-
1. Data: 2002-08-26 06:29:41
Temat: reklamacja
Od: "Gerard" <g...@z...com.pl>
Mam taki problem.
Oddałem do naprawy gwarancyjnej aparat fotograficzny i po trzech tygodniach
oddano mi go jako naprawiony.
Okazało się, że w dalszym ciągu występuje usterka którą zgłaszałem a
dodatkowo pojawił się nowy objaw.
W karcie gwarancyjnej nie ma żadnej adnotacji o tym ile razy producent może
naprawiam aparat. Jest tylko punkt: "W sytuacjach wyjątkowych, gdyby usterki
lub wady nie udało się usunąć, Sprzedawca zobowiązuje się do wymiany
urządzenia na nowe wolne od usterki lub wad."
Zaznaczę jeszcze, że usterka jest w elektronice aparatu i objawia się tym że
od czasu do czasu bez wyraźnych przyczyn blokuje aparat lub wykonuje dziwne
czynnosci (np. przez 15 sekund podnosi i opuszcza lustro). Zdarza się to
najwyżej kilka razy na rolkę filmu więc nie jestem w stanie pokazać tego
sprzedawcy.
I w związku z tym moje pytanie:
- czy skoro wybrałem już gwarancję - to czy mogę teraz "przejśc" na rękojmię
i żadać wymiany sprzętu?
- czy jednorazowa nieudana próba naprawy gwarancyjnej aparatu kwalifikuje go
już do wymiany?
- jeśli nie to "do ilu razu sztuka"?
Z góry dziękuję za pomoc.
Gerard