  • 1. Data: 2006-07-27 11:54:23
    Temat: prawo wieczystego uzytkowania
    Od: "Michał" <m...@p...onet.pl>

    Mam zamiar kupić garaż z prawem wieczystego uzytkowania gruntu na 40 lat i
    dlatego mam kilka pytan czym rozni sie prawo wlasnosci od prawa wieczystego
    uzytkowania? Jakie bede mial prawa ,a jakie mialbym przy prawie wlasnosci.
    Jakie opłaty mnie czekają przy takiej formie własności czy również jest wpis
    do księgi wieczystej itd. i jak później wyglądają opłaty za użytkowanie wiem
    że są zależne od gminy ale czy jest jakaś kwota której nie mogą przekroczyć.
    Z góry dzięki za odpowiedzi.

    pzdr.
    Michał

  • 2. Data: 2006-07-27 12:32:28
    Temat: Re: prawo wieczystego uzytkowania
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dlatego mam kilka pytan czym rozni sie prawo wlasnosci od prawa
    > wieczystego uzytkowania? Jakie bede mial prawa ,a jakie mialbym przy

    To zupelnie inne prawa. Bardzo ogolne pytanie. Prosze zapoznac sie z art.
    232 i n kc

    > Jakie opłaty mnie czekają przy takiej formie własności czy również jest
    > wpis do księgi wieczystej itd. i jak później wyglądają opłaty za
    > użytkowanie

    to nie jest prawo wlasnosci. KW tak. Uiszcza sie oplaty roczne

  • 3. Data: 2006-07-27 13:44:56
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

> [...]
    > opłaty za użytkowanie wiem że są zależne od gminy ale czy jest jakaś kwota
    > której nie mogą przekroczyć. Z góry dzięki za odpowiedzi.

    Różnice pomiędzy uw a prawem własności sa w praktyce żadne. Jedynie w
    przypadku uw musisz wnosic co roku opłatę w wysokości 1 lub 3% wartości
    prawa własności. W przypadku garażu pewnie jest to 3% i co kilka lat jest
    aktualizacja wartości działki i są naliczane nowe opłaty.

  • 4. Data: 2006-07-27 15:04:50
    Od: "Michał" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > prawa własności. W przypadku garażu pewnie jest to 3% i co kilka lat jest
    > aktualizacja wartości działki i są naliczane nowe opłaty.

    Czy to są wszystkie koszty wyniakające z użytkowania takiej nieruchomości?
    Czy płace jeszcze jakieś podatki od nieruchomości i gruntu (czy są one
    zawarte już w tej opłacie 3%)?

    Michał

  • 5. Data: 2006-07-27 16:07:59
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

    > Czy to są wszystkie koszty wyniakające z użytkowania takiej nieruchomości?
    > Czy płace jeszcze jakieś podatki od nieruchomości i gruntu (czy są one
    > zawarte już w tej opłacie 3%)?

    Nie sa zawarte, bo niekoniecznie pobiera je właściciel gruntu. Właścicielem
    gruntu może być skarb państwa lub gmina, a podatki zbiera z reguły gmina.
    Jest to niezależne od siebie.
    Za garaż też będziesz musiał płacic podatek od nieruchomości i to wyższy niż
    od budynku mieszkalnego. A ile dokładnie? Szukaj info w gminie/miescie.