eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopytanko o sprzedaż prze firmę przedmiotów używanych bez gwarancji › Re: pytanko o sprzedaż prze firmę przedmiotów używanych bez gwarancji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pytanko o sprzedaż prze firmę przedmiotów używanych bez gwarancji
    Date: Mon, 26 Oct 2009 15:55:58 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 30
    Message-ID: <hc4d9q$p4u$1@news.onet.pl>
    References: <hc43n5$ml4$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: ahr98.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1256568955 25758 83.16.199.98 (26 Oct 2009 14:55:55 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 26 Oct 2009 14:55:55 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:613101
    [ ukryj nagłówki ]

    Krzysiek wyskrobał(a):
    > Dwie uwagi:
    > 1. Jakaś radosna twórczość powyżej :)
    > 2. Problem przedstawiłem już na grupie allegro - niemniej może ktoś
    > tutaj coś jeszcze dopowie
    >
    > A problem taki: firma zamierza sprzedać trochę sprzętu zakupionego
    > kilka lat wcześniej. Sprzęt na chodzie, chcemy dać miesiąc gwarancji
    > rozruchowej i sprzedać go na fakturę. I tu pytanie jak powinien być
    > sformułowany opis aukcji żeby prawnie poza tą gwarancją rozruchową
    > firma nie była zobowiązana do późniejszego serwisowania sprzętu, czy
    > innych zobowiązań w stosunku do nabywców. Czy informacja o gwarancji
    > rozruchowej w opisie aukcji wystarczy, czy też są jakieś inne
    > rozwiązania?
    > i odpowiedź z grupy allegro
    > "Można sprzedać przedsiębiorcom i wyłączyć rękojmię.
    > Jeśli konsumentom - nie da się uniknąć zobowiązań, chyba, że będą
    > wiedzieli o (konkretnych) wadach przed zakupem i mimo to kupią (ale
    > wtedy i tak jest odpowiedzialność za inne wady, nie ujawnione)."

    I to jest dobra odpowiedź.

    Jest róznica między rękojmią (niezgodność towaru z umową) i gwarancją.
    Gwarancja zależy od dobrej woli sprzedającego. Rękojmia (niezgodność z
    umową) już nie - klient ma do tego prawo nawet wówczas, gdy sprzedawca daje
    jedynie 1 miesiąc gwarancji.

    --
    .B:artek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1