  • 1. Data: 2009-10-26 12:17:58
    Temat: pytanko o sprzedaż prze firmę przedmiotów używanych bez gwarancji
    Od: Krzysiek <d...@p...fm>

    Dwie uwagi:
    1. Jakaś radosna twórczość powyżej :)
    2. Problem przedstawiłem już na grupie allegro - niemniej może ktoś
    tutaj coś jeszcze dopowie

    A problem taki: firma zamierza sprzedać trochę sprzętu zakupionego kilka
    lat wcześniej. Sprzęt na chodzie, chcemy dać miesiąc gwarancji
    rozruchowej i sprzedać go na fakturę. I tu pytanie jak powinien być
    sformułowany opis aukcji żeby prawnie poza tą gwarancją rozruchową firma
    nie była zobowiązana do późniejszego serwisowania sprzętu, czy innych
    zobowiązań w stosunku do nabywców. Czy informacja o gwarancji
    rozruchowej w opisie aukcji wystarczy, czy też są jakieś inne rozwiązania?

    i odpowiedź z grupy allegro
    "Można sprzedać przedsiębiorcom i wyłączyć rękojmię.
    Jeśli konsumentom - nie da się uniknąć zobowiązań, chyba, że będą
    wiedzieli o (konkretnych) wadach przed zakupem i mimo to kupią (ale
    wtedy i tak jest odpowiedzialność za inne wady, nie ujawnione)."

    Jeżeli są jakieś inne możliwości to proszę o radę.
    pozdrawiam,
    K.

  • 2. Data: 2009-10-26 14:55:58
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Krzysiek wyskrobał(a):
> [...]
    > wiedzieli o (konkretnych) wadach przed zakupem i mimo to kupią (ale
    > wtedy i tak jest odpowiedzialność za inne wady, nie ujawnione)."

    I to jest dobra odpowiedź.

    Jest róznica między rękojmią (niezgodność towaru z umową) i gwarancją.
    Gwarancja zależy od dobrej woli sprzedającego. Rękojmia (niezgodność z
    umową) już nie - klient ma do tego prawo nawet wówczas, gdy sprzedawca daje
    jedynie 1 miesiąc gwarancji.

    --
    .B:artek.