  • 1. Data: 2004-11-29 18:44:45
    Temat: przedsiębiorca,czy kryminalista?
    Od: "Jano1" <j...@p...pl>

    Załóżmy, że prowadzę DG,coś przegapiłem ja lub księgowa.US tylko na to
    czeka.Robią mi sprawę z Kodeksu Karnego Skarbowego.Załóżmy,że postępowanie
    zostanie umorzone np.na znikomą szkodliwość czynu lub inną ujemną przesłankę
    procesową wynikającą z art.17§1 kpk.
    Istnieje coś takiego jak KCIK (kartoteka centralna informacji kryminalnej)
    wpisują tam także również, drobnych przestępców skarbowych - bez względu na
    rodzaj rozstrzygnięcia (równmież umorzenia) istotne że nastąpiło
    przedstawienie zarzutu, a który domorosły prawnik wytłumaczy,jak się ma
    skarbówka do kryminału???...
    jano

  • 2. Data: 2004-11-29 18:50:28
    Temat: Re: przedsiębiorca,czy kryminalista?
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    A.D. pon 29. listopada 2004 19:44 Jano1 nie bacząc na śmiech i drwinę, bez
    lęku o własne życie, oznajmił/a:

    > a który domorosły prawnik wytłumaczy,jak się ma
    > skarbówka do kryminału???...

    jak się ma co do czego?
    czy możesz sformułowac pytanie w sposób zrozumiały dla domorosłego prawnika?

    pzdr.

    ja

    --
    http://bdp.e-wro.com
    a w adresie e-mail jest za duzo kropek ;)

  • 3. Data: 2004-11-29 19:35:15
    Od: "Jano1" <j...@p...pl>

    Sorry za slang z pracy.My wiemy o co chodzi.Dla nie wtajemniczonych
    wyjaśnienie zagadnienia.Prościej. Jeśli wykroczenie lub przestępstwo
    skarbowe określone jest w Kodeksie Karnym Skarbowym, czyli zahacza o
    finanse,to dlaczego prokuratorzy mają nakaz umieszczania danych o
    podejrzanych w rejestrze kryminalnym.

  • 4. Data: 2004-11-29 19:39:04
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    A.D. pon 29. listopada 2004 20:35 Jano1 nie bacząc na śmiech i drwinę, bez
> [...]

    > skarbowe określone jest w Kodeksie Karnym Skarbowym, czyli zahacza o
    > finanse,to dlaczego prokuratorzy mają nakaz umieszczania danych o

    1. pytanie jest albo do ustawodawcy albo do autora rozporzadzenia
    2. zapewne dlate3go ze chodzi o przestepstwa i wykroczenia, co za roznica
    jakiego rodzaju

  • 5. Data: 2004-11-29 19:39:59
    Od: "Jano1" <j...@p...pl>

    Sorry za slang z pracy.My wiemy o co chodzi. Może prościej.Kto
    wytłumaczy,czy wykaże słuszność, dlaczego prokuratorzy mają nakaz
    umieszczania danych osoby podejrzanej w sprawie o wykroczenie lub
    przestępstwo skarbowe (przed wyrokiem) zahaczające raczej o sprawy
    gospodarcze i finansowe w rejestrze kryminalnym.Czy nie jest to napędzanie
    statystyki wykrywalności i uwidocznienia ilu "kryminalistów" mamy w kraju.

  • 6. Data: 2004-11-29 20:13:00
    Od: "Jano1" <j...@p...pl>

    Ano właśnie.Nie chodzi mi o wypłakanie się na forum, a jedynie o wykazanie
    bezmyślnego,bezwzględnego posłuszeństwa młodych prawników obejmujących
    stanowiska,którzy bez dyskusji godzą się z poleceniami przełożonych.Własnie
    nie kto inny, jak prawnik winien potrafić rozróżnić rodzaj,charakter
    przestępstwa lub wykroczenia.Przykład:US karał ludzi za nie złożenie w
    terminie aktualizacji NIP-u dot. zmiany numeru dowodu osobistego (art.81§1
    pkt 1 kks). Czy z tego powodu przyjemnie znaleźć się w rejestrze
    kryminalnym???
    Drugi przykład. Instytucja dobrowolnego poddania się odpowiedzialności.Przy
    tego rodzaju rozstrzygnięciach sąd w/g zapisu Ustawy nie umieszcza danych
    sprawcy w Krajowym Rejestrze Skazanych - teoria.No, ale dla statystyki -
    praktyka, są takie dane przekazywane w majestacie prawa.Sprawdzam karalność
    gościa.Po 10 latach winno nastąpić zatarcie z urzędu.Fakt - odpowiedź - gość
    nie karany, a w dopisie kartoteka: 1967 za to i to w 1970 za to i to.Czy o
    takie prawo w Naszym kraju chodzi?

  • 7. Data: 2004-11-29 20:35:38
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    A.D. pon 29. listopada 2004 21:13 Jano1 nie bacząc na śmiech i drwinę, bez
> [...]

    > bezmyślnego,bezwzględnego posłuszeństwa młodych prawników obejmujących
    > stanowiska,którzy bez dyskusji godzą się z poleceniami

    o czym ty mowisz czlowieku, zastanowiles sie zanim napisales?
    czy Twoim zdaniem polecenia przelozonych sa sprzeczne z prawem?
    czy "polecenia" to przypadkiem nie jest stosowanie przepisu?

> [...]
    > nie złożenie w terminie aktualizacji NIP-u dot. zmiany numeru dowodu
    > osobistego (art.81§1 pkt 1 kks). Czy z tego powodu przyjemnie znaleźć się

    czy popelniono wykroczenie?
    Bo mam wrazenie, ze tak, chyba ze chodzi o to, zeby nie karac niektorych
    ludzi, a tylko tych innych?

    > Czy o takie prawo w Naszym
    > kraju chodzi?

    mimo deklaracji na poczatku, mam wrazenie ze chcesz wylewać swoje żale.
    Jeśli uważasz, że coś sie dzieje sprzecznie z prawem - są odpowiednie
    procedury. Jeśli uważasz, ze prawo jest zle - wybierz takich poslow, ktorzy
    to zmienia.

    pozdrowienia

  • 8. Data: 2004-11-29 21:58:06
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 29 Nov 2004 20:35:15 +0100,
    Jano1 <j...@p...pl> screamed:
> [...]
    > skarbowe określone jest w Kodeksie Karnym Skarbowym, czyli zahacza o
    > finanse,to dlaczego prokuratorzy mają nakaz umieszczania danych o

    Odp.: Bo zaburza naturalną kolejność czytania.
    Pyt.: Dlaczego?
    Odp.: Odpowiadanie na górze listu (top-postowanie).
    Pyt.: Co jest najbardziej irytujące w Usenecie?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:220B ]
    [ 22:57:11 user up 10445 days, 10:52, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    It's kind of fun to do the impossible.

  • 9. Data: 2004-11-30 00:53:47
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    naucz się ciąć tekst a potem ucz innych slangu.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 10. Data: 2004-11-30 04:59:10