eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacja-koszty przesylki??? › Re: reklamacja-koszty przesylki???
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.astercity.net!newsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "lidmar" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklamacja-koszty przesylki???
    Date: Thu, 23 Jan 2003 10:28:37 +0100
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 48
    Message-ID: <b0ocqv$qli$1@news.gazeta.pl>
    References: <b0n017$a7v$1@news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: sc82.internetdsl.tpnet.pl
    X-Trace: news.gazeta.pl 1043314335 27314 80.55.80.82 (23 Jan 2003 09:32:15 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Jan 2003 09:32:15 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-User: lidmar
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:126401
    [ ukryj nagłówki ]


    z tego co dobrze pamietam, to reklamodawca musi dostarczyc
    > przedmiot na koszt wlasny i nie moze domagac sie zwrotu poniesionych
    kosztow
    > np. z tytulu kosztow przesylki?

    zakładam , że sprawa dotyczy obrotu konsumenckiego,


    jeżeli sprzedaży dokonano w 2003r., to ma zastosowanie przepis art. 8 ust. 2
    ustawy a dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej:
    Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca
    ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w
    szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz
    ponownego zamontowania i uruchomienia.


    jeżeli sprzedaży dokonano i towar wydano między 1.07.2002r. a 31.12.2002r.,
    to zastosowanie ma przepis § 22. Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25
    czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania
    umów sprzedaży między przedsiębiorcami a konsumentami(
    Dz.U.2002.96.851 ):jeżeli w celu wymiany lub zwrotu towaru, jak też w celu
    usunięcia wady, towar został dostarczony staraniem konsumenta, załatwiający
    reklamację, na żądanie konsumenta, zwróci mu poniesione przez niego koszty z
    tym związane (koszty transportu, demontażu, ponownego zainstalowania towaru,
    ubezpieczenia itp.).

    wreszcie, jeżeli sprzedaży dokonano przed 1 lipca, a rękojmia jeszcze nie
    wygasła, to stosuje się § 25. Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia z dnia
    30 maja 1995 r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania
    umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów (Dz.U.1995.64.328 ) ;
    Jeżeli w celu wymiany lub zwrotu towaru za zwrotem ceny, jak też w celu
    naprawy, towar został dostarczony staraniem konsumenta, załatwiający
    reklamację, na żądanie konsumenta, zwróci mu poniesione przez niego koszty z
    tym związane (koszty transportu, demontażu, ponownego zainstalowania towaru,
    ubezpieczenia itp.).



    pzdr

    marek



    --
    Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1