-
1. Data: 2007-01-04 22:04:34
Temat: reklamacja w Orange
Od: "gordom" <g...@w...plBEZ.TEGO>
Witam serdecznie.
Nie wiem czy to odpowiednia grupa - jeśli nie to sorry; powiedzcie proszę
gdzie to powinienem wysłać.
Przed kilkoma dniami z własnego sieroctwa nie zablokowałem klawiatury
telefonu (abonament w Orange). Niestety trzymając go w kieszeni wcisnąłem
przypadkowo kilkanaście cyfry. Kilka pierwszych stworzyło nr 070088888889 po
czym połączenie to zostało uaktywnione. Koszt tej usługi to ponad 7 PLN
/min. Zanim się zorientowałem i rozłączyłem upłynęło ok. 30 min (moje
rozmowy zwykle trwają maksymalnie do 4 min). Zadzwoniłem od razu do BOK.
Powiedziano mi, że numery zaczynające się na 0700 są na "dzień dobry"
zablokowane i takie połączenie nie powinno się samo uaktywnić (trzeba
wyrazić zgodę na ich odblokowanie). Ja jednak zgody na odblokowanie nigdy
nie wyrażałem. Mimo to mój telefon się połączył. Osoba z BOK-u po chwili
stwierdziła, że to dlatego, że połączenia te są blokowane abonentom, którzy
są w Orange od 2003 - starszych klientów to nie dotyczy (ja jestem abonentem
od stycznia 2002; od tego czasu kilkakrotnie zmieniałem taryfę i odnawiałem
umowę 2 lub 3 krotnie). Starzy klienci muszą wyrazić zgodę na zablokowanie
połączeń na 0700. Na pytanie, dlaczego odmiennie traktują jednych i drugich
klientów odpowiedziano mi, że chciano uniknąć zamieszania ;-(. Czy warto coś
takiego reklamować? Może ktoś z Was ma doświadczenia w podobnej sprawie i
powie jak powinienem umotywować ewentualne roszczenie. Z góry dziękuję za
informacje.
Pozdrawiam,
--
gordom
-
2. Data: 2007-01-05 09:40:00
Temat: Re: reklamacja w Orange
Od: "mazda" <n...@n...pl>
Użytkownik "gordom" <g...@w...plBEZ.TEGO> napisał w wiadomości
news:enjtg8$62k$1@achot.icm.edu.pl...
(ciach)
Raz:
Orange nie odpowiada za gapiostwo klientów.
Wiesz, Twoja sytuacja to coś w stylu kierowcy który kupił auto kempingowe i
pdoczas jazdy wstał i poszedł zrobić sobie do tyłu kawe. Oczywiście wypadł z
szosy, ale pozwał dealera bo w manualu od auta nie było napisane, żeby nie
puszczać kierownicy podczas jazdy ;)
Dwa:
Skoro mówią, że blokują abonentom od 2003 to dlaczego mieli by zablokowac
komuś kto jest od 2002?
Jeżeli zaczeli blokować z powodu nakazu jakiegoś przepistu, który nakazał im
blokowac OD 2003 to musieli działać według tegoż własnie przepisu
Z drugiej strony, jeżeli zmieniałeś taryfę/odnawiałeś umowę po 2003 to
wydaje mi sie, ze naturalnie powinni zablokować 0-700 ( o ile traktują
odnowienie/przedłużenie/zmianę taryfy jako oddzieną umowę )
Aczkolwiek mogę się mylic, podejrzewam, ze mądrzejsi ode mnie znajdą coś co
pozwoli Ci się wybronić.
Pozdrawiam
M
-
3. Data: 2007-01-05 12:51:19
Temat: Re: reklamacja w Orange
Od: "Andrzej Wróblewski" <a...@b...pl>
*cut*
Ja bym sie zorientowal, czy weszlo to na zasadzie zmiany regulaminu (ktory
zaakceptowales, nie rozwiazujac umowy z Orange) oraz jak ma sie to do praw
nabytych, ktorych oni nie zmienili bez Twojej zgody. Najprawdopodobniej
regulamin zawiera zapis, ze "nowi klienci maja blokowane 0700" - w takiej
sytuacji operator niestety ma racje. Jezeli natomiast ktorykolwiek z
regulaminow "po drodze" zawieral informacje, ze "0700 jest zablokowane chyba
ze abonent wyrazi zgode na odblokowanie", nie precyzujac, ze dotyczy to
tylko nowych klientow - to moim zdaniem reklamacja moglaby byc uzasadniona.
A najlepiej wstukaj w google "070088888889" ;-)
Pozdrawiam,
Andrzej