
    opłaty przekształceniowej przy przenoszeniu aktywów z OFE, ze sprzedaży
    częstotliwości oraz praw o emisji CO2. Ekonomiści twierdzą, że
    zrównoważonego budżetu w tym roku nie zobaczymy, bo przychody to w dużej
    części SF.

    Hossa się skończy, wydatki zostaną i będzie Wenezuela+.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl