  • 1. Data: 2006-03-10 15:47:48
    Temat: publikacja zdjec bez zgody
    Od: "Angela" <Angela@(wytnijto).pl>

    Jakie konsekwencje groza za opublikowanie erotycznych fotek bez wyraznej
    zgody? Samo wejscie w ich posiadanie bylo legalne. Czy tylko moze byc mowa o
    naruszeniu praw autorskich i majatkowych? Czy jakies dodatkowe konsekwencje?
    Moze ktos zna podobne sprawy i bylby w stanie powiedziec jakie wyroki sa
    najczesciej spotykane..

    Z gory dziekuje

    pozdrawiam

    Angela

  • 2. Data: 2006-03-10 17:33:24
    Temat: Re: publikacja zdjec bez zgody
    Od: "arturo" <d...@c...pl>

    W artykule news:dus765$o5f$1@nemesis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): Angela z adresu <Angela@(wytnijto).pl> napisał(a):

    > Jakie konsekwencje groza za opublikowanie erotycznych fotek bez
    > wyraznej zgody? Samo wejscie w ich posiadanie bylo legalne. Czy tylko

    przeslij moze zdjecia Andrzejowi Lawie - on sie tutaj na wszystkim zna -
    wiec moze dostosuje kwalifikacje do tego czynu ... ;-)

  • 3. Data: 2006-03-10 17:37:39
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "Angela" <Angela@(wytnijto).pl> napisał w wiadomości
> [...]
    konsekwencje?
    > Moze ktos zna podobne sprawy i bylby w stanie powiedziec jakie wyroki sa

    Publikacja komercyjna ?? Ktos wywiesil cycki na fotka.pl piszac ze to jej
    ( jego ) :))))
    Co w twoim rozumieniu znaczy " Samo wejscie w ich posiadanie bylo legalne "

    J.

  • 4. Data: 2006-03-10 20:24:01
    Od: "Angela" <Angela@(wytnijto).pl>

    > Użytkownik "Angela" <Angela@(wytnijto).pl> napisał w wiadomości
    > konsekwencje?
    >

    > Publikacja komercyjna ?? Ktos wywiesil cycki na fotka.pl piszac ze to jej
    > ( jego ) :))))
    Akurat nie na fotce. Po prostu na darmowym serwerze, bez zadnych opisow,
    adres strony "rozszedl sie" wsrod znajomych osoby widocznej na zdjeciach.
    Nie mialo to celu zarobkowego/komercyjnego.
    > Co w twoim rozumieniu znaczy " Samo wejscie w ich posiadanie bylo legalne
    > "
    Tzn. ze osoba ktora widnieje na tych zdjeciach, sama je dala osobie ktora je
    potem opublikowala.

    Jezeli jeszcze cos niejasne to prosze pisac.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-03-10 20:36:54
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Angela napisał(a):
> [...]
    > Moze ktos zna podobne sprawy i bylby w stanie powiedziec jakie wyroki sa

    Z opisu dla prawnika niestety niewiele wynika, a jak widać i z tego
    "niewiele" już parę osób sobie zrobiło atrakcję. W tej sytuacji zamiast
    prośby o doprecyzowanie paru kwestii zasugeruję skorzystanie z archiwum,
    gdzie ostatnio się parę razy wypowiadałam na temat publikacji wizerunku,
    wyjaśniając zasady. Myślę, że dotarcie do tych postów powinno pomóc.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 6. Data: 2006-03-10 21:57:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Angela [###Angela@(wytnijto).pl.###] napisał:

    Niezależnie od tego, czy zdjęcie przedstawia ubraną, czy nie osobę, to
    rządzi się podobnymi prawami w zakresie ochrony. Czyli publikacja
    zdjęcia - a wywieszenie jej na publicznie dostępnej witrynie
    internetowej jest publikacją - wymaga zgody osoby przedstawionej na
    zdjęciu. Jest od tej zasady kilka wyjątków, które w opisanym wypadku
    raczej zastosowania mieć nie będą. Naruszenie zakazu publikacji
    podlega jednak tylko i wyłącznie odpowiedzialności cywilnej.

    O wiele większe możliwości ścigania sprawcy takiej publikacji ma autor
    fotografii, czyli osoba, która zdjęcie zrobiła. Publikacja zdjęcia bez
    jej zgody podlega już ściganiu karnemu - jest przestępstwem.
    Udostępnienie komuś odbitki nie upoważnia takiej osoby do jej
    rozpowszechniania w opisanej przez Ciebie formie.

    Obydwie wyżej wymienione kwestie normuje prawo autorskie.

    Natomiast osobnym aspektem jest ewentualna odpowiedzialność osoby
    publikującej takie zdjęcie na podstawie załóżmy art. 202 kk za
    prezentację pornografii. Opornie takie sprawy w Polsce przechodzą, ale
    coraz częściej się pojawiają. Tyle, że tutaj bez obejrzenia samych
    fotografii - nie namawiam Cię, byś mi adres tego serwera podawała! -
    to trudno ocenić, na ile te zdjęcia są wyrazem artystycznym w formie
    aktu, a na ile czystą pornografią - co zresztą jest jednym z powodów
    trudności w ściganiu.

    By temat zamknąć, to bezwzględnemu ściganiu karnemu wywieszenie tych
    zdjęć by podlegało, gdybyś w chwili ich robienia nie miała 15 lat.

    Te przestępstwa są ujęte w kodeksie karnym.

    Innych pomysłów już nie mam.

  • 7. Data: 2006-03-12 09:37:41
    Od: "marek" <b...@p...onet.pl>

    Napisz na prv cos wiecej (czy byla sporzadzona umowa podczas robienia zdjec
    i co w niej bylo zawarte)