  • Data: 2006-01-25 08:24:04
    Temat: pytanie o Art. 186. § 1 kodeksu pracy
    Od: Michal M <w...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Jak fragment kodeksu pracy bedzie sie mial do sytuacji mojej zony:

    "Pracownik zatrudniony co najmniej 6 miesięcy ma prawo do urlopu wychowawczego w
    wymiarze do 3 lat w celu sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem, nie dłużej
    jednak niż do ukończenia przez nie 4 roku życia. Do sześciomiesięcznego okresu
    zatrudnienia wlicza się poprzednie okresy zatrudnienia."

    Moja zona pracuje w panstwowym urzedzie! juz 4 lata i aktualnie ma 6-a (slownie
    szosta) umowe na czas okreslony. W czerwcu konczy sie ta umowa i zona jest
    prawie pewna ze jesli zajdzie w ciaze (a taki mamy plan) to szanse na kolejne
    przedluzenie umowy maleja do zera.
    Czy w nawiazaniu do w/w fragmenty (Art. 186. § 1 kodeksu pracy) cos jej sie
    nalezy czy poprostu leci na bruk i do nie-widzenia?

    Poza tym w innym punkcie pisze ze jesli pracownica jest w ciazy i umowa miala by
    sie skonczyc przed porodem to musi byc przedluzona do dnia porodu - to jest w
    miare zrozumiale ale co dalej?

    Pozdrawiam,
    Michal M