  • 1. Data: 2003-12-27 22:13:36
    Temat: pytanko
    Od: Ania <k...@i...pl>

    Zwracam sie z uprzejmym pytaniem, jak to jest z rekojmia?
    A po kolei kupilam dwa filmy mezowi na gwiazdke wszytsko dobrze
    tylko....takie same filmy dostal od mamy ( tyle marudzil ze to chce wiec
    dostal podwojnie):)
    Zachowalam paragonik zakupu i mam pytanie czy moge oddac te filmy do
    sklepu ( mediamarkt) i czy przyjma reklamacje? oddadza pieniadze, bede
    mogla to na cos innego wymienic.
    Zal mi meza:)
    POzdrawiam

  • 2. Data: 2003-12-27 22:27:40
    Temat: Re: pytanko
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    Uzytkownik "Ania" <k...@i...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Zachowalam paragonik zakupu i mam pytanie czy moge oddac te filmy do
    > sklepu ( mediamarkt) i czy przyjma reklamacje? oddadza pieniadze, bede

    To nie ma nic wspolnego z rekojmia.
    Jesli przy zakupie umowilas sie ze sprzedawca (wybornie jesli masz to na
    pismie) ze w ciagu kilku najblizszych dni bedziesz mogla oddac te filmy z
    powrotem rezygnujac z ich zakupu to powinni przyjac je bez problemu.
    Jesli nie (a w przypadku supermarketu tak zakladam) to pozostaje ci liczyc
    na wyrozumialosc i dbalosc o klienta kierownika/sprzedawcy tegoz sklepu.

    NoMAD

  • 3. Data: 2003-12-27 22:40:31
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    NoMAD wrote:

> [...]
    > Jesli nie (a w przypadku supermarketu tak zakladam) to pozostaje ci
    > liczyc na wyrozumialosc i dbalosc o klienta kierownika/sprzedawcy

    O ile mi wiadomo z doswiadczenia wlasnego i znajomych, to w hipermarketach
    nie robia problemow ze zwrotem towaru.

  • 4. Data: 2003-12-28 11:56:35
    Od: b <f...@f...onet.pl>

    a na przyszłość - dogadywać się z teściową...
    b.

  • 5. Data: 2003-12-28 12:37:36
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Ania <k...@i...pl> wrote:

    > Zwracam sie z uprzejmym pytaniem, jak to jest z rekojmia?

    Z rekojmia nie ma to nic wspolnego. Poza tym nie masz statusu
    przediebiorcy wiec od praktycznie juz roku mozesz mowic tylko o
    niezgodnosci z umowa [uprzedzajac kolejne pytanie - z nia tez niema to
    zadnego zwiazku].

    > A po kolei kupilam dwa filmy mezowi na gwiazdke wszytsko dobrze
    > tylko....takie same filmy dostal od mamy ( tyle marudzil ze to chce wiec
    > dostal podwojnie):)

    Tak jak juz Ci pisano - pozostaje tylko kwestia "dogadania" sie ze
    sprzedawca. Tylko grzecznie, bo agresja i zadaniami nic nie zwojujesz -
    sprzedawca nie ma zadnego obowiazku tego przyjac. Musisz liczyc sie tez z
    tym ze pojdzie Ci na reke ale pod warunkiem ze kupisz cos innego za ta
    kwote [czesto spotykana praktyka] i jesli nie ma innej mozliwosci radzilbym
    Ci sie na to zgodzic - w MM zawsze wybierzesz cos za ta stosunkowo
    niewielka kwote [2 filmy] co sie przyda Tobie lub mezowi.
    A na przyszlosc w przypadku prezentow takich jak filmy, ksiazki itp.
    dobrze jest kupowac je wysylkowo. Zawsze masz 10 dni na odeslanie i zwrot
    pieniedzy bez podania przyczyny, co wiecej jesli nie zostalas pouczona o
    tym uprawnieniu masz na to 3 miesiace [a to juz mnostwo czasu] - z mojej
    praktyki wynika ze poza najwiekszymi, bardzo duzo sprzedawcow wysylkowych
    zapomina albo celowo przemilcza to pouczenie => ma sie 3 miesiace na
    rozmyslenie sie.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 6. Data: 2003-12-28 14:57:56
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    Michal Bien wrote:

> [...]
    > mozliwosci radzilbym Ci sie na to zgodzic - w MM zawsze wybierzesz
    > cos za ta stosunkowo niewielka kwote [2 filmy] co sie przyda Tobie

    Ja bym wybral dwa inne filmy. :)

> [...]
    > najwiekszymi, bardzo duzo sprzedawcow wysylkowych zapomina albo
    > celowo przemilcza to pouczenie => ma sie 3 miesiace na rozmyslenie

    Tylko z tym jest jedno male "ale". Kupowalem duzo ksiazek w internecie.
    Rowniez gry i filmy i inne artykuly (na przyklad profesjonalna deskorolke
    dla syna). W jednej ksiegarni wysylkowej (na przyklad Helionie) czekasz na
    zamowiony towar 3-5 dni. W innej kilka tygodni. A w jednym sklepie zamowilem
    film poltora roku temu i... czekam do tej pory:))
    A jesli to ma byc na prezent, to trzeba juz dobrze znac sklep, zeby na niego
    liczyc.