  • 11. Data: 2009-05-31 10:01:51
    Temat: Re: pytanie z serii- "co mi grozi"
    Od: spp <s...@o...pl>

    qwerty pisze:

    > Osobiście nie mogę się doczekać, aż w Polsce będzie całkowity zakaz
    > jazdy pod wpływem alkoholu

    Przecież jest.

    > ... i jeżeli zostanie taka osoba złapana to
    > dożywotnio traci prawo jazdy. Może wtedy ograniczy się te społeczne
    > przyzwolenie.

    Akurat możliwość dożywotniej utraty prawa jazdy nie ma nic wspólnego z
    akceptacją społeczną. To są zupełnie rozłączne dziedziny. :(

    --
    spp

  • 12. Data: 2009-05-31 10:15:29
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Przecież jest.

    No popatrz. A myślałem, że od 0,2 promila.

    > Akurat możliwość dożywotniej utraty prawa jazdy nie ma nic wspólnego z
    > akceptacją społeczną. To są zupełnie rozłączne dziedziny. :(

    Nie do końca. Wiele razy słyszałem jak osoba się chwali, że była pod wpływem,
    jechała samochodem i nie zatrzymali. Wyobraźmy sobie, że jakaś rodzina jest na
    jakiejś imprezie (nie wnikajmy). Gdyby tylko jedna osoba miałaby prawo jazdy
    myślisz, że reszta pozwoliłaby mu jechać (przecież jakby straciła PJ to
    niemiałby kto wozić dzieci/żonę/męża do szkoły/pracy).

  • 13. Data: 2009-05-31 10:32:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    qwerty wrote:
    > wiadomości grup dyskusyjnych:gvtgqd$qf0$...@n...onet.pl...
    >

    > Osobiście nie mogę się doczekać, aż w Polsce będzie całkowity zakaz
    > jazdy pod wpływem alkoholu i jeżeli zostanie taka osoba złapana to
    > dożywotnio traci prawo jazdy. Może wtedy ograniczy się te społeczne
    > przyzwolenie.

    Bez sensu.
    Od razu zaproponuj ograniczenie na wszystkich drogach do 20 km na
    godzine i obowiazkowo przed samochodem ma biec czlowiek z latarnia
    ostrzegajacy przed nadjezdzajacym samochodem.

  • 14. Data: 2009-05-31 10:39:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    qwerty wrote:

> [...]
    > jakby straciła PJ to niemiałby kto wozić dzieci/żonę/męża do szkoły/pracy).

    oczywiscie ze by mu pozwolila, kombinujac jak sie tu na patrol nie
    zalapac, a po zabraniu prawa jazdy byloby jezdzenie bez i tyle.

    To tak jakby tobie ktos pod kara obciecia ch.. zabronil sikac.
    Bac sie bedziesz, po kątach bedzie latał a i tak sie odlejesz.
    Jak cie zlapia i ch..ja obetna to tylko dołączysz do gran, ktore kiedys
    wyjdzie z kosami na ulice.

    temat My i Oni juz raz przerabialismy i na dobre nikomu to nie wyszlo.

  • 15. Data: 2009-05-31 10:50:12
    Od: "Easy" <e...@m...nospam.org>

> [...]
    > miałaby prawo jazdy myślisz, że reszta pozwoliłaby mu jechać (przecież
    > jakbty straciła PJ to niemiałby kto wozić dzieci/żonę/męża do

    nie wiem jak u Was, ale u mnie tak jest. I obojetnie czy to impreza
    rodzinna, czy kolezenska. potrafie zabrac kluczyki ze nawet jesli grozi to
    obrazeniem sie na mnie czy cyms gorszym.

    Tyle ze tamta imprez odbywala sie na prywatnym terenie i nie było mowy o
    wyjezdzaniu na droge publiczna. i znajac realia, jesli nikt nie zabrał
    kierowcy kluczyka ( choc w M to i tak niewiele pomoze jak ktos bardzo bedzie
    chciał) to znaczy ze mimo jakistamprocentów kierowca nie był mocno pijamy a
    jedynie nietrzezwy. kompletnie nie wiemy jak zachowywała sie dziewczyna... a
    moze ona przyczyniła sie do wywrotki nie potrafiac jezdzic w wózku?
    nie oceniajmy nie znajac realiów...
    nie twierdze ze to było madre i odpowiedzialne.. ale twierdze ze wielu z nas
    ma swoje za uszami... i tylko szczescie ze nic sie nie stalo... nie badzmy
    tacy predcy w ferowaniu wyroków....

    E.

  • 16. Data: 2009-05-31 11:05:36
    Od: Grzexs <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl>

> [...]
    > jazdy pod wpływem alkoholu i jeżeli zostanie taka osoba złapana to
    > dożywotnio traci prawo jazdy. Może wtedy ograniczy się te społeczne

    Będzie problem osób jeżdżących bez prawa jazdy. Zresztą już jest. Utrata
    prawa jazdy nie oznacza, że ten, któremu to prawo jazdy odebrano, nie
    będzie jeździł - także pod wpływem.
    --
    Grzexs

  • 17. Data: 2009-05-31 11:14:51
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Grzexs pisze:

    > Będzie problem osób jeżdżących bez prawa jazdy. Zresztą już jest. Utrata
    > prawa jazdy nie oznacza, że ten, któremu to prawo jazdy odebrano, nie
    > będzie jeździł - także pod wpływem.

    Gdyby taki delikwent dostał z 5 lat za sama jazdę pod wpływem bez PJ z
    obowiązkowym nakazem pracy 6h/dziennie np przy udrażnianiu rowów
    melioracyjnych to zapewne po kilku/nastu takich wyrokach i wykonaniu
    kary uciekłby zapał do takich zachować. Na nic by się zdało przyzwolenie
    społeczne skoro każde takie przestępstwo wiązałoby się z nieuchronną karą.

    Na razie górę bierze poczucie bezkarności.

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 18. Data: 2009-05-31 11:52:29
    Od: "Easy" <e...@m...nospam.org>

    Użytkownik "Flo" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > społeczne skoro każde takie przestępstwo wiązałoby się z nieuchronną karą.
    >
    > Na razie górę bierze poczucie bezkarności.

    ba i nawet tacy co nie maja prawka maja lepiej...
    nie przejmuja sie tym ze go nie maja, jezdza dalej a jak ich złapie policja
    to co najwyzej dostana jakas kare pieniezna, która równiez sie nie
    przejmuja, bo z doswiadczenia wiem ze albo i tak ich stac albo w druga
    strone - nie ma im co zabrac.

    Dla mnie jedyna skuteczna metoda powstrzymania pijanych kierowców na drogach
    publicznych jest albo tatuowanie na czole " jestem potencjalnym zabójca"
    albo zabieranie auta. Nie obchodzi mnie ze to nie jego.. jak ktos był tak
    miły i uczyny ze pozyczył auto osobie nie majacej PJ czy jadacej pod
    wpływem.. to niech teraz cierpi...

    E.

  • 19. Data: 2009-05-31 12:02:45
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Sun, 31 May 2009 12:50:12 +0200, Easy napisał(a):

> [...]
    > chciał) to znaczy ze mimo jakistamprocentów kierowca nie był mocno pijamy a

    1 promil, to jest dosyć mocno zmęczony alkoholem. Większość ludzi przy
    takim stężeniu jest pijana na pierwszy rzut oka.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 20. Data: 2009-05-31 12:07:27
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 31 maj 2009 12:15
    (autor qwerty
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gvtlc2$9g3$1@achot.icm.edu.pl>):

    > No popatrz. A myślałem, że od 0,2 promila.

    I słusznie. 0,2 to jest margines błędu. Bezwzględne 0 jest bardzo
    niebezpieczne, bo można beknąć za niewinność.

    --
    Tristan