    From: "Magda Awerska" <m...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: przedawnienie - kilka spraw...
    Date: Tue, 3 Oct 2006 17:17:42 +0000 (UTC)

    Witam wszystkich,

    Mam parę szczegółowych pytań odnośnie przedawnienia w
    postępowaniu karnym. Zdecydowałam się pisać na ten temat
    pracę semestralną a kilka informacji, do których dotarłam
    jest bardzo niejednoznacznych.

    Zacznijmy od artykułu 101 i 102 KK. Przestępstwo zagrożone
    karą do lat 3 przedawnia się po 5 latach od momentu jego
    popełnienia. Ale jeśli zostało wszczęte postępowanie oraz
    postawione zarzuty danej osoby, wówczas okres przedawnienia
    przedłuża się o kolejne 5 lat. Co to w praktyce znaczy?

    - Czy to, że okres tenwydłuża się do 10 lat od momentu
    popełnienia przestępstwa?

    - Czy to, że okres ten wydłuża się do 5 lat od momentu
    przedstawienia zarzutów danej osobie? (Czyli postępowanie
    się przedawnia jeśli nie skazano prawomocnie osoby w ciągu
    5 lat od przedstawienia jej zarzutu?)

    - Czy przedstawienie zarzutów w tym wypadku jest równoznaczne
    ze sformułowanie aktu oskarżenia?

    Jak to interpretować, jak to jest?

    Będę bardzo wdzięczna za każdą pomoc,
    Pozdrawiam serdecznie,