-
1. Data: 2009-10-26 12:17:58
Temat: pytanko o sprzedaż prze firmę przedmiotów używanych bez gwarancji
Od: Krzysiek <d...@p...fm>
Dwie uwagi:
1. Jakaś radosna twórczość powyżej :)
2. Problem przedstawiłem już na grupie allegro - niemniej może ktoś
tutaj coś jeszcze dopowie
A problem taki: firma zamierza sprzedać trochę sprzętu zakupionego kilka
lat wcześniej. Sprzęt na chodzie, chcemy dać miesiąc gwarancji
rozruchowej i sprzedać go na fakturę. I tu pytanie jak powinien być
sformułowany opis aukcji żeby prawnie poza tą gwarancją rozruchową firma
nie była zobowiązana do późniejszego serwisowania sprzętu, czy innych
zobowiązań w stosunku do nabywców. Czy informacja o gwarancji
rozruchowej w opisie aukcji wystarczy, czy też są jakieś inne rozwiązania?
i odpowiedź z grupy allegro
"Można sprzedać przedsiębiorcom i wyłączyć rękojmię.
Jeśli konsumentom - nie da się uniknąć zobowiązań, chyba, że będą
wiedzieli o (konkretnych) wadach przed zakupem i mimo to kupią (ale
wtedy i tak jest odpowiedzialność za inne wady, nie ujawnione)."
Jeżeli są jakieś inne możliwości to proszę o radę.
pozdrawiam,
K.
-
2. Data: 2009-10-26 14:55:58
Temat: Re: pytanko o sprzedaż prze firmę przedmiotów używanych bez gwarancji
Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
Krzysiek wyskrobał(a):
> Dwie uwagi:
> 1. Jakaś radosna twórczość powyżej :)
> 2. Problem przedstawiłem już na grupie allegro - niemniej może ktoś
> tutaj coś jeszcze dopowie
>
> A problem taki: firma zamierza sprzedać trochę sprzętu zakupionego
> kilka lat wcześniej. Sprzęt na chodzie, chcemy dać miesiąc gwarancji
> rozruchowej i sprzedać go na fakturę. I tu pytanie jak powinien być
> sformułowany opis aukcji żeby prawnie poza tą gwarancją rozruchową
> firma nie była zobowiązana do późniejszego serwisowania sprzętu, czy
> innych zobowiązań w stosunku do nabywców. Czy informacja o gwarancji
> rozruchowej w opisie aukcji wystarczy, czy też są jakieś inne
> rozwiązania?
> i odpowiedź z grupy allegro
> "Można sprzedać przedsiębiorcom i wyłączyć rękojmię.
> Jeśli konsumentom - nie da się uniknąć zobowiązań, chyba, że będą
> wiedzieli o (konkretnych) wadach przed zakupem i mimo to kupią (ale
> wtedy i tak jest odpowiedzialność za inne wady, nie ujawnione)."
I to jest dobra odpowiedź.
Jest róznica między rękojmią (niezgodność towaru z umową) i gwarancją.
Gwarancja zależy od dobrej woli sprzedającego. Rękojmia (niezgodność z
umową) już nie - klient ma do tego prawo nawet wówczas, gdy sprzedawca daje
jedynie 1 miesiąc gwarancji.
--
.B:artek.