  • 1. Data: 2006-10-09 21:23:30
    Temat: [regulamin serwisu internetowego - ograniczenia dla usera]
    Od: "Mateusz Rutkowski" <m...@g...com>

    Witam!

    Czy konstrujac regulamin uzytkowania serwisu internetowego napotkalem
    na pewne problemy natury prawnej. Czy ktos moglby usiwadomic mnie w
    nastepujacych kwestiach:

    + zalozmy, ze uzytkownik posiada konto w serwisie internetowym, czy mam
    prawo zabronic uzytkownikowi aby jego rodzina, znajomi nie uzywali tego
    samego konta?

    + zalozmy, ze uzytkownik X wystawia pewne przedmioty na sprzedaz badz
    tez deklaruje chec kupna okreslonego przedmiotu, czy mam prawo zabronic
    uzytkownikowi X aby osoby znajome, rodzina, pokrewienstwo nie mogly
    brac udzialu w kupnie/sprzedazy przedmiotu

    + powiedzmy, ze stwierdzilem naruszenie zasad regulaminu mojego
    serwisu, czy mam prawo zablokowac konto uzytkownikowi od razu po
    stwierdzeniu naduzycia czy tez najpierw jestem zobowiazany poinformowac
    takowego uzytkownika, przedstawic dowody w sprawie, ostrzec i dopiero
    po tych zabiegach wprowadzic blokade?

  • 2. Data: 2006-10-09 21:26:06
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > + zalozmy, ze uzytkownik posiada konto w serwisie internetowym, czy mam
    > prawo zabronic uzytkownikowi aby jego rodzina, znajomi nie uzywali tego
    > samego konta?

    Tak.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 3. Data: 2006-10-09 21:59:17
    Od: "Mateusz Rutkowski" <m...@g...com>

    W zasadzie serwis jest jeszcze w powijakach, choc niebawem powinien
    wyladowac w necie. W duzej mierze kieruje sie przeslankami wynikajacymi
    z regulaminu Allegro i klonow. Nie chcialbym aby potem miejsce mialy
    bezsensowne spory. Stad tez prowadze dywagacje na dosc sporne kwestie.

    Jeszcze jedno. Zalozmy, ze chce wprowadzic pewien poziom bezpieczenstwa
    serwisu. Chcialbym uwierzytelniac uzytkownikow, w szczegolnosci
    podawane przez nich dane osobowe. Czy mam mozliwosc wymagania aby user
    przeslal pod wskazany adres badz np. faxem, mailem kopie swego dowodu
    osobistego badz innego dokumentu potwierdzajacego autnetycznosc
    wprowadzonych danych? Czy w tym przypadku musze fakt ten zglaszac do
    Biura Generalnego Inspektora Danych Osobowych badz powiadamiac inne
    wlasciwe urzedy, instytucje?

  • 4. Data: 2006-10-09 22:49:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.10.2006 Mateusz Rutkowski <m...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > z regulaminu Allegro i klonow. Nie chcialbym aby potem miejsce mialy
    > bezsensowne spory. Stad tez prowadze dywagacje na dosc sporne kwestie.

    Tego nigdy nie unikniesz, bo choćby, jak Ci już wspomniano, pozostanie
    otwarta kwestia dowodowa. Sztandarowy przykład to ten z rodziną
    (nieuprawnionym dostępem). Zablokujesz komuś konto bo w swoim przekonaniu
    stwierdziłeś naruszenie regulaminu. Ktoś poniesie przez to stratę i niech
    się w skrajnym przypadku sprawa skończy w sądzie, a życzę Ci dużo
    szczęścia w bezspornym udowodnieniu, że posiadacz konta nie siedział wtedy
    przed klawiatura.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2006-10-09 23:18:02
    Od: "Mateusz Rutkowski" <m...@g...com>

    Macie racje w 100%. Takie zalozenia jakie teoretycznie zaprezentowalem
    bylyby bez sensu. Jednak wracajac do kwestii ew. blokady konta.
    Zalozmy, ze uzytkownik X ma zablokowane konto z powodu np. naruszenia
    zasad regulaminu serwisu. Z tego co mi wiadomo, deyrektywy EU
    zabraniaja mozliwosci pozbawienia uzytkownika praw do kozystania z
    uslugi do czasu wyjasnienia sprawy. Tkwie w bledzie czy mam racje?