  • 1. Data: 2003-03-14 10:02:31
    Temat: proste pytanie o dzialalnosc gospodarcza
    Od: kubel <l...@w...poczta.fm>

    Witam,

    Wiem ze to pewnie bylo, i zebym poszukal w archiwum,
    wiec wlasnie szukam ale na razie nie znalazlem, a zapytac nie zaszkodzi.

    Czy jezeli pracuje na etat na umowe o prace (wszystkie skladki placone),
    to czy moge zarejestrowac dzialalnosc gospodarcza i czy od tej
    dzialalnosci tez bede musial wszystko placic ?

    Jak wyglada sprawa prowadzenia dzialalnosci a otrzymywania renty rodzinnej ?
    Czy bede mogl dalej pobierac rente (zakladajac ze nie przekrocze
    ZUS'owych progow dochodow) ?

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2003-03-14 10:17:14
    Temat: Re: proste pytanie o dzialalnosc gospodarcza
    Od: kubel <l...@w...poczta.fm>

    kubel wrote:
> [...]
    > rodzinnej ?
    > Czy bede mogl dalej pobierac rente (zakladajac ze nie przekrocze

    e-prawnik.pl

    "gdy podstawa wymiaru sk?adek z tytu?u stosunku pracy jest równa lub
    wyz.sza od najniz.szego wynagrodzenia, osoba prowadza;ca pozarolnicza;
    dzia?alnos'c' lub wspó?pracuja;ca moz.e byc' obje;ta ubezpieczeniami z tego
    tytu?u na swój wniosek"

    czy to znaczy ze nie bede musial placic skladki na zus z tytulu
    prowadzenia dzialalnosci (no chyba ze bede mial taka ochote) ?

  • 3. Data: 2003-03-14 10:20:00
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "kubel" <l...@w...poczta.fm> wrote in message

    > Czy jezeli pracuje na etat na umowe o prace (wszystkie skladki placone),
    > to czy moge zarejestrowac dzialalnosc gospodarcza i czy od tej
    > dzialalnosci tez bede musial wszystko placic ?

    Nie. Tylko skladnke na ubezpieczenie zdrowotne.

    > Jak wyglada sprawa prowadzenia dzialalnosci a otrzymywania renty rodzinnej
    ?
    > Czy bede mogl dalej pobierac rente (zakladajac ze nie przekrocze
    > ZUS'owych progow dochodow) ?

    No zakladajac, ze nie przekroczysz, to pewnie nie, prawda? Ale te progi sa
    takie, ze po co prowadzic dzialalnosc, jak tak mizernie bedziesz zarabial?

    Depi.

  • 4. Data: 2003-03-14 13:11:35
    Od: kubel <l...@w...poczta.fm>

    Marcin Olender wrote:
    > "kubel" <l...@w...poczta.fm> wrote in message

    > Nie. Tylko skladnke na ubezpieczenie zdrowotne.

    ale rozumiem ze procedura rejestrowania dzialalnosci sie nie zmienia ?
    tzn. do ZUS'u tez sie zglaszam

    > ?

    > No zakladajac, ze nie przekroczysz, to pewnie nie, prawda? Ale te progi sa
    > takie, ze po co prowadzic dzialalnosc, jak tak mizernie bedziesz zarabial?

    :-)
    no tego jeszcze nie wiem
    bede sie martwil jak przekrocze :-)

    Kuba

  • 5. Data: 2003-03-14 13:30:16
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    kubel wrote:

> [...]

    Tylko, że tu nie chodzi o rzeczywisty dochód a o podstawę do obliczania
    składek. Traktuj to jako niepewne, ale gdzieś na grupie ktoś pisał, że
    w związku z podniesieniem podstawy zdrowotnego z 60 do 75% DG zawsze
    będzie się łapała na zaieszenie renty.

  • 6. Data: 2003-03-14 13:43:39
    Od: kubel <l...@w...poczta.fm>

> [...]
    > składek. Traktuj to jako niepewne, ale gdzieś na grupie ktoś pisał, że
    > w związku z podniesieniem podstawy zdrowotnego z 60 do 75% DG zawsze

    no wlasnie tez cos kojarze ze kto tu o tym pisal
    chyba zadzwonie do swojego zus'u i sie o to spytam

    a moze ktos juz wiec jak to w koncu jest ?

    Kuba

  • 7. Data: 2003-03-14 13:48:12
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    kubel wrote:

    > no wlasnie tez cos kojarze ze kto tu o tym pisal
    > chyba zadzwonie do swojego zus'u i sie o to spytam
    >
    > a moze ktos juz wiec jak to w koncu jest ?

    Sorry, dopiero teraz doczytałem, że chodzi ci o rentę rodzinną. To co
    pisałem dotyczyło renty inwalidzkiej. Przy rodzinnej może być inaczej -
    tylko obawiam sie, że jeszcze bardziej restrykcyjnie.

    Zapytaj w ZUS-ie, ale zaznacz wyraźnie, że chodzi o rentę rodzinną

  • 8. Data: 2003-03-14 15:48:04
    Od: "Secio" <_...@p...gazeta.pl>

    Jureq wrote:

> [...]
    > ktoś pisał, że w związku z podniesieniem podstawy zdrowotnego z 60 do
    > 75% DG zawsze będzie się łapała na zaieszenie renty.

    A czy dochody z DG zawieszaja takze emeryture ?

    Pzdr,
    Mariusz