  • 1. Data: 2007-12-12 20:47:06
    Temat: Przypadkowy udział w filmie fabularnym/serialu
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@...stopce.pl>

    Domyślam się, że uważnie oglądają każdą scenę, każde ujęcie, aby w kadrze
    nie znalazła się żadna przypadkowa osoba, a jedynie opłaceni statyści.
    Jednak, jeśli ktoś nie dopatrzy czegoś, kręcą serial na terenie publicznym
    i w kadrze gdzieś w oddali przez sekundę lub 2 sekundy znajdzie się
    człowiek i ten przypadkowy przechodzeń oglądając serial czy film rozpozna
    samego siebie na ekranie i znajomi też go rozpoznają, czy w takim przypadku
    można śmiało uderzać do producenta po kasę ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa/Ursynow
    kontakt: http://grupy2.3mam.net

  • 2. Data: 2007-12-12 20:58:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@...stopce.pl> napisał w
    wiadomości news:1lpoasj91wd92$.1xjir4qjm8dqc$.dlg@40tude.net...
> [...]
    > przypadku
    > można śmiało uderzać do producenta po kasę ?

    Raczej nie.

  • 3. Data: 2007-12-12 21:12:41
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@...stopce.pl> napisał w
    > wiadomości news:1lpoasj91wd92$.1xjir4qjm8dqc$.dlg@40tude.net...
    >
    > Raczej nie.

    Generalnie jak znalazles sie przypadkowo gdziekolwiek jako *szczegol
    calosci* to o zadna zgoda nie jest konieczna, o roszczeniach tez nie ma mowy

    Podstawa: art. 81 ust. o prawie autorskim i prawach pokrewnych

    Art. 81. 1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest
    wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.
    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych,
    społecznych, zawodowych;
    2) **osoby stanowiącej jedynie szczegół** całości takiej jak
    zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza.

    --
    pozdr
    luck

  • 4. Data: 2007-12-12 21:13:21
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
> [...]
    > samego siebie na ekranie i znajomi też go rozpoznają, czy w takim przypadku
    > można śmiało uderzać do producenta po kasę ?

    Nie. Kiedys czytalem o zgodzie na publikacje wizerunku i bylo tam
    wlasnie wyraznie napisane ze nie wymagane jest uzyskanie zgody od osoby
    bedacej w tle dziela

    --
    body {
    name: '|<o?rad Karpieszu>|';

  • 5. Data: 2007-12-12 21:19:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Raczej nie.

    Raczej na pewno nie.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 6. Data: 2007-12-12 21:27:08
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@...stopce.pl>

    Dnia Wed, 12 Dec 2007 22:13:21 +0100, |<onrad napisał(a):

    > Nie. Kiedys czytalem o zgodzie na publikacje wizerunku i bylo tam
    > wlasnie wyraznie napisane ze nie wymagane jest uzyskanie zgody od osoby
    > bedacej w tle dziela

    ale jednak producenci, rezyserzy uważnie dbają o to, aby nikogo
    przypadkowego nie było w kadrze... w TVN w Detektywach czy w W11 ukrywają
    twarze przypadkowych przechodniów, bo tamci raczej są przypadkowi (???)
    mimo iż serial jest rezyserowany, a jedynie robiony dość tanio, nie na
    jakość a na ilość

  • 7. Data: 2007-12-12 21:31:06
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 12 Dec 2007 22:27:08 +0100, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):
> [...]
    > twarze przypadkowych przechodniów, bo tamci raczej są przypadkowi (???)
    > mimo iż serial jest rezyserowany, a jedynie robiony dość tanio, nie na

    Po prostu szkoda im czasu na tłumaczenie że nie muszą takiej osobie płacić
    za publikację wizerunku ani ponosić innych kosztów (np. sfilmowana osoba
    była akurat z kochanką i musi oddać pół majątku żonie ;)...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 8. Data: 2007-12-12 21:40:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.12.2007 Johnson <j...@n...pl> napisał/a:
    > Raczej na pewno nie.

    Na pewno to raczej nie.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2007-12-12 21:44:42
    Temat: Re: Przypadkowy udzia? w filmie fabularnym/serialu
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.12.2007 Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@...stopce.pl> napisał/a:
    > ale jednak producenci, rezyserzy uważnie dbają o to, aby nikogo
    > przypadkowego nie było w kadrze... w TVN w Detektywach czy w W11 ukrywają

    Tak jak juz napisano - jesli będziesz szczegółem całości, elementem tła
    etc, to nic się nie nalezy, ale jeśli znajdziesz się, nawet przypadkiem, w
    bardziej pierwszoplanowym ujęciu to już w grę wchodzi ochrona wizerunku. A
    ukrywają bo dmuchają na zimnę - nikomu się nie chce latac po sądach i
    rozstrzygać czy dany przypadek naruszał wizerunek czy tez nie.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2007-12-12 23:22:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > ukrywają bo dmuchają na zimnę - nikomu się nie chce latac po sądach i
    > rozstrzygać czy dany przypadek naruszał wizerunek czy tez nie.

    To nawet nie o to chodzi.

    Chodzi o to, żeby nagle cała okolica nie twierdziła, że ich sąsiad ma
    kontakty z UFO bo pokazali go w W11, albo na pewno ma coś wspólnego z
    tym morderstwem bo w Detektywach go widzieli.

    Potem dzwoni taka stara babcia na policję i mówi że to na pewno on bo
    widziała go w telewizji jak tamtędy przechodził jak tamtego mordowali.