  • 31. Data: 2020-06-18 11:31:04
    Temat: Re: respiratory widma
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 17 Jun 2020 17:26:27 +0200, J.F. napisał(a):

    > Bo zlozyla najlepsza oferte :-)

    Dla Cieszyńskiego i Szumowskich pewnie i najlepszą, ale dlaczego Ty i ja
    mamy za to płacić?
    Po to właśnie wprowadzono przepis wyłączający odpowiedzialność za
    przekroczenie przepisów o dyscyplinie finansów czy zamówieniach publicznych
    w związku z COVID

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 32. Data: 2020-06-18 11:42:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...

> [...]
    >Po to właśnie wprowadzono przepis wyłączający odpowiedzialność za
    >przekroczenie przepisów o dyscyplinie finansów czy zamówieniach

    Wolisz umierac na korytarzu w szpitalu, czy zaplacic pare zlotych ?

    Co by nie mowic, to epidemia byla nagła, a w normalnym trybie
    zamowien, to kupili by pewnie w 2022 :-)

    Oczywiscie zakładam, ze Szumowski ma gdzies kopie ogloszenia o
    planowanym zakupie, i plik ofert z wyzszymi cenami od innych
    oferentow.
    Choc w sumie ... a jesli ofert nie bylo, bo termin byl nierealny ?

    Oczywiscie można mieć zarzuty do ministra, ze nie kupil wczesniej,
    chocby i rok temu, zeby czekały w gotowosci na wypadek nieokreslonej
    epidemii ... ale kurzące się respiratory czy 500+ - wybieraj sam :-)

    J.

  • 33. Data: 2020-06-18 12:03:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 18 Jun 2020 11:42:55 +0200, J.F. napisał(a):

    > Wolisz umierac na korytarzu w szpitalu, czy zaplacic pare zlotych ?

    Wolałbym płacić procentom sprzętu, a nie handlarzowi bronią i wszystkim,
    którym odpalił dolę, żeby dostać zamówienie.
    Wszystkie firmy, które produkują respiratory wymienione w zamówieniu, mają
    przedstawicielstwa w Polsce, a tymczasem biznes robi Izdebski.

    > Co by nie mowic, to epidemia byla nagła, a w normalnym trybie
    > zamowien, to kupili by pewnie w 2022 :-)

    Kiedy właśnie nie kupili. Miało być 1200 sztuk, których nie widać nawet na
    horyzoncie.
    Kiedy zrobił się szum medialny, w końcu pojawiło się 50 respiratorów, ale
    niemieckich, które zrobiły rundę przez Pakistan.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 34. Data: 2020-06-18 12:18:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

    >Wolałbym płacić procentom sprzętu, a nie handlarzowi bronią i
    >wszystkim,
    >którym odpalił dolę, żeby dostać zamówienie.

    Czytales - a producenci mowia "sorry, nie wezmiemy od Panstwa
    pieniedzy za dostawe ekspresową, bo nam to zaszkodzi medialnie, a
    portfel zamowien mamy wypelniony na rok. Musicie czekac".

    >Wszystkie firmy, które produkują respiratory wymienione w zamówieniu,
    >mają
    >przedstawicielstwa w Polsce, a tymczasem biznes robi Izdebski.

    No i do sprawdzenia - nie wyslano do nich zapytania, nie przeczytali
    ogloszenia, czy przeczytali ... i co odpowiedzieli ?

    >Kiedy właśnie nie kupili. Miało być 1200 sztuk, których nie widać
    >nawet na
    >horyzoncie.

    Nie mowie nie. Ale co powiesz, jak jednak dotra w ciagu miesiaca ?

    A tu na horyzoncie:
    a) mozliwosc wycofania zamowienia, jak sie epidemia skonczy, a
    umowiony termin dostawy minie,
    b) mozliwosc nawrotu epidemii.

    >Kiedy zrobił się szum medialny, w końcu pojawiło się 50 respiratorów,
    >ale
    >niemieckich, które zrobiły rundę przez Pakistan.

    co moze pokazywac dlaczego dziwni posrednicy respiratory ci dostarcza,
    a producenci i ich przedstawiciele nie.

    Trzeba brac przyklad z Anglikow, ktorzy potrafili wykrzesac tysiace
    respiratorow.
    Ciekawe skad mieli - zlozyli zamowienie na samym poczatku i oni
    dostali a dla reszty zabraklo, czy mieli gdzies w zapasie
    mobilizacyjnym ... dla szpitali wojskowych ?

    J.

  • 35. Data: 2020-06-18 12:33:27
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 18-06-2020 o 12:18, J.F. pisze:
> [...]
    > za dostawe ekspresową, bo nam to zaszkodzi medialnie, a portfel zamowien
    > mamy wypelniony na rok. Musicie czekac".

    No to pytanie, jak chciał zdobyć ktoś inny, to jak miałby to samo kupić,
    skoro producent nie ma do sprzedaży. Dodatkowo zauważ, że inni potrafią
    kupić, patrz WOŚP.

    > Nie mowie nie. Ale co powiesz, jak jednak dotra w ciagu miesiaca ?

    Na razie te co dotarły, to zupełnie inne niż były zamówione...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 36. Data: 2020-06-18 12:49:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 18 Jun 2020 12:18:48 +0200, J.F. napisał(a):

    > a producenci mowia "sorry, nie wezmiemy od Panstwa
    > pieniedzy za dostawe ekspresową, bo nam to zaszkodzi medialnie, a
    > portfel zamowien mamy wypelniony na rok. Musicie czekac".

    Izdebski wziął kilka razy więcej i też musimy czekać.

    > No i do sprawdzenia - nie wyslano do nich zapytania, nie przeczytali
    > ogloszenia, czy przeczytali ... i co odpowiedzieli ?

    Chętnie poczytam, co ustaliłeś w tej sprawie.

    > Nie mowie nie. Ale co powiesz, jak jednak dotra w ciagu miesiaca ?

    Będę się cieszył, że sprzęt jest i martwił, że tak drogo za niego
    zabuliłem.
    Żaden z producentów nawet nie rozmawiał z E&K. Pewnie brakujące respiratory
    zostaną wyprodukowane na Ciemnogrodzkiej i trafią do nas przez San Escobar.

    > co moze pokazywac dlaczego dziwni posrednicy respiratory ci dostarcza,
    > a producenci i ich przedstawiciele nie.

    Dziwni pośrednicy na razie dostarczyli 50 z 1200 urządzeń, a i to za
    astronomiczne pieniądze, więc powstrzymam się z wyrażaniem entuzjazmu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 37. Data: 2020-06-18 14:49:21
    Od: Konopny Nespresso <o...@g...com>

    użytkownik Olin napisał:

    > Wolałbym płacić procentom sprzętu

    Ja bym wolał żeby pisy nie słuchały GWna i wcale respiratorów
    nie zamawiali. 90% stało niewykorzystanych.

    Piętno dla pisów za słuchanie się GWna.

  • 38. Data: 2020-06-18 17:19:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup

    >No to pytanie, jak chciał zdobyć ktoś inny, to jak miałby to samo
    >kupić, skoro producent nie ma do sprzedaży.

    Obrotny posrednik moze znalezc niemieckie respiratory np w Pakistanie
    :-)

    >Dodatkowo zauważ, że inni potrafią kupić, patrz WOŚP.

    Skoro potrafia, to czemu prosza ministra o 37 sztuk ?

    https://www.wosp.org.pl/aktualnosci/sprawdz-gdzie-tr
    afia-sprzet-covid-19
    10 sztuk transportowych kupili i z setke łóżek intensywnej terapii -
    nie wiem czy to z respiratorem, czy bez ..

    Ale cos takiego ... tez chyba towar chwilowo deficytowy
    https://www.wosp.org.pl/aktualnosci/warszawa-lodz-i-
    poznan-z-analizatorami-od-wosp

    na koncu informacja o 200 łóżkach i 71 respiratorach ... ale
    "orkiestra zamówiła" ...

    >Na razie te co dotarły, to zupełnie inne niż były zamówione...

    Czy tak zupelnie inne to nie wiemy - moze równoważne.

    Pytanie raczej czy dotarły, czy minister wygrzebał jakąs starą paletę
    :-)

    J.