  • 1. Data: 2010-02-22 17:38:02
    Temat: pytanie w sprawie OC pojazdów mechanicznych
    Od: "em.er" <e...@g...pl>

    Witam, mam do Państwa pytanie odnośnie ubezpieczenia odpowiedzialności
    cywilnej pojazdów mechanicznych. Mam możliwość poruszania się pojazdem,
    którego właściciel nie żyje. Pojazd ma ważne badanie techniczne, jest
    wykupiona polisa OC na zasadzie ciągłości ubezpieczenia, jest w pełni sprawny.
    Czy w przypadku kolizji z mojej winy OC takiego pojazdu będzie działać? Wiem,
    że przy kolizjach pożyczonym pojazdem wymagane jest poświadczenie właściciela
    że użyto go za jego wiedzą.

    Z góry dziękuję za odpowiedź
    em.

  • 2. Data: 2010-02-22 17:58:42
    Temat: Re: pytanie w sprawie OC pojazdów mechanicznych
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    em.er napisal:
> [...]
    > że przy kolizjach pożyczonym pojazdem wymagane jest poświadczenie właściciela

    Nie mozesz go uzytkowac. Spadkobierca musi go przerejestrowac na siebie
    i udzielic ci poswiadczenia.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2010-02-22 18:31:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

    > Nie mozesz go uzytkowac.

    Dlaczego?

  • 4. Data: 2010-02-22 19:14:28
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    Użytkownik "em.er" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprawny.
    > Czy w przypadku kolizji z mojej winy OC takiego pojazdu będzie działać?

    Oczywiście.

    >Wiem, że przy kolizjach pożyczonym pojazdem wymagane jest poświadczenie
    >właściciela
    > że użyto go za jego wiedzą.

    Byzydura.

  • 5. Data: 2010-02-22 21:40:47
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    witek napisal:
    > Dlaczego?

    IMHO dlatego, ze po smierci wlasciciela samochod stal sie
    czescia masy spadkowej. Upowaznienie do jego uzytkowania
    wygaslo. Na jakiej podstawie ma sie odbywac jego eksploatacja?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2010-02-22 23:11:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

    > IMHO dlatego, ze po smierci wlasciciela samochod stal sie
    > czescia masy spadkowej. Upowaznienie do jego uzytkowania
    > wygaslo. Na jakiej podstawie ma sie odbywac jego eksploatacja?

    prowadzenie spraw bez zlecenia. Moznaby nawet wysnuc wniosek, ze masz
    obowiązek wykupić to OC, jeśli by sie okazało, że do czasu wygaśnięcia
    OC nie udało sie ustalic kto jest spadkobiercą.
    Inaczej dzialasz na szkode przyszlych spadkobiercow.
    Oczywiscie jesli spadkobiercy sa znani to jak najbardziej nalezy im
    przedmiot wydac.