  • 1. Data: 2007-01-04 22:04:34
    Temat: reklamacja w Orange
    Od: "gordom" <g...@w...plBEZ.TEGO>

    Witam serdecznie.
    Nie wiem czy to odpowiednia grupa - jeśli nie to sorry; powiedzcie proszę
    gdzie to powinienem wysłać.
    Przed kilkoma dniami z własnego sieroctwa nie zablokowałem klawiatury
    telefonu (abonament w Orange). Niestety trzymając go w kieszeni wcisnąłem
    przypadkowo kilkanaście cyfry. Kilka pierwszych stworzyło nr 070088888889 po
    czym połączenie to zostało uaktywnione. Koszt tej usługi to ponad 7 PLN
    /min. Zanim się zorientowałem i rozłączyłem upłynęło ok. 30 min (moje
    rozmowy zwykle trwają maksymalnie do 4 min). Zadzwoniłem od razu do BOK.
    Powiedziano mi, że numery zaczynające się na 0700 są na "dzień dobry"
    zablokowane i takie połączenie nie powinno się samo uaktywnić (trzeba
    wyrazić zgodę na ich odblokowanie). Ja jednak zgody na odblokowanie nigdy
    nie wyrażałem. Mimo to mój telefon się połączył. Osoba z BOK-u po chwili
    stwierdziła, że to dlatego, że połączenia te są blokowane abonentom, którzy
    są w Orange od 2003 - starszych klientów to nie dotyczy (ja jestem abonentem
    od stycznia 2002; od tego czasu kilkakrotnie zmieniałem taryfę i odnawiałem
    umowę 2 lub 3 krotnie). Starzy klienci muszą wyrazić zgodę na zablokowanie
    połączeń na 0700. Na pytanie, dlaczego odmiennie traktują jednych i drugich
    klientów odpowiedziano mi, że chciano uniknąć zamieszania ;-(. Czy warto coś
    takiego reklamować? Może ktoś z Was ma doświadczenia w podobnej sprawie i
    powie jak powinienem umotywować ewentualne roszczenie. Z góry dziękuję za
    informacje.
    Pozdrawiam,

    --
    gordom

  • 2. Data: 2007-01-05 09:40:00
    Temat: Re: reklamacja w Orange
    Od: "mazda" <n...@n...pl>

    Użytkownik "gordom" <g...@w...plBEZ.TEGO> napisał w wiadomości

    (ciach)

    Raz:
    Orange nie odpowiada za gapiostwo klientów.
    Wiesz, Twoja sytuacja to coś w stylu kierowcy który kupił auto kempingowe i
    pdoczas jazdy wstał i poszedł zrobić sobie do tyłu kawe. Oczywiście wypadł z
    szosy, ale pozwał dealera bo w manualu od auta nie było napisane, żeby nie
    puszczać kierownicy podczas jazdy ;)
    Dwa:
    Skoro mówią, że blokują abonentom od 2003 to dlaczego mieli by zablokowac
    komuś kto jest od 2002?
    Jeżeli zaczeli blokować z powodu nakazu jakiegoś przepistu, który nakazał im
    blokowac OD 2003 to musieli działać według tegoż własnie przepisu
    Z drugiej strony, jeżeli zmieniałeś taryfę/odnawiałeś umowę po 2003 to
    wydaje mi sie, ze naturalnie powinni zablokować 0-700 ( o ile traktują
    odnowienie/przedłużenie/zmianę taryfy jako oddzieną umowę )

    Aczkolwiek mogę się mylic, podejrzewam, ze mądrzejsi ode mnie znajdą coś co
    pozwoli Ci się wybronić.

  • 3. Data: 2007-01-05 12:51:19
    Od: "Andrzej Wróblewski" <a...@b...pl>

    *cut*

    Ja bym sie zorientowal, czy weszlo to na zasadzie zmiany regulaminu (ktory
    zaakceptowales, nie rozwiazujac umowy z Orange) oraz jak ma sie to do praw
    nabytych, ktorych oni nie zmienili bez Twojej zgody. Najprawdopodobniej
    regulamin zawiera zapis, ze "nowi klienci maja blokowane 0700" - w takiej
    sytuacji operator niestety ma racje. Jezeli natomiast ktorykolwiek z
    regulaminow "po drodze" zawieral informacje, ze "0700 jest zablokowane chyba
    ze abonent wyrazi zgode na odblokowanie", nie precyzujac, ze dotyczy to
    tylko nowych klientow - to moim zdaniem reklamacja moglaby byc uzasadniona.

    A najlepiej wstukaj w google "070088888889" ;-)

    Pozdrawiam,

    Andrzej