  • 11. Data: 2009-07-22 11:37:25
    Temat: Re: prawo pracy - wypowiedzenie i odprawa
    Od: "michael" <m...@g...pl>

    > No dobra, wytłumaczę ci :)
    > To zdanie, bez znaków interpunkcyjnych odczytuje się mniej więcej tak:
    > "siedem lat temu otrzymałem wypowiedzenie ....".
    > Aby zachować sens o który biegało autorowi - niezbędny jest przecinek.

    Zawsze się tak czepiasz pierdół, chociaż wiadomo o co chodzi w zdaniu? Jeśli
    nie jesteś w stanie odpowiedzieć to możę lepiej - nie odpowiadaj? Szkoda
    czasu, naprawdę.

    __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database
    4264 (20090721) __________

    http://www.eset.com

  • 12. Data: 2009-07-22 11:52:12
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 22 lipiec 2009 08:30
    (autor Herald
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1...@4...net>):

    > No dobra, wytłumaczę ci :)
    > To zdanie, bez znaków interpunkcyjnych odczytuje się mniej więcej tak:
    > "siedem lat temu otrzymałem wypowiedzenie ....".

    No to masz jakiś problem. Bo to nijak z tego zdania nie wynika. Przecinek
    właśnie mógłby ew. próbować wprowadzić twój sens, ale też byłoby to
    sztuczne.

    > Aby zachować sens o który biegało autorowi - niezbędny jest przecinek.

    Wręcz przeciwnie. Sens jest właśnie idealnie zachowany a przecinek jest tu
    zupełnie niepotrzebny, bo to jedno zdanie. ,,na czas nieokreślony 7 lat
    temu'' to uzupełnienie do ,,zawartej'' i wyraźnie to wynika z konstrukcji.

    =========

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 lipiec 2009 21:49
    (autor Baloo
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h4565b$hp6$1@news.onet.pl>):

    > Wygląda na to, że tę umowę zawarto z nim na czas nieokreślony, z przyczyn
    > ekonomicznych na podstawie art. 10 ustawy ...

    No ten zarzut mogę zaakceptować, ale tej części nie było w cycatym i nie ona
    była kwestionowana przez Heralda. Część zacytowana jest w pełni poprawna i
    całkowicie jednoznaczna. Jak bardzo bym się nie wysilał, nie umiem jej
    zrozumieć w sposób przez H. proponowany, bo wyrzucając środek, otrzymuję:

    Otrzymałem wypowiedzenie umowy o pracę 7 lat temu

    co jest właśnie stylistycznie koszmarne. Powino być

    7 lat temu otrzymałem wypowiedzenie UoP

    albo

    wypowiedzenie UoP otrzymałem 7 lat temu

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 13. Data: 2009-07-22 12:22:45
    Temat: Re: [OT] prawo pracy - wypowiedzenie i odprawa
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 21 Jul 2009 21:49:38 +0200, "Baloo" <n...@o...eu> wrote:

> [...]
    >Wygląda na to, że tę umowę zawarto z nim na czas nieokreślony, z przyczyn
    >ekonomicznych na podstawie art. 10 ustawy ... ;-)
    Chyba wiekszosc rozsadnych przedsiebiorcow zawiera umowy z przyczyn
    ekonomicznych :)) Umowy z pracownikami rowniez. Aczkolwiek nie wiem
    czy na podstawie art. 10. ;)

    WAM
    --
    wczasy z dziecmi nad morzem