  • 11. Data: 2003-07-22 17:13:34
    Temat: Re: prawo autorskie a przegrywanie plyt CD
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik .Kamil. napisał:
    > czyli wykonanie kopii plyty audio jest karalne?

    Dla siebie nie, bo to nie narusza praw autorskich.

    > kazdy zatem kto przegral sobie plyte od kolegi powinien miec zalozona
    > sprawe, sadze rowniez, ze student kserujacy notatki w bibliotece - podobnie.
    > co wiecej - kazdy, kto ma na dysku plik w formacie mp3 rowniez!

    Zależy co ma w tym mp3 :)
    A odpowiadając - teoretycznie może mieć założoną sprawę cywilną,
    nie sądzę jednak by komuś się chciało dla takich kwot ruszać tyłkiem.

    > nie slyszalem jeszcze o tym, zeby za
    > przegranie plyty ktos poszedl siedziec, albo placil grzywne. czyni to z
    > polowy spoleczenstwa kryminalistow!

    Jakich kryminalistów!?
    Naruszających prawa autora - tak, ale nie kryminalistów.

    > coz, nie udowodni mi, ze tak faktycznie nie bedzie. jesli zlodziej, ktory
    [..]
    > nie udowodni mi, ze tak nie bedzie, prawda?

    Nieprawda. U nas jest tak jak sędzia zechce. Zechce, że 2+2=5 to tak właśnie
    będzie i nic na to nie poradzisz.
    Nie wiem czy zrozumiałeś?

    > jak mozna sie wymigac od tego absurdu?

    Nie da się.

    Arek

  • 12. Data: 2003-07-22 17:14:47
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik ".Kamil." <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości

    itd.

    > czyli wykonanie kopii plyty audio jest karalne?
    na własny użytek nie. Wykonanie kopii od kolegi tak, no chyba, że zapłacisz
    za płytę wydawcy, a potem sobie ją skopiujesz.

    >kazdy zatem kto przegral sobie plyte od kolegi powinien miec zalozona
    sprawe
    tak

    > sadze rowniez, ze student kserujacy notatki w bibliotece - podobnie.
    notatki od kolegi nie, gdy kolega, który jest właścicielem notatek na to
    się zgodził. (pomijam wątki bardziej skomplikowane)
    Sorry, że to jest dla dziebie dziwne, ale kserowanie książek niestety nie
    jest dozwolone, a to, że się to robi, to już inna sprawa.

    > co wiecej - kazdy, kto ma > na dysku plik w formacie mp3 rowniez!
    to zależy w jaki sposób go zdobył, tak samo jak nie idzie się siedzieć za
    to, że ma się płyty w domu, tylko za to, jak się je zdobyło.

    >nie slyszalem jeszcze o tym, zeby za przegranie plyty ktos poszedl
    siedziec, albo placil grzywne
    to mało jeszcze słyszałeś

    > czyni to z polowy spoleczenstwa kryminalistow!
    czyni, ale może nie z połowy.

  • 13. Data: 2003-07-22 17:20:51
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Artur" <a...@j...net> napisał w wiadomości
    t003.jasien.net...

> [...]

    Ale tu nie było mowy o kopii bezbieczeństwa, tylko o kopii.
    Nie przeczytałeś całości.
    Tutaj akurat nie bredzi, a to że mu się Windows pomylił z Ich Troje, to już
    inna sprawa. :-)

  • 14. Data: 2003-07-22 18:41:51
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik poilkj napisał:
    > a to że mu się Windows pomylił z Ich Troje, to już inna sprawa. :-)

    Ale o czym Ty teraz bredzisz?

    zdrówka
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/hipnoza

  • 15. Data: 2003-07-22 19:01:51
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    poilkj wrote:

    > na własny użytek nie. Wykonanie kopii od kolegi tak, no chyba, że zapłacisz
    > za płytę wydawcy, a potem sobie ją skopiujesz.

    > tak

    Hmmm, dotąd przy wszelkich komentarzach do Art.23 o dozwolonym użytku
    osobistym utworu spotykałam się z twierdzeniem, że zezwala on m.in. właśnie na
    _wykonywanie kopii_ posiadanej legalnie płyty czy książki i przekazywanie
    ich oraz używanie w kregu osób pozostających w tzw. związku osobistym.

    Artykuł ten określa się jako wyjątek od Art.17, w którym 'ustawa stanowi
    inaczej' i kiedy z utworu może korzystać osoba *nie* uprawniona do tego.
    W komentarzach podaje się także, że ewentualne straty autora spowodowane
    korzystaniem z takich kopii w ramach dozwolonego użytku prywatnego
    rekompensowane są opłatami producentów urządzeń reprodukcyjnych zgodnie z
    Art.20.

    Przykładowe komentarze:
    http://www.prawnik.net.pl/pwi/faq2.htm
    http://prawo.hoga.pl/prawo_wlasnosci/prawo_wlasnosci
    _uzytek_prywatny_utworow.as
    http://www.pckurier.pl/webmaster/2000/czerwiec/okon/
    uzytek.html

    Nie twierdzę, że nie masz racji ale pojawia się pytanie: czy autorzy tych
    i wielu innych podobnych komentarzy się mylą i gdy np. podaruję kopię mojej
    ulubionej płyty CD siostrze rzeczywiście złamię prawo?

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 16. Data: 2003-07-22 19:53:58
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodna kachna.pl k...@p...onet.pl popełniła
    następującą wiadomość 0...@p...pl:

> [...]
    > i przekazywanie
    > ich oraz używanie w kregu osób pozostających w tzw. związku osobistym.

    IMHO gdyby tak było zbyteczny - w odniesieniu do programów komputerowych
    byłby art. 75 ust. 2 pkt 1 albowiem uprawnienie to wynikałoby właśnie z art.
    23, który nie powinien być interpretowany rozszerzająco. Nie dostrzegam w
    pojęciu "korzystanie" z utworu prawa do jego kopiowania. Poza tym jeśli
    kupujesz płytę CD z muzyką, a na niej jest klauzula o zakazie kopiowania to
    sprawa jest chyba prosta - a chyba każda płyta, książka, czasopismo,
    posiadają takie zastrzeżenie.
    A poza tym proszę nie karmić troli ;)

    --
    Olgierd

  • 17. Data: 2003-07-22 19:55:31
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@b...pl>

    Dnia 2003-07-22 18:55, Użytkownik .Kamil. napisał:

> [...]
    > na dysku plik w formacie mp3 rowniez! nie slyszalem jeszcze o tym, zeby za
    > przegranie plyty ktos poszedl siedziec, albo placil grzywne.

    Ze nie poszli siedziec ani nie odpowiadaja za to, wcale nie oznacza, ze
    nie powinni.

    > czyni to z
    > polowy spoleczenstwa kryminalistow!

    Masz calkowita racje

    > coz, nie udowodni mi, ze tak faktycznie nie bedzie. jesli zlodziej, ktory
    > wybil mi szybe by ukrasc radio w samochodzie tego samego dnia zostaje
    > zwolniony, bowiem nikt nie jest w stanie mu tego udowodnic a sedzia wierzy,
    > ze on sobie przechodzil i zobaczyl wybita szybe a ty o zlapales za reke
    > bezpodstawnie, zatem musi uwierzyc, ze ja wysylam te plyty po to, by
    > posluchac ich sobie za rok, jak pojade w to miejsce. nie udowodni mi, ze tak
    > nie bedzie, prawda?

    Jezeli przedstawisz oryginal, z ktorego wykonales kopie i udowodnisz ze
    jest twoj, to jest szansa, ze przy duuuzej dozie dobrej woli, uwierza Ci ;)

    > jak mozna sie wymigac od tego absurdu?

    od kradziezy?
    Nie popelniac jej ;)

    --
    Janusz 'Kali' Kaliszczak -- http://butik.pl/chorepomysly
    ---------I'm Powered by Mozilla :: http://mozillapl.org/

  • 18. Data: 2003-07-22 19:58:15
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@b...pl>

    Dnia 2003-07-22 21:01, Użytkownik kachna.pl napisał:

    > Nie twierdzę, że nie masz racji ale pojawia się pytanie: czy autorzy tych
    > i wielu innych podobnych komentarzy się mylą i gdy np. podaruję kopię mojej
    > ulubionej płyty CD siostrze rzeczywiście złamię prawo?

    Podarowalas a nie pozwolilas korzystac. To roznica.

  • 19. Data: 2003-07-22 20:37:57
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > komputerowych byłby art. 75 ust. 2 pkt 1 albowiem uprawnienie
    > to wynikałoby właśnie z art. 23, który nie powinien być interpretowany

    Chyba, że Art. 23 nie dotyczy programów komputerowych :)

> [...]
    > a na niej jest klauzula o zakazie kopiowania to sprawa jest
    > chyba prosta - a chyba każda płyta, książka, czasopismo,

    Autorzy wymienianych przeze mnie komentarzy twierdzą, że właśnie Art 23
    jest wyjątkiem od decydowania przez uprawnionego o możliwości wykonania
    kopii muzyki lub ksera książki umożliwia korzystanie z nich w gronie osób
    pozostających w stosunkach osobistych _bez zgody_ autora (i stąd właśnie są
    opłaty na rzecz twórców przez producentów urządzeń reprodukujących).
    Wydaje mi się trochę dziwne, że tak wielu autorów (w tym profesorów) się myli,
    choć oczywiście nie można tego wykluczyć.

    > A poza tym proszę nie karmić troli ;)

    Chodzi Ci o niekarmienie mnie czy przedmówcy czyli poilkj (bez urazy)? ;)

  • 20. Data: 2003-07-22 21:08:12
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "kachna.pl" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi Ci o niekarmienie mnie czy przedmówcy czyli poilkj (bez urazy)? ;)

    Ani ciebie, ani mnie. Poczytaj wątek Office XP OEM -licencja.
    Zamienił się w mordobicie. Tu się za chwilę zrobi tak samo, jeśli jeszcze
    przez moment pociągniemy ten wątek.