    From: Rafał<g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: przepisanie mieszkania lokatorskiego
    Date: Tue, 27 Jul 2004 11:03:30 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    Dzieńdobry. Moja babcia chciała przepisać na mnie mieszkanie (jestem
    tam zameldowany)
    spółdzielcze-lokatorskie (jest głównym lokatorem i członkiem
    spółdzielni) ale w spółdzielni mieszkaniowej
    zostaliśmy poinformowani że trzeba w sądzie złożyć wniosek o
    rozpoczęcie postępowania spadkowego w celu przeniesienia własności z
    mojego zmarłego dziadka na moją babcię. Dopiero wtedy można
    będzie przepisać mieszkanie na mnie. W spółdzielni dostałem wzór
    wniosku który w skrócie wygląda tak:

    *****

    Stwierdzenie nabycia spadku Warszawa, dnia......

    Do Sądu Rejonowego
    Wydział Cywilny
    w Warszawie ul........
    Wnioskodaca: imię i nazwisko..............
    zam. w Warszawie, ul..............

    Wniosek o stwierdzenie nabycia spadku
    Wnoszę o stwierdzenie, że:
    spadek po ...................... zmarłym dnia.........r. w Warszawie i tam
    ostatnio zamieszkaym, na podstawie ustawy nabyli: żona................,
    synowie............... i .................... - każde po 1/3 części.

    Uzasadnienie
    .............., zamieszkały ostatnio w Warszawie , zmarł dnia..............
    Dowód: skrócony odpis aktu zgonu.
    Jego spadkobiercami są: żona............. z d. .................i synowie.......
    .... i ...............
    Dowód: odpisy skrócone aktu małżeństwa oraz aktów urodzenia
    Spadkobierca nie pozostawił testamentu. Żaden ze wskazanych
    spadkobierców nie zrzekł się dziedziczenia i nie odrzucił spadku. Nie
    ma innych osób uprawnionych do dziedziczenia. W skład spadku nie
    wchodzi gospodarstwo rolne.
    Dowód: zapewnienie, które będzie złożone do protokołu przez mnie
    lub uczestników
    podpis wnioskodawcy
    Załączniki:
    1. odpisy skrócone aktów stanu cywilnego
    2. odpisy wniosku i załączników

    Podstawa prawna: art.669-679 kodeksu postępowania cywilnego

    *****

    I tutaj pojawia się kilka niejasności:
    1. Czy żeby Babcia mogła przepisac na mnie mieszkania musi być
    włascicielem całego mieszkania czy też jak jak jest we wzorze wniosku
    1/2 babcia i 1/2 jej syn? (który nie jest tam zameldowany)
    2. Jeżeli babcia musi być właścicielem całości to czy mój tata powinien
    napisac jakiś dodatkowy wniosek ze się zrzeka spadku czy może
    wystarczy to nadmienić w jednym wniosku
    3.Moja babcia miała jeszcze jednego syna ale zmarł, czy w ogóle nie
    wymieniac go we wniosku czy też wymienić ale napisać że zmarł i
    dołączyć odpis aktu zgonu?
    4. Czy w sprawie spadkowej nie są uwzględniani wnuczkowie zmarłego?
    We wniosku jest tylko żoną i synowie zmarłego.
    5. Czy po przepisaniu mieszkania na mnie stane sie cżłonkiem
    spółdzielni - wkład spółdzielczy przejdzie na mnie czy też może bedę
    musiał od nowa wpłacic wkład?
    6. Co by sie stało gdyby babcia zmarła (jest przecież jedynym
    członkiem spółdzielni), czy miałbym prawo do mieszkania w tym
    lokalu? Poprostu przepadłby wkład mojej babci i spółdzielnia chciałaby
    żebym wpłacił go na nowo? Czy mógłbym tammieszkac jezeli nie
    jestem czlonkiem społdzielni?
    7. A może ja sie tym wszystkim za bardzo przejmuję i nie jest tak
    ważne co będzie zawarte w tym wniosku ale to co uczestnicy powiedza
    na rozprawie?
    8. Jeżeli moja babcia umrze, kto będzie miał prawo do dziedziczenia?
    Mój tata? a jeśli sprawa będzie wymagała zrzeknięcia się przez niego
    spadku (pyt.2)? a może będą to dwie różne sprawy i nie ma to
    znaczenia?
    9. Czy moja babcia bedzie musiała zapłacić jakiś podatek od spadku?

    Dziękuję wszystkim którzy zechcą mi pomóc w tej sprawie, pozdrawiam
    Rafał.

    -> http://usenet.pomocprawna.info