-
1. Data: 2003-01-22 20:45:49
Temat: reklamacja-koszty przesylki???
Od: ".:TOMAS:." <t...@p...onet.pl>
witam,
mam pytanko, z tego co dobrze pamietam, to reklamodawca musi dostarczyc
przedmiot na koszt wlasny i nie moze domagac sie zwrotu poniesionych kosztow
np. z tytulu kosztow przesylki?
aha, ktora ustawa to unormowala?
za wszelkie informacje dziekuje
pozdrawiam
-
2. Data: 2003-01-22 20:53:04
Temat: Re: reklamacja-koszty przesylki???
Od: f...@p...onet.pl
> witam,
> mam pytanko, z tego co dobrze pamietam, to reklamodawca musi dostarczyc
> przedmiot na koszt wlasny i nie moze domagac sie zwrotu poniesionych kosztow
> np. z tytulu kosztow przesylki?
>
> aha, ktora ustawa to unormowala?
>
> za wszelkie informacje dziekuje
>
> pozdrawiam
>
>
No, właśnie w tym nieszczęsnym rozporządzeniu "o zasadach sprzedaży
konsumenckiej" Dz.U z roku 2002 są odpowiedzi na twoje pytania.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
3. Data: 2003-01-22 22:15:05
Temat: Re: reklamacja-koszty przesylki???
Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>
f...@p...onet.pl napisa_(a):
>
> > witam,
> > mam pytanko, z tego co dobrze pamietam, to reklamodawca musi dostarczyc
> > przedmiot na koszt wlasny i nie moze domagac sie zwrotu poniesionych kosztow
> > np. z tytulu kosztow przesylki?
> >
> > aha, ktora ustawa to unormowala?
> >
> > za wszelkie informacje dziekuje
> >
> > pozdrawiam
> >
> >
> No, właśnie w tym nieszczęsnym rozporządzeniu "o zasadach sprzedaży
> konsumenckiej" Dz.U z roku 2002 są odpowiedzi na twoje pytania.
albo w ustawie o sprzedaży konsumenckiej jeśli zakup w tym roku
KG
-
4. Data: 2003-01-23 09:28:37
Temat: Re: reklamacja-koszty przesylki???
Od: "lidmar" <l...@g...pl>
z tego co dobrze pamietam, to reklamodawca musi dostarczyc
> przedmiot na koszt wlasny i nie moze domagac sie zwrotu poniesionych
kosztow
> np. z tytulu kosztow przesylki?
zakładam , że sprawa dotyczy obrotu konsumenckiego,
jeżeli sprzedaży dokonano w 2003r., to ma zastosowanie przepis art. 8 ust. 2
ustawy a dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej:
Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca
ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w
szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz
ponownego zamontowania i uruchomienia.
jeżeli sprzedaży dokonano i towar wydano między 1.07.2002r. a 31.12.2002r.,
to zastosowanie ma przepis § 22. Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25
czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania
umów sprzedaży między przedsiębiorcami a konsumentami(
Dz.U.2002.96.851 ):jeżeli w celu wymiany lub zwrotu towaru, jak też w celu
usunięcia wady, towar został dostarczony staraniem konsumenta, załatwiający
reklamację, na żądanie konsumenta, zwróci mu poniesione przez niego koszty z
tym związane (koszty transportu, demontażu, ponownego zainstalowania towaru,
ubezpieczenia itp.).
wreszcie, jeżeli sprzedaży dokonano przed 1 lipca, a rękojmia jeszcze nie
wygasła, to stosuje się § 25. Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia z dnia
30 maja 1995 r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania
umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów (Dz.U.1995.64.328 ) ;
Jeżeli w celu wymiany lub zwrotu towaru za zwrotem ceny, jak też w celu
naprawy, towar został dostarczony staraniem konsumenta, załatwiający
reklamację, na żądanie konsumenta, zwróci mu poniesione przez niego koszty z
tym związane (koszty transportu, demontażu, ponownego zainstalowania towaru,
ubezpieczenia itp.).
pzdr
marek
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
5. Data: 2003-01-23 21:24:09
Temat: Re: reklamacja-koszty przesylki???
Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>
> z tego co dobrze pamietam, to reklamodawca musi dostarczyc
Reklamodawca to ten co zleca reklamę ? ;)