eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo własności intelektualnej a serwisy z tekstami utworów muzycznych › prawo własności intelektualnej a serwisy z tekstami utworów muzycznych
    From: "voytec" <v...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawo własności intelektualnej a serwisy z tekstami utworów muzycznych
    Date: Tue, 13 Apr 2004 10:36:17 +0200

    Witam,
    w sieci jest sporo serwisow udostepniajacych teksty piosenek. Wiekszosc z
    nich, np http://www.chords.pl czy http://spiewnik.pl otrzymało list od
    Polskiego Stowarzyszenia Wydawców Muzycznych (z upowaznienia koncernow
    fonograficznych) zakazujacy naruszania ich praw autorskich, czyli publikacji
    tektow. W ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych z 1994r. nie
    mogłem doszukac się paragrafów, pod które mogłoby podpadać to absurdalne
    roszczenie (teksty udostepniane sa bezplatnie, a trorzone sa "ze sluchu",
    bez korzystania z "okładek" płyt).

    Kazdy (kto slucha muzyki) na pewno choc raz korzystal z uslug takich stron.
    Nie jestem zwiazany z zadnym z nich, ale lubie czazsem wiedziec, o czym
    spiewaja po angielsku (jak nie uda mi sie zrozumiec) albo pograc na gitarze
    (do tekstow czesto dolaczane sa transkrypcje na instrumenty).
    Czy jedynym wyjsciem jest przeniesienie tych stron ich na zagraniczne
    serwery?
    Ktoś wie? ;-)

    pozdrawiam
    Wojtek Sikorski