-
1. Data: 2009-11-19 19:04:51
Temat: rezygnacja z umowy na odległość - aneks
Od: "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl>
Witam,
Chciałem rozwiązać umowę z C+ (z końcem stycznie 2010), ale w rozmowie
telefonicznej zostałem przekonany do pozostania i zgodziłem się na
przedłużenie umowy z C+. Aneks obowiązuje od 1 lutego 2010 do 28.2011.
Byłem przekonany, że jest to traktowane tak samo jak podpisanie umowy przez
telefon tj. bedę miał 10 dni na rezygnację z tego zobowiązania.
Aneks dotyczy innej oferty tzn. są inne warunki niż wcześniejsza umowa.
Czy konsultanci C+ mają rację i nie przysługuje mi prawo do rezygnacji w
ciągu 10 dni?
W zasadzie rezygnacja z aneksu miała na celu zdobycie czasu na przemyślenie
i ewentualne wyczekanie lepszej oferty, choć to co mi zaoferowali jest też
całkiem sensowne.
Jednak intuicyjnie dla mnie "C+" nie ma racji, a nie lubię, gdy ktoś wciska
mi "kit". Argumenty jednego z konsultantów były takie, że nie jest to umowa
na odległość, bo to ja zadzwoniłem do C+, a on jest w biurze, więc nie jest
poza firmą (niezłe :)). Profilaktycznie rezygnację z umowy i aneksu wysłałem
jednak pocztą, ale ciekawi mnie jak to wygląda zgodnie z prawem.
Z góry dziękuję za informacje osób, które mają styczność z tego typu
przypadkami :)
pozdrawiam
Grzegorz
> ----- Original Message -----
> From: <z...@c...com.pl>
> To: <G...@W...PL>
> Sent: Wednesday, November 18, 2009 5:10 PM
> Subject: Re:Wiadomosc od abonenta nr 497837001
>
>
> Szanowny Panie,
>
> odpowiadając na e-mail, uprzejmie informuję, iż 9 listopada 2009 roku
> podczas rozmowy telefonicznej Umowa została przedłużona na kolejnych 13
> miesięcy kalendarzowych liczonych od 1 lutego 2010 roku. W związku z tym,
> Okres Minimalny Pana Umowy upływa 28 lutego 2011 roku.
>
> Odnosząc się do kwestii prawnej dotyczącej możliwości rozwiązania Umowy w
> ciągu 10 dni, wyjaśniam, że zapis ten ma zastosowanie w przypadku
> zawierania Umowy. Podczas rozmowy z 9 listopada 2009 roku Umowa zawarta 17
> grudnia 2008 roku została przedłużona na podstawie nagranego Aneksu. W
> związku z tym nie jest to traktowane jako zawarcie nowej Umowy. Tym samym
> nie ma podstaw prawnych do odstąpienia od przedłużonej w ten sposób Umowy
> w terminie 10 dni.
>
> Wierzę, iż powyższe wyjaśnienia okażą się pomocne.
>
> W przypadku pojawienia się pytań, proszę o kontakt.
>
> Z poważaniem,
>
> xxxx imie i nazwisko konsultanta xxxxx
> Dział Relacji z Abonentami
>
> ----------------------------------------------------
---------
> CENTRUM TELEFONICZNE ABONENTÓW
> Tel.: 0 801 066 066 lub 022 310 45 45
> Fax: 022 310 45 44
>
> Skorzystaj z Internetowego Centrum Abonentów: http://www.ica.cyfraplus.pl
>
> http://www.cyfraplus.com.pl
> ----------------------------------------------------
---------
> CANAL+ Cyfrowy Sp. z o.o., al. gen. W. Sikorskiego 9, 02-758 Warszawa
> Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy XII Wydział Gospodarczy KRS
> KRS 0000051835, NIP: 526-22-46-271
> kapitał zakładowy 300.000.000 zł
> ----------------------------------------------------
---------
>
> Wypowiedzenie umowy
>
>
> Proszę o rozwiązanie umowy godnie z terminem jej zakończenia tj. z końcem
> stycznia 2010.
> Jednocześnie proszę o anulowanie mojej zgody (aneksu) na przedłużenie
> umowy wyrażonej w czasie rozmowy telefonicznej w dniu 12.11.2009 -
> odstąpienie od umowy zawartej na odległość, zgodnie z Art. 2 ust. 3 ustawy
> z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
> odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
>