  • Data: 2003-04-26 07:17:38
    Temat: rejestrowanie ojca
    Od: "K" <n...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam Grupe,
    W temacie jestem zielony a musze to szybko nadrobic. W archiwum nie
    znalazlem identycznego przypadku, stad moje pytanie na grupe:
    Matka dziecka nie chce go rejestrowac na nazwisko ojca (czyli moje) -
    zgodzilem sie na to, ale chce by dziecko mialo ojca rowniez w dokumentach,
    nie tylko na zdjeciu (sprawy spadkowe, w razie czego mozliwosc wziecia
    urlopu opiekunczego). Oczywiscie wolalbym, zeby dziecko sie wychowywalo z
    obojgiem rodzicow, ale to nie zalezy tylko ode mnie...
    Pytania brzmia:
    - czy moge figurowac w papierach jako pelnoprawny ojciec dziecka, mimo ze
    dziecko pozostanie przy nazwisku matki?
    - Czy potrzebna jest do tego jej zgoda?
    - Jak to przeprowadzic?
    - Czy musze byc przy rejestracji?
    - I jaka podstawa prawna?
    - I ostatnie, jezeli nie bede figurowal w dokumentach jako ojciec, to jakie
    dziecko ma prawa do mnie a ja do dziecka?

    --
    Kamil