    From: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: publikacja zdjęć na Nasza-Klasa
    Date: Wed, 6 Aug 2008 09:28:21 +0200

    Jestem fotografem.
    Załóżmy, że ktoś zaczyna publikować moje zdjęcia w serwisie Nasza Klasa jako
    zdjęcia swojego autorstwa.
    Piszę więc do NK, żądając zablokowania galerii/konta - jednocześnie starając
    się udowodnić iż to ja jestem autorem zdjęć.
    NK odpisuje:

    ***********
    Dziękujemy za kontakt. Jeżeli uważa Pan, ze któryś z Użytkowników
    zamieścił Pańskie zdjęcie bez Pańskiej zgody, to proszę o nawiązanie
    kontaktu z tą osobą. Pragniemy wskazać, że osoba zamieszczająca
    zdjęcie oświadcza, iż posiada prawo do publikacji danego zdjęcia i
    jego publikacja nie narusza praw osób trzecich.

    Jednocześnie pragniemy wskazać, że usługodawca, którym jest Nasza
    Klasa, udostępniając zasoby systemu teleinformatycznego w celu
    przechowywania danych przez usługobiorcę nie może ponosić
    odpowiedzialności za przechowywane dane, jeśli nie wie o bezprawnym
    charakterze tych danych. Natomiast usługodawca, czyli Nasza Klasa, z
    chwilą otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej
    wiadomości o bezprawnym charakterze danych niezwłocznie uniemożliwi
    dostęp do tych danych.

    Jeśli w związku z zaistniałą sytuacją zdecyduje się Pan na podjęcie
    kroków prawnych, np. poprzez zgłoszenie działań Użytkownika
    odpowiednim organom, to informujemy, że fakt zamieszczenia zdjęcia
    został zarchiwizowany celem wykorzystania go jako materiału dowodowego
    w ewentualnych postępowaniach.
    *****************

    czyli z tego co zrozumiałem, żądają oni odemnie sądowego potwierdzenia
    autorstwa zdjęcia...
    jednocześnie wykręcają się ogonem informując mnie, iż to użytkownik
    oświadczył, że ma prawa autorskie... więc mam ścigać usera...

    no ale to oni są wydawcą zdjęcia/portalu - to pod ich domeną pojawia sie
    moje zdjęcie...

    jeśli moje zdjęcie ukaże się w gazecie bez mojej zgody - skarżę gazete... i
    nie obchodzi mnie że jakiś inny fotograf wcześniej sobie je skopiował i
    podpisał się pod nim - to gazeta odpowiada za to co publikuje - więc to ich
    skrażę...

    --
    pozdrawiam