-
1. Data: 2004-07-23 11:40:58
Temat: przetwarzanie danych w c.market. a firma
Od: "Przemo P." <n...@n...pl>
Witam,
czy można formularz zamówienia aktualizacji oprogramowania obwarować
koniecznością podpisania poniższej zgody na przetwarzanie danych w celach
marketingowych (wiem, że dla osób prywatnych nie - było kiedyś o tym na
forum) ale czy tak samo dotyczy to osób fizycznych prowadzących dział.
gosp.?
-początek cytatu-
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o charakterze marketingowo -
handlowym na adres elektroniczny, którego jestem użytkownikiem oraz na
przetwarzanie go przez xxxxxxxxxx z siedzibą w xxxxxxxxx przy xxxxxxxxxxx i
przekazywanie go innym podmiotom na zasadach określonych w Ustawie o
ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997r. i przepisach Ustawy z
dnia 18 lipca 2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
..............................................
podpis składającego i pieczątka Firmy
-koniec cytatu-
Czy można to np. skreślić z dopiskiem nie wyrażam zgody i podpisać
Pozdrawiam
Przemo P.
-
2. Data: 2004-07-23 14:21:53
Temat: Re: przetwarzanie danych w c.market. a firma
Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>
> podpis składającego i pieczątka Firmy
>
> -koniec cytatu-
>
> Czy można to np. skreślić z dopiskiem nie wyrażam zgody i podpisać
Na przetwarzanie danych adresowych firmy nie potrzeba zgody zainteresowanego
podmiotu.
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
3. Data: 2004-07-23 21:44:02
Temat: Re: przetwarzanie danych w c.market. a firma
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:7980.00000695.41011f00@newsgate.onet.pl...
> Na przetwarzanie danych adresowych firmy nie potrzeba zgody
zainteresowanego
> podmiotu.
To też. Ale można im podać lipny adres mailowy albo wpisać, ze nie posiada i
tyle.
-
4. Data: 2004-07-23 21:49:42
Temat: Re: przetwarzanie danych w c.market. a firma
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Fri, 23 Jul 2004, Liwiusz wrote:
[...komuś...]
>+ Na przetwarzanie danych adresowych firmy nie potrzeba zgody zainteresowanego
>+ podmiotu.
Szczera prawda. Ale "proponowana zgoda" wygląda na "zgodę ogólną",
a IMHO przetwarzanie danych w celach naruszenia spokoju :) "osobistego"
właściciela firmy nie jest przetwarzaniem danych "firmy" ale
"osoby".
Po polsku co mam na mysli: jak ktoś pośle na adres jego firmy
informację "Proponujemy zakup 10000 arkuszy papieru do celów
księgowych" to to będzie marketing "firmowy" i każdy może mu
tak zatruwać życie ;)
Ale "informacja marketingowa": załatwimy rewelacyjne zajęcia
z angielskiego dla twoich dzieci" niewątpliwie NIE JEST powiązana
z jego DG, czyli adresy można sobie "przetworzyć" - ale TAKIEJ
informacji wysłać już nie.
A z wzoru "papieru" mi wynika iz zgoda MA DOTYCZYĆ również
przypadku "informacji marketingowej numer 2" :)
Coś nie tak napisałem ? :)
pozdrowienia, Gotfryd
-
5. Data: 2004-07-24 07:23:29
Temat: Re: przetwarzanie danych w c.market. a firma
Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>
> Szczera prawda. Ale "proponowana zgoda" wygląda na "zgodę ogólną",
> a IMHO przetwarzanie danych w celach naruszenia spokoju :) "osobistego"
> właściciela firmy nie jest przetwarzaniem danych "firmy" ale
> "osoby".
> Po polsku co mam na mysli: jak ktoś pośle na adres jego firmy
> informację "Proponujemy zakup 10000 arkuszy papieru do celów
> księgowych" to to będzie marketing "firmowy" i każdy może mu
> tak zatruwać życie ;)
> Ale "informacja marketingowa": załatwimy rewelacyjne zajęcia
> z angielskiego dla twoich dzieci" niewątpliwie NIE JEST powiązana
> z jego DG, czyli adresy można sobie "przetworzyć" - ale TAKIEJ
> informacji wysłać już nie.
Ciekawy temat, możemy podyskutować dalej :) Według mnie na adres firmy można
wysyłać nawet "prywatne" oferty (nie słyszałem, żeby ktoś narzekał na to na
jakimś forum, więc nie jest to chyba częste zjawisko :).
Jeśli uznalibyśmy, że dane adresowe niewielkich firm, składających się
głównie z osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą są bardziej
chronione (ponieważ ich adres jest jednocześnie adresem prywatnym właściciela)
i nie można do nich wysyłać "prywatnych" ofert reklamowych, to doszłoby do
pewnej nierówności. W takim przypadku można bez ograniczeń wysyłać takie
reklamy np. na adres siedziby spółki kapitałowej (niczyje prywatne dobro nie
jest naruszone, bo nikt tam, zazwyczaj, "nie mieszka"), natomiast do osoby
fizycznej prowadzącej działalność już nie.
Poza tym o adresacie przesyłki powinien decydować podany na niej adres
(firmowy/prywatny), a nie jej treść (oferta handlowa/prywatna).
> A z wzoru "papieru" mi wynika iz zgoda MA DOTYCZYĆ również
> przypadku "informacji marketingowej numer 2" :)
> Coś nie tak napisałem ? :)
Jak byś udowodnił, że Ustawa zabrania przesyłania takich ofert reklamowych do
firm? Przy założeniu, że adres Jana Kowalskiego prowadzącego firmę X jest tak
samo (nie) chroniony, jak adres sp. z o.o.?
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
6. Data: 2004-07-24 11:32:34
Temat: Re: przetwarzanie danych w c.market. a firma
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:4f0d.0000000d.41020e71@newsgate.onet.pl...
> Jeśli uznalibyśmy, że dane adresowe niewielkich firm, składających się
> głównie z osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą są bardziej
> chronione (ponieważ ich adres jest jednocześnie adresem prywatnym
właściciela)
> i nie można do nich wysyłać "prywatnych" ofert reklamowych, to doszłoby do
> pewnej nierówności. W takim przypadku można bez ograniczeń wysyłać takie
> reklamy np. na adres siedziby spółki kapitałowej (niczyje prywatne dobro
nie
> jest naruszone, bo nikt tam, zazwyczaj, "nie mieszka"), natomiast do osoby
> fizycznej prowadzącej działalność już nie.
No tu widzę kilka problemów. Na pierwszą linię wychodzi to, jak mam
stwierdzić, czy to jednoosobowa firma, czy wielka fabryka. Nawet spółki z
oo. bywają jednosobowe rejestrowane w miejscu zamieszkania właściciela.
Po za tym mam wątpliwość, co w wypadku wysłania oferty zakupu rowerów, do
hurtowni papierosów. Niby z ich działanością nie zwiazane. No ale co szkodzi
na przeszkodzie, by się przeprofilowali?
>
> Poza tym o adresacie przesyłki powinien decydować podany na niej adres
> (firmowy/prywatny), a nie jej treść (oferta handlowa/prywatna).
Tylko, że nadawca moze nie wiedzieć, kiedy podany adres jest prywatnym
adresem.
-
7. Data: 2004-07-24 13:08:32
Temat: Re: przetwarzanie danych w c.market. a firma
Od: "Przemo P." <p...@o...pl>
> Na przetwarzanie danych adresowych firmy nie potrzeba zgody
zainteresowanego
> podmiotu.
ogólnie - dziękuję Wszystkim za odpowiedzi
Pozdrawiam
Przemo P.