  • 11. Data: 2011-03-20 19:44:00
    Temat: Re: rejestracja auta na żonę
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    kam w <news:im5kr3$n0n$1@news.onet.pl>:

    > nie może
    > mogą jedynie (wspólnie) przenieść całość do majątku osobistego

    A czy może darować/sprzedać "swoją część" osobie trzeciej?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 12. Data: 2011-03-20 20:02:23
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-03-20 20:44, 'Tom N' pisze:
    > A czy może darować/sprzedać "swoją część" osobie trzeciej?

    nie
    to jest współwłasność łączna, nie ma określonej "jego części", nie można
    nią rozporządzać

    k.

  • 13. Data: 2011-03-20 20:09:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/20/2011 3:02 PM, kam wrote:

    > nie
    > to jest współwłasność łączna, nie ma określonej "jego części", nie można
    > nią rozporządzać

    a niby dlaczego nie mogę swojego udziału sprzedać lub darowac komuś innemu?

    bo pisząc swoją część raczej nie miał na myśli prawych czy lewych drzwi
    samochodu.

  • 14. Data: 2011-03-20 20:31:20
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    kam w <news:im5mc0$tub$1@news.onet.pl>:

    > nie
    > to jest współwłasność łączna, nie ma określonej "jego części", nie można
    > nią rozporządzać

    Czyli umrzeć nie może bo rozporządzi "swoją częścią"-- ciekawe, ale IMHO
    nielogiczne.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 15. Data: 2011-03-20 20:58:14
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-03-20 21:09, witek pisze:
    > a niby dlaczego nie mogę swojego udziału sprzedać lub darowac komuś innemu?

    Bo we współwłasności łącznej (a taką jest wspólność małżeńska) nie ma, w
    trakcie jej trwania, udziałów o określonej wielkości.

    k.

  • 16. Data: 2011-03-20 21:47:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/20/2011 3:58 PM, kam wrote:

    > Bo we współwłasności łącznej (a taką jest wspólność małżeńska) nie ma, w
    > trakcie jej trwania, udziałów o określonej wielkości.
    >
    > k.

    to w jaki sposób jeden z rodziców "przepisuje" 50% swojego samochodu na
    syna, zeby syn sie dorobił własnej zniżki w OC zanim sam sobie kupi
    samochód.

  • 17. Data: 2011-03-21 10:21:32
    Od: " ąćę" <j...@g...pl>

    Nie, to auto jest zapewne Wasze wspólne, niepodzielnie.

    Ale mogłeś je kupić ze swojego majątku do wykorzystywania w swojej
    działalności gospodarczej lub innej pracy itp.

    -----

  • 18. Data: 2011-03-21 10:59:28
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (21.03.2011 11:21), ąćę wrote:
    > Nie, to auto jest zapewne Wasze wspólne, niepodzielnie.

    To jest różnica między sytuacją kiedy Jaś i Małgosia, będąc kunkubentami
    kupią auto na spółkę, a taką kiedy Jaś i Małgosia będąc małżonkami
    kupują coś do majątku wspólnego?

    > Ale mogłeś je kupić ze swojego majątku do wykorzystywania w swojej
    > działalności gospodarczej lub innej pracy itp.

    Ale nie kupiłem :).

    p. m.

  • 19. Data: 2011-03-21 12:21:10
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-20 17:50, mvoicem pisze:
    > Kupiłem samochód, na umowie sprzedaży widnieję ja, jednak z pewnych
    > względów zależy mi na tym żeby w dowodzie rejestracyjnym widniała żona.

    Musi widnieć na jakiejś umowie przeniesienia własności, w tym wypadku na
    umowie darowizny. Tzn "musi" to jest zdanie 99% personelu obsługującego
    rejestrację w WK i możesz tłumaczyć do upadłego, Pan/Pani wie swoje i
    bez tego nie zarejestruje.

    --
    MZ

  • 20. Data: 2011-03-21 19:40:08
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-03-20 22:47, witek pisze:
    > to w jaki sposób jeden z rodziców "przepisuje" 50% swojego samochodu na
    > syna, zeby syn sie dorobił własnej zniżki w OC zanim sam sobie kupi
    > samochód.

    papier wiele zniesie...
    a odpowiedzi mogą być (pomijając sytuacje, w których samochód nie
    wchodzi w skład majątku wspólnego) na przykład takie:
    1. w dowodzie rejestracyjnym nie jest wpisany małżonek, więc dla urzędu
    wyłączny właściciel zadysponował udziałem (a że faktycznie tak nie
    było... jakoś nie podejrzewam urzędników wydziałów komunikacji o
    biegłość w prawie rodzinnym)
    2. jest to czynność zarządu majątkiem wspólnym, którą może wykonać jeden
    z małżonków, bez konieczności zgody drugiego, więc tak naprawdę dochodzi
    do zbycia udziału przez małżonków (ale przy darowiźnie taka zgoda
    zazwyczaj jest potrzebna)

    k.