eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoproblem z TU Hestia- długieproblem z TU Hestia- długie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!no
    t-for-mail
    From: "Agall" <a...@m...ru>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: problem z TU Hestia- długie
    Date: Mon, 21 Sep 2009 20:20:54 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 25
    Message-ID: <h98g71$ajr$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-58-144.adsl.inetia.pl
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1253557281 10875 87.205.58.144 (21 Sep 2009 18:21:21 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 21 Sep 2009 18:21:21 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/news/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:608113
    [ ukryj nagłówki ]

    Kolega dokonał zakupu przez komis samochodu zarejestrowanego w kraju.
    Otrzymał też ubezpieczenie OC (z opłaconą składką za cały rok) dalej ważne
    przez ponad pół roku. Po przerejestrowaniu samochodu na własne nazwisko i
    inne numery (zmiana województwa) zwrócił się do ubezpieczyciela - agenta z
    wnioskiem o przepisanie (aneksowanie) polisy lub chociażby adnotacji na
    poświadczeniu i tu zonk! Agent z uwagi na tzw. sprzedaż wielokrotną, gdyż
    Hestia tak traktuje sprzedaż przez komis, nie jest uprawniony do wystawienia
    dokumentu poświadczającego zmiany w ubezpieczeniu. Takiej zmiany, pod
    warunkiem złożenia wniosku o rekalkulacje składki dokonuje wyłącznie
    centrala w Sopocie w terminie .... nie krótszym niż miesiąc czasu. Tu
    następuje rada ubezpieczyciela, aby jeździć po kraju z umową kupna
    sprzedaży. Problem w tym że pojazd został kupiony w konkretnym celu -
    wyjazdów za granicę. Jednak ... podczas kontroli drogowej niemiecki
    policjant nie honorował takiego rozwiązania żądając dokumentu ubezpieczenia
    z wyraźnie wymienionym aktualnym numerem rejestracyjnym i nazwiskiem zgodnym
    z dowodem rejestracyjnym. Na nic zdały się tłumaczenia że złożono już
    wniosek do ubezpieczyciela o przepisanie dokumentu, bo i jak to udowodnić.
    Zwracam sie więc z zapytaniem, jak w sposób prawny wpłynąć na
    ubezpieczyciela w celu przyspieszenia załatwienia sprawy??? Próba
    interwencji w TU w Sopocie spełzła na stwierdzeniu że takie są procedury
    wewnętrzne i jak nie pasują, to zawsze można dać wypowiedzenie i ubezpieczyć
    auto na nowo. Czy takie postępowanie z klientem jest normalne. Może
    powinien tu wkroczyć rzecznik ubezpieczonych ??? Proszę o rady i pozdrawiam.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1