eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworejestracje zabytkoweRe: rejestracje zabytkowe
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Martin Fox <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rejestracje zabytkowe
    Date: Tue, 1 Jul 2008 19:36:39 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 64
    Message-ID: <1...@m...fox>
    References: <g4dhui$e8q$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: np-16-172.prenet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1214933803 21299 79.139.16.172 (1 Jul 2008 17:36:43 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 1 Jul 2008 17:36:43 +0000 (UTC)
    X-User: lisio
    X-Antivirus: avast! (VPS 080630-1, 2008-06-30), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:540715
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Tue, 1 Jul 2008 17:18:05 +0200, badacz napisał(a):

    > Jakie przywileje, korzyści, lub obowiązki daje zarejestrowanie samochodu
    > jako zabytkowy i otrzymanie żółtych tablic?

    Do niewątpliwych zalet posiadania pojazdu jako zabytek należy zaliczyć:

    *

    brak konieczności posiadania i przedłużania ubezpieczenia
    komunikacyjnego OC, polisa może być wykupiona w chwili gdy pojazd ma
    wyruszyć na drogę. Okres minimalny zależny jest od ubezpieczyciela jednak
    standardowo wynosi miesiąc
    *

    zniżka 50% podstawy ubezpieczeniowej z tytułu "weterana szos" czyli
    pojazdu zabytkowego
    *

    wyróżniające się tablice rejestracyjne koloru żółtego
    charakteryzujące pojazd jako zabytkowy
    *

    ochrona pojazdu przez organy państwowe (tu można liczyć na ewentualne
    pieniążki na konserwację zabytku)
    *

    przegląd wieczysty (jeden przegląd techniczny na całe życie auta)
    *

    radość z użytkowania pojazdu zabytkowego

    Wad nie stwierdzono, jednak są pewne ograniczenia:

    *

    osoba posiadająca pojazd zabytkowy jest zobowiązana ustawowo do
    opieki nad tym zabytkiem dokładając wszelkich możliwych starań aby utrzyma
    obiekt w jak najlepszym stanie. Należy tu nadmienić ze właściciel jest
    zobowiązany pod rygorem kary grzywny lub nawet pozbawienia wolności.
    *

    auto zabytkowe nie może wyjechać za granicę kraju bez zgody
    wojewódzkiego konserwatora zabytków.
    *

    auta zabytkowego nie można modyfikować w żaden sposób (dotyczy to
    modyfikacji wpływającej na stan obiektu np.: tuning lub zmiana silnika
    itp.) bez zgody wojewódzkiego konserwatora zabytków.
    *

    pojazd musi mieć ukończone 25 lat i 15 lat nieprodukowany. Są wyjątki
    od tej reguły, które mówią, że pojazdem zabytkowym może być też pojazd
    młodszy pod warunkiem zaistnienia pewnych ważnych dla tego pojazdu
    okoliczności np.: rozpoczęcie lub zakończenie produkcji, udział w
    historycznej uroczystości, rajdzie, zdobycie nagrody itp.

    Jeśli nadal cię to interesuje to:
    http://www.retro-auto.xzx.pl/readarticle.php?article
    _id=3

    --
    Martin Fox
    Escort MkIV '89 + Mark Jaws 2 / Lemm
    http://fox.cn.com.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 01.07.08 21:11 Easy
  • 01.07.08 21:15 Easy

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1