eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoproblem z reklamacjaproblem z reklamacja
  • Data: 2011-01-08 16:58:59
    Temat: problem z reklamacja
    Od: newsy_gazeta <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam, wiem, ze kodeks cywilny, intepretacje itp sa dostepne w sieci,
    jednak moze na grupie ktos wyjasni krok po kroku wszystko dokladnie.

    12 listopada zamowilem poprzez popularny serwis aukcyjny przedmiot za ok
    360pln plus wysylka, dotarl po kilku dniach, 24 listopada po kontakcie
    ze sprzedajacym odeslalem go na swoj koszt, poniewaz okazal sie uszkodzony.

    dotad wszystko jasne - jesli kupuje cos poprzez telefon/siec, mam 10 dni
    (tu przekroczone) na odeslanie, nawet jesli sprawny, na moj koszt obie
    przesylki, tu sie okazalo, ze niesprawny, ponosze wiec koszt wysylki (i
    tu pytanie, czy napewno zgodnie z prawem to ja jestem obciazony kosztami
    przesylki, jesli nie z mojej winy musze przedmiot odsylac). Reklamacja
    (naprawa gwarancyjna lub wymiana) ma trwac 21 dni roboczych + wysylka
    od/do sprzedawcy. Dzisiaj (8 stycznia) 21 dni roboczych minelo dawno
    temu, moja przesylka do sprzedawcy szla 2 dni robocze, na co mam mailowe
    potwierdzenie, ze odebrali i przeslali dalej do producenta.

    Pytanie, czy zgodnie z jakims tam paragrafem moge odstapic od umowy,
    jesli naprawa/wymiana sie przeciagnela ponad narzucony przez sprzedawce
    termin i po prostu zarzadac zwrotu poniesionych kosztow (w calosci
    przedmiot + 2 wysylki) na konto, czy moze za sam przedmiot, bez wysylek,
    a moze to, ze skorzystalem z reklamacji (gwarancja jakos eliminuje
    rekojmie?) - naprawa/wymiana i czekam jakos blokuje to odstapienie od
    umowy do czasu zakonczenia procesu tej reklamacji? (narazie firma nie
    jest zainteresowana tematem w ogole, mam.. czekac..)

    Czy wystarczy potwierdzenie zakupu na serwisie aukcyjnym + dowod wysylki
    paczki do sprzedawcy? zgodnie z instrukcja paragon odeslalem razem z
    przedmiotem zakupu.. Czy odstapienie od umowy koniecznie musi miec forme
    listu poleconego, z potwierdzeniem odbioru, czy wystarczy email - chodzi
    mi o prawo, wiadomo duzo zalezy od dobrej woli sprzedawcy, chcialbym
    miec jednak jakies podparcie..

    Dziekuje z gory za rady
    Pozdrawiam
    RK

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1