  • 11. Data: 2008-07-24 07:58:25
    Temat: Re: przekazywanie wiedzy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 23 Jul 2008 17:19:04 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > I nic ponadto. Nie jest instruktorem ani trenerem.

    A co zrobić jeśli np na ostatnie 3 miesiące pracy pracodawca na podstawie
    art 42.4 kp przeniesie na stanowisko szkoleniowca i każe przeszkolić?

  • 12. Data: 2008-07-24 09:14:37
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    jureq <j...@x...to.z.adresu.xop.pl> napisal:
    > A co zrobić jeśli np na ostatnie 3 miesiące pracy pracodawca na podstawie
    > art 42.4 kp przeniesie na stanowisko szkoleniowca i każe przeszkolić?

    "...nie powoduje to obnizenia wynagrodzenia i odpowiada kwalifikacjom pracownika"

    A masz kwalifikacje lub uprawnienia do prowadzenia
    takiego szkolenia?. Zawsze mozesz odpowiedziec, ze nie.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 13. Data: 2008-07-24 09:46:22
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 24 Jul 2008 09:14:37 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > "...nie powoduje to obnizenia wynagrodzenia i odpowiada kwalifikacjom
    > pracownika"
    >
    > A masz kwalifikacje lub uprawnienia do prowadzenia takiego szkolenia?.
    > Zawsze mozesz odpowiedziec, ze nie.

    Jeśli nie trzeba mieć uprawnień, to nie trzeba ich mieć. A kwalifikacje
    wynikają po prostu z posiadanych kwalifikacji ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 14. Data: 2008-07-24 09:46:43
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisal:
    > Jeśli nie trzeba mieć uprawnień, to nie trzeba ich mieć. A kwalifikacje
    > wynikają po prostu z posiadanych kwalifikacji ;-)

    He, he, zawsze moze odpowiedziec na pismie, ze nie posiada
    ZADNYCH kwalifikacji pedagogicznych i zlozyc za potwierdzeniem
    odbioru. Jezeli pracodawca pomimo tego nakaze mu prowadzenie
    szkolenia to zawsze moze je poprowadzic tak, ze nowy nic
    z tego nie zrozumie. A tylek kryty miec bedzie. Uprzedzil
    pracodawce :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 15. Data: 2008-07-24 13:46:19
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > A czy ma w umowie "prowadzenie szkoleń"? I czy jeszcze pracuje, czy już
    > jest po rozwiązaniu umowy o pracę?
    W spisanych obowiązkach pracownika stoi: "Prowadzenie na wniosek
    Kierownika Laboratorium szkoleń stanowiskowych, GMP i BHP." oraz
    "Wykonywanie na polecenie przełożonych innych obowiązków, nie ujętych w
    zakresie, a wynikających z zajmowanego stanowiska."
    Sytuacja odbywa się w okresie wypowiedzenia.

  • 16. Data: 2008-07-24 13:48:23
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl>

    Użytkownik Johnson napisał:

    > Jak można wiedzę ze studiów przekazać w jeden dzień ? Co to za studia ??

    Należałoby spytać "Co to za praca?" W mojej firmie widziałem już wiele
    rzeczy, o których nie śniło się filozofom.

  • 17. Data: 2008-07-24 14:19:22
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl>

    Użytkownik Maurycy Menke napisał:
> [...]
    > Czy może ograniczyć się jedynie do pokazania, czym się zajmuje? Czy ma
    > obowiązek przekazać wiedzę, jaką poznał dzięki własnej inicjatywie (np.
    Rozszerzę jeszcze zakres pytań.
    Co w przypadku, gdy pracownik - w ramach argumentów mających na celu
    uzyskanie podwyżki - wykazał się pewną potencjalną wiedzą i
    umiejętnościami? Nie są one wykorzystywane na obecnym poziomie rozwoju
    firmy, ale mogłyby być, gdyby przełożony zatrzymał tegoż pracownika. Czy
    takie informacje może on sobie zachować?

  • 18. Data: 2008-07-24 16:19:52
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Maurycy Menke <g...@p...pl> napisal:
    > Nie są one wykorzystywane na obecnym poziomie rozwoju
    > firmy, ale mogłyby być, gdyby przełożony zatrzymał tegoż pracownika. Czy
    > takie informacje może on sobie zachować?

    8^)

    Chca ci robic lobotomie przy zwolnieniu?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 19. Data: 2008-07-24 19:14:26
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl>

    Użytkownik Jacek_P napisał:

    > 8^)
    >
    > Chca ci robic lobotomie przy zwolnieniu?
    Pracownik zdobył dodatkową wiedzę dzięki styczności z daną aparaturą
    badawczą. Mógł ograniczyć się do wykorzystywania jej w bardzo małym i
    prymitywnym zakresie. Jednakże (m. in. dzięki opłaconym przez siebie
    studiom) dostrzegł i wykazał większe jej możliwości. Bez dostępu do
    sprzętu posiadałby jedynie wiedzę praktyczną na ten temat. Zatem, z
    punktu widzenia pracodawcy, powinien zwrócić swój dług wobec firmy.

  • 20. Data: 2008-07-24 19:27:49
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Maurycy Menke napisał(a) :

> [...]
    > sprzętu posiadałby jedynie wiedzę praktyczną na ten temat. Zatem, z
    > punktu widzenia pracodawcy, powinien zwrócić swój dług wobec firmy.

    Pracownik posiadający wiedzę, której ktoś może potrzebować, ma
    chyba na tyle inteligencji, żeby tej wiedzy nie przekazać wbrew
    swojej woli.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE