  • 1. Data: 2002-10-16 21:25:16
    Temat: publikacja artykulu
    Od: "evic" <e...@g...pl>

    Witam

    Byłam użytkowniczką pewnego wortalu. Użytkownicy zamieszczają tam artykuły
    na zasadzie non-profit; po prostu - ktoś ma coś ciekawego do napisania,
    pisze, redakcja wortalu publikuje bez żadnych uzgodnień, formalności.

    Chciałabym prosić redakcję o usunięcie mojego artykułu. Czy mogę to zrobić?
    Czy też może redakcja staje się właścicielem mojego tekstu?

    Ewa

  • 2. Data: 2002-10-16 22:08:39
    Temat: Re: publikacja artykulu
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    evic wrote:
    [..]
    > Chciałabym prosić redakcję o usunięcie mojego artykułu. Czy mogę to zrobić?
    > Czy też może redakcja staje się właścicielem mojego tekstu?

    Oczywiście, że możesz. Masz do niego pełne prawa, a redakcja powinna go usunąć
    natychmiast.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 3. Data: 2002-10-16 22:27:21
    Od: "evic" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    > evic wrote:
    > [..]
    >
    > Oczywiście, że możesz. Masz do niego pełne prawa, a redakcja powinna go
    usunąć
    > natychmiast.

    Redakcja polemizuje, na razie mało merytorycznie. Czy mógłbyś podać podstawę
    prawną?

    Dzięki.
    Ewa

  • 4. Data: 2002-10-16 22:35:49
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    evic wrote:
    > Redakcja polemizuje, na razie mało merytorycznie.
    > Czy mógłbyś podać podstawę prawną?

    Ustawa o prawach autorskich i pokrewnych.
    Zgoda na eksploatację utworu musi być PISEMNA i nie może być
    domniemana. Jeśli tego nie mają i jeszcze upierają się, że mają
    jakiekolwiek prawa do Twojego tekstu to po prostu popełniają
    przestępstwo.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 5. Data: 2002-10-16 22:57:36
    Od: "Gacek" <GA_Gacek(wytnij-to)@interia.pl>

    "Elita.pl" <b...@e...pl> wrote in message

> [...]
    > domniemana. Jeśli tego nie mają i jeszcze upierają się, że mają
    > jakiekolwiek prawa do Twojego tekstu to po prostu popełniają
    Dodatkowo z ciekawosci: a co gdy wczesniej otworzy sie strona "Umieszczajac
    tutaj artykul zgadzasz sie na ponizsze warunki .... akceptuje/rezygnuje".
    Czy to ma jakas moc prawna ?
    Jak to sie odnosni (tego typu "umowa") np. do zakladnia kont pocztowych na
    onet.pl (podobna informacja o warunkach korzystania z serwisu).

    Pozdrawiam,

    G.

  • 6. Data: 2002-10-17 00:25:26
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Gacek wrote:
    > Dodatkowo z ciekawosci: a co gdy wczesniej otworzy sie strona "Umieszczajac
    > tutaj artykul zgadzasz sie na ponizsze warunki .... akceptuje/rezygnuje".
    > Czy to ma jakas moc prawna ?

    Jak zwietrzała tabaka. W ustawie wyraźnie jest rygor *pisemnej* umowy,
    a elektroniczny podpis jeszcze jakoś nie za bardzo funkcjonuje.
    Oczywiście w sensie praktycznym, nie prawnym.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm