eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopytanie dotyczące wypadku na wycieczce szkolnej i obowiązki opiekuna z tym związane › pytanie dotyczące wypadku na wycieczce szkolnej i obowiązki opiekuna z tym związane
    From: "Colgate" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: pytanie dotyczące wypadku na wycieczce szkolnej i obowiązki opiekuna z tym
    związane
    Date: Fri, 16 Apr 2004 17:35:54 +0200

    Witam, jestem nowa w grupie i mam wazne dla mnie pytanie pytanie. Jestem
    nauczycielem PSP. Kilka dni temu pojechałam z dziećmi na wycieczke klasową.
    Zaraz po dojeździe na miejsce, wydarzył sie wypadek. Ja, jako opiekun z
    koleżankami, próbowałyśmy udzelić pomocy poszkodowanej uczennicy.
    Kierowniczka wycieczki pojechała z uczennicą do szpitala a ja wraz z
    koleżanką zajęłyśmy się innymi uczestnikami wycieczki.
    Wczoraj, 20 dni po zdarzeniu, dostałysmy od drektora szkoły na podstawie
    KODEKSU PRACY "karę upomnienia za nie dokonanie niezwłocznego powiadomienia
    dyrektora szkoły o wypadku uczennicy..."
    Dowiedzialysmy się również, że od nieniejszej decyzji przysługuje nam prawo
    wniesienia sprzeciwu.
    Mam w związku z tym pytanie, czy nauczyciela w takim przypadku obowązuje
    tylko Karta Nauczyciela, czy również Kodeks Pracy. Chcialabym się również
    dowiedzieć co wg Kodeksu Pracy oznacza wyraz "niezwłocznie". My o
    zaistaniałym wypadku poinformowałyśmy dyrekcję w piątek przed godziną 8
    rano, czyli następnego dnia po zorganizowanej wycieczce. Nie mogłysmy zrobić
    tego wcześniej, ponieważ kierownik wycieczki jeździła do godziny 18 z
    dzieckiem po szpitalach a my z koleżanką musiałyśmy przejąć opiekę nad
    pozostałą częścią uczniów.
    Jesli ktos może mi udzielić odpowiedzi, to będę bardzo wdzięczna

    Colgate