  • 1. Data: 2006-11-05 22:29:33
    Temat: przeniesienie do rezerwy - pytanko
    Od: " jarecki" <h...@N...gazeta.pl>

    Chce sie udac do WKU w celu przeniesienia do rezerwy,jednak
    chcialbym przed tym wyjasnic pewne kwestie.
    W tym roku skonczylem studia,wiec jako absolwent moge byc przeniesiony
    do rezerwy zgodnie z rozporzadzeniem.Jednak rok temu podjalem
    drugie studia i jestem nadal studentem.Czy w tym przypadku
    nadal moge sie powolac na to rozporzadzenie?
    Z tymze nie jestem pewien czy w WKU wiedza o moich drugich studiach,
    bo nic im nie zawozilem(istnieje mozliwosc,ze szkola sama wyslala).
    Jak w ogole w rzeczywistosci wyglada egzekwowanie tego rozporzadzenia MON?
    Czy w WKU moge mnie nie przeniesc do rezerwy?
    Bede wdzieczny za wszelkie wyjasnienia w tej kwestii.

  • 2. Data: 2006-11-06 17:23:43
    Temat: Re: przeniesienie do rezerwy - pytanko
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    jarecki wrote:
    > W tym roku skonczylem studia,wiec jako absolwent moge byc przeniesiony
    > do rezerwy zgodnie z rozporzadzeniem.Jednak rok temu podjalem
    > drugie studia i jestem nadal studentem.

    Źle na to patrzysz. Nadal jesteś absolwentem, i jesteś w stanie to
    udokumentować.

    > Czy w tym przypadku
    > nadal moge sie powolac na to rozporzadzenie?

    Tak.

    > Jak w ogole w rzeczywistosci wyglada egzekwowanie tego rozporzadzenia MON?

    Są dwie drogi. Albo załatwią Ci od ręki, albo trafisz na WKU takie jak
    moje. Druga opcja opiera się o wniosek na piśmie i kilkutygodniowe
    zajęcia praktyczne z kpa dla Ciebie, wojewódzkiego komendanta uzupełnień
    i szefa wojewódzkiego sztabu wojskowego. Obie drogi prędzej czy później
    kończą się przeniesieniem do rezerwy.

    > Czy w WKU moge mnie nie przeniesc do rezerwy?

    A jest w rozporządzeniu, że mogą nie przenieść? Aktualnego nie czytałem,
    parę lat wstecz było, że przenieść muszą (a zdaje się, że rok w rok MON
    wydaje identyczne rozporządzenie, tylko daty się różnią).