  • 1. Data: 2002-08-07 08:16:51
    Temat: prawo dotyczace instalacji sieci komputerowych
    Od: "Mateusz Torbus" <t...@i...pl>

    Witam,
    sprawa wyglada nastepujaco:
    firma X zlozyla mieszkancom osiedla oferte instalacji internetu.
    wzieli pieniadze, sprawa ciagla sie i ciagla a internetu nie ma,
    bo nie dostali pozwolenia ze spoldzielni mieszkaniowej.
    Teraz nie chca oddac pieniedzy.
    Twierdza ponadto, ze spoldzielnia nie ma prawa zabronic im instalacji
    internetu w blokach.

    Moje pytanie. Jakie prawo okresla czy firma X moze dokonywac
    instalacji sieci komputerowej w bloku spoldzielni ?
    Czy decyduje o tym spoldzielnia, czy jakies prawo telekomunikacyjne ?

    Co teraz zrobic. Udac sie do sadu, zglosic na policje, aby odzyskac
    pieniadze, ktorych firma nie chce oddac.

    dziekuje za pomoc
    mat

  • 2. Data: 2002-08-07 08:53:21
    Od: "lord" <w...@p...onet.pl>

    bedziesz mial nauczke zeby nie placic za usluge przed jej wykonaniem

    ps mysle ze postraszenie sadem powinno na nich wplynac tak aby oddali
    pieniadze

  • 3. Data: 2002-08-07 10:32:20
    Od: "Mateusz Torbus" <t...@i...pl>

    "arbi" <a...@w...pl> wrote in message news:aiqsnm$4sr$1@news.tpi.pl...
    > Witam

    > I maja racje, bo spoldzielania nie ma prawa zabronic wejscia do budynku
    > komukolwiek montujacemu instalacje nie zagrazajace zdrowiu i zyciu
    > mieszkancow jesli tylko mieszkancy sie na te instalacje zgadzaja.
    > Niech ta firma zbierze od chetnych do podlaczenia podpisy i niech z tym
    > idzie do spoldzielni. A tak w ogole: chyba wiesz na co czeka
    spoldzielnia..
    > ;)

    Jaki przepis o tym stanowi ?
    Jest to budynek bedacy wlasnoscia spoldzielni, a nie firmy X,
    wiec spoldzielnia chyba ma praw decydowac o tym co sie dzieje w jej
    budynkach.
    Przeloz to sobie na domek jednorodzinny, czy firma X tez ma prawo
    wejsc do domku i montowac instalacje nie zagrazajace zdrowiu i zyciu
    mieszkancow
    bez zgody wlasciciela ?

    mat

  • 4. Data: 2002-08-07 10:33:56
    Od: "arbi" <a...@w...pl>

    Witam

  • 5. Data: 2002-08-07 11:30:15
    Od: "666" <p...@p...com>

    Spóldzielnia nic nie ma do instalacji sieci, ale ma do instalacji rur i kabli.
    Jak pewnie wiesz z doswiadczenia, co bardziej przedsiębiorczy prezesi porobili z
    niektórych budynków prawdziwe rafinerie...
    Niech Wam założą sieć bezprzewodową i po problemie ;-)
    Jac

  • 6. Data: 2002-08-07 12:29:36
    Od: "arbi" <a...@w...pl>

    > Jaki przepis o tym stanowi ?

    Nie podam numeru art. i ustawy. Dokladnie tego nie wiem.

    > Jest to budynek bedacy wlasnoscia spoldzielni, a nie firmy X,
    > wiec spoldzielnia chyba ma praw decydowac o tym co sie dzieje w jej
    > budynkach.

    Spoldzielnia ma tylko administrowac.

    > Przeloz to sobie na domek jednorodzinny, czy firma X tez ma prawo
    > wejsc do domku i montowac instalacje nie zagrazajace zdrowiu i zyciu
    > mieszkancow
    > bez zgody wlasciciela ?

    Nie chodzi o zgode wlasciciela tylkolokatora.
    Jesli jest prywatna kamienica, lokatorzy sie zgadzaja,
    to wlasciciel nie moze sie sprzeciwic.

    arbi