eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoptaszniki podlegające konwencji waszyngtońskiej - rejestracja? › ptaszniki podlegające konwencji waszyngtońskiej - rejestracja?
  • Data: 2004-08-19 09:17:46
    Temat: ptaszniki podlegające konwencji waszyngtońskiej - rejestracja?
    Od: kakrysa <k...@w...plBLOKADASPAMOWA> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Po 1 maja została znowelizowana ustawa, że nie trzeba już rejestrować
    bezkręgowców (a więc także ptaszników) - wcześniej było to wymagane
    (rejestrowało się chyba w UM).
    Czy ktoś z szanownych grupowiczów wie, jak jest z ptasznikami
    wymienionymi w drugim załączniku Konwencji Waszyngtońskiej (CITES)?
    W skrócie chodzi o to, że papierek CITES ma poświadczać o tym, że
    zwierzę nie jest odłowione z natury, tylko jest z hodowli z niewoli.
    Wiem, że są na liście wszystkie Brachypelmy.

    A ja posiadam właśnie kilka małych Brachypelm (wiem, że są na 100% z
    hodowli) - czy ktoś wie, czy nadal konieczny jest papierek CITES, albo
    jak go ewentualnie zdobyć.
    I co z rejestracją - rejestrować czy nie?
    Czytałem o przypadku, że dziewczyna sprzedawała Brachypelmy na Allegro,
    w wyniku akcji Allegro i Policji, policjanci weszli do jej mieszkania,
    ale Brachypelmy były zarejestrowane (lecz nie posiadała papierów CITES),
    i nie zostały jej odebrane. Musiała tylko usunąć aukcje.
    Więc jak to jest w tym chorym kraju?
    pozdrawiam