  • 1. Data: 2003-03-10 15:32:16
    Temat: problem - pytanie
    Od: w...@p...pl (Gringo)

    Witam
    Znajomy wyslal mi sprzet elektroniczny poczta, w deklaracji celnej
    napisal, ze w paczce znajduja sie ubrania.(w paczce byl sprzet
    elektroniczny a nie ubrania ) Przeprowadzono rewizje, sprzet zostal
    zajety do sprawy karnej skabowej. Przeciwko komu bedzie toczylo sie
    postepowanie i jakie sa przewidziane przez prawo konsekwencje ?
    Nadawca paczki nie jest obywatelem polskim. Co zrobic zeby odzyskac
    sprzet ? Spotkal sie ktos z was z podobna sprawa?
    Pozdrowienia
    W.

  • 2. Data: 2003-03-10 19:39:33
    Temat: Re: problem - pytanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Gringo" <w...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | zajety do sprawy karnej skabowej. Przeciwko komu bedzie toczylo sie
    | postepowanie i jakie sa przewidziane przez prawo konsekwencje ?

    Przeciwko sprawcy. W końcu Ty tej deklaracji celnej nie podpisywałeś.

    | Nadawca paczki nie jest obywatelem polskim.

    No to, dopóki nie [przyjedzie do Polski raczej mu niewiele grozi. Jeśli to
    była mała paczka, to najpewniej będzie to wykroczenie skarbowe, więc raczej
    go nie deportują.

    | Co zrobic zeby odzyskac sprzet ?

    Zdobyć zbrojnie odpowiedni Urząd Celny. Zabić wszystkich tam zatrudnionych
    celników. Spalić wszystkie dokumenty związane ze sprawą. Wpuścić do sieci
    teleinformatycznej UC wirusa usuwającego dane. Przy okazji ukraść to
    urządzenie.
    :-))
    A poważnie, to raczej bym dał spokój. Zadzwoń do najbliższego sobie Urzędu
    Celnego i zapytaj. Ale, z tego co wiem, to wypisują taki mały protokół i już
    stanowi to własność Skarbu Państwa. Możesz odkupić to na wyprzedaży.