  • 41. Data: 2014-06-20 01:22:54
    Temat: Re: przebywanie na rondzie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Jun 2014, J.F. wrote:

    > b) dla bezpieczenstwa tecze zabezpieczyc płotem. Takim solidnym,
    > betonowym, ze 3m wysokim :-)

    Ten przypadek wykracza poza dyskusję, bo zakaz przekraczania urządzeń
    drogowych służących "nieprzechodzeniu pieszych" ma pierwszeństwo
    przed przepisami ogólnymi, więc z mocy zasad prawnych czyni jego
    (tego przypadku) rozważanie bezpodstawnym w kontekście wątku :>
    (sam chcialeś ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2014-06-20 02:22:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Robercie, powiedz mi proszę, czy jak na skrzyżowaniu (takim >
    > najzwyczajniejszym na świecie, jak wyżej) NIE MA pasów, to Twoim
    > zdaniem NIE WOLNO przechodzić przez poprzeczne jezdnie?

    Wolno - przez poprzeczne przy skrzyżownaiu. Z rondem jest taki problem, że
    ono całę jest skrzyżowaniem.

    > Bo wedle mojej nalepszej wiedzy, zakaz przechodzenia na skrzyżowaniu
    > może zostać wymuszony JEDYNIE poprzez "urządzenia drogowe", w postaci
    > łańcuchów, płotków i podobnych wynalazków, oznaczających zakaz
    > włażenia na jezdnię. Ale mogę się mylić i wtedy proszę o podstawę
    > prawną.

    Nie mylisz się.

    > Bo co rusz czytam ci ja na tej grupie że "rondo do najzwyczajniejsze
    > skrzyżowanie", po czym czytam, że tam jakoby mają nie obowiązywać
    > "zwyczajne" przepisy.
    >
    > Kiedy ostatnio CZYTAŁEŚ art.13. zdanie drugie cześć druga (po przecinku)
    > ustawy PoRD, żeby odesłać Cię do Twojego własnego zarzutu?

    Przed chwilą. Jak jesteś na tej wysepce, to jesteś po prostu na drodze, bo
    wysepka na rondzie jest częścią jezdni wyłączoną z ruchu.

  • 43. Data: 2014-06-20 02:55:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jun 2014, Robert Tomasik wrote:

    > Przed chwilą. Jak jesteś na tej wysepce, to jesteś po prostu na drodze, bo
    > wysepka na rondzie jest częścią jezdni wyłączoną z ruchu.

    Robercie, nie wydaje Ci się, że teza iż wysepka jest częścią JEZDNI jest
    dość... kontrowersyjna?
    Mam na myśli li tylko literę przepisów, jak poprzednio:
    +++
    6) jezdnia - częœć drogi
    przeznaczonš do ruchu pojazdów;
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    okreœlenie to nie dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni;
    ---

    O ile obszar wyłączony za pomocą znaków P-21 można rzeczywiście uznać
    za "wyjątek od reguły" (przeznaczone, ale jednak używać nie wolno),
    o tyle teza, że wysepka jest PRZEZNACZONA do takiego użytku:
    http://www.youtube.com/watch?v=jymygAX9QDU
    ...zakrawa na kpinę.
    Kolizji (z powodu której pewnie powieszono filmik) nie liczę, bo
    nie o to chodzi.
    O, tu bezkolizyjnie:
    http://www.youtube.com/watch?v=YlvBfWQXfBk

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2014-06-20 09:14:25
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 2014-06-18 19:24, T...@s...in.the.world pisze:

    > E, chyba sie zaplatales.

    no nie ponieważ, były wątpliwości czy rowerzysta w miejscu gdzie nie
    można się zatrzymywać, schodzi z roweru i jest już wtedy pieszym, bo
    prowadzi rower i niby ok, ale żeby zejść zasadniczo musiał się zatrzymać
    w miejscu gdzie tego robić nie wolno. Więc popełnił wykroczenie. No
    chyba że udowodni że zrobił to w biegu co jak najbardziej na rowerze
    jest możliwe :).
    Pozdrawiam
    marcin jan

  • 45. Data: 2014-06-20 10:04:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 20 Jun 2014 09:14:25 +0200 osobnik zwany Marcin Jan
    napisał:

> [...]
    > w miejscu gdzie tego robić nie wolno. Więc popełnił wykroczenie. No
    > chyba że udowodni że zrobił to w biegu co jak najbardziej na rowerze

    zawsze można powiedizeć, że pojazd uległ awarii :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 46. Data: 2014-06-20 12:30:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jun 2014, Marcin Jan wrote:

> [...]
    > i niby ok, ale żeby zejść zasadniczo musiał się zatrzymać w miejscu gdzie

    Odpowiedz na inne pytanie: wiemy że "fizyczne zatrzymanie" pojazdu nie
    jest tożsame z "prawnym zatrzymaniem".
    Czy krótkotrwałe, na "czas niezbędny", zatrzymanie pojazdu podczas
    i celem wyłączenia go z ruchu, uznajesz za zabronione, i tym samym
    przysługuje Twoim zdaniem mandat kierowcy, ktory przy wjeździe,
    w miejscu w którym na jezdni jest zakaz zatrzymywania, w ciasną
    bramę, choć na moment dopuścił do zatrzymnia "fizycznie" pojazdu
    (nie z powodu pieszych itede, czyli bez "warunków ruchu")?
    Nie że stoi i się rozgląda, ale po prostu przy wjeździe na
    krawężnik się "przymierzył" co do głębokości wciśnięcia "gazu"
    tudzież momentu puszczenia sprzęgła. I celowo lub niecelowo
    prędkość spadła mu nie do 2 km/h lecz do zera (lub przeszła
    przez zero, i to dwa razy, skoro go ze 20 cm cofnęło).

    A dalej:

    > No chyba że udowodni że
    > zrobił to w biegu co jak najbardziej na rowerze jest możliwe :)

    Przede wszystkim wyjazd na wysepkę jest możliwy :), bardzo
    często bez naruszania innych przepisów (nie tylko drogowych,
    ale również braku powodowania szkód itede).
    A dlaczego IMO taka typowa wysepka nie jest ani jezdnią ani
    drogą pisałem w postach do Roberta.

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2014-06-20 12:35:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jun 2014, masti wrote:

    > zawsze można powiedizeć, że pojazd uległ awarii :)

    No, mogą istnieć dowody że nie uległ (widać, że kierujący nic
    nie "usprawniał" a pojazd jest sprawny, co może wykazać
    ekspertyza biegłego :P)
    Znacznie bezpieczniejsza jest wersja że kierujący nabrał mocnych
    podejrzeń że tak się stało ;)

    No i celem należytego udokumentowania co, jak i kiedy, zaczął od
    dokumentowania okolicy ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 48. Data: 2014-06-20 12:44:24
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <lo0n0i$r4u$1@node1.news.atman.pl>,
    Marcin Jan <t...@g...pl> wrote:

> [...]
    > w miejscu gdzie tego robić nie wolno. Więc popełnił wykroczenie. No
    > chyba że udowodni że zrobił to w biegu co jak najbardziej na rowerze

    1. Przyklad ktory podales jest calkiem od czapy
    2. Jest to mozliwe.
    3. Z tym zatrzymywaniem sie roweru - to tez cos nie tak.
    Oznaczaloby to, ze wlaczajac rowerem sie do ruchu w miejscu, gdzie jest
    zakaz zatrzymywania trzebaby to robic w biegu.
    --
    TA

  • 49. Data: 2014-06-20 12:50:16
    Od: r...@k...net

    W dniu środa, 18 czerwca 2014 19:00:59 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > A jest tam przejscei dla pieszych łączące wysepkę z chodnikiem?
    Zawsze mnie to zastanawiało dlaczego do przejścia przez jezdnię wymagane jest
    przejście? Zgodnie z Art.13 ust.2 PORD przechodzenie przez jezdnię możliwe jest też
    kiedy nie ma przejścia dla pieszych (pod pewnym warunkiem) a w szczególności także
    bezpośrednio na skrzyżowaniu:
    "(...) Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od
    wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu.
    (...)"

    R.

  • 50. Data: 2014-06-20 14:06:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 20 Jun 2014 12:35:01 +0200 osobnik zwany Gotfryd Smolik
    news napisał:

    > No, mogą istnieć dowody że nie uległ (widać, że kierujący nic
    > nie "usprawniał" a pojazd jest sprawny, co może wykazać ekspertyza
    > biegłego :P)

    na spadnięty łańcuch biegły nie pomoże :)