    From: "s |" <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawo autorskie
    Date: Mon, 12 May 2008 03:35:32 -0700 (PDT)

    witam,
    czy ktoś orientujący się w prawie autorskim może mi powiedzieć jedną
    rzecz?

    wykonałem projekt graficzny dla firmy z którą współpracuję. wystawiłem
    im fakturę do której była dołączona umowa w której zrzekam się praw
    autorskich do projektu. dostałem za to pieniądze i niby wszystko jest
    ok.
    pojawia się jednak małe ale...chcę umieścić w swoim portfolio ten
    projekt (z zaznaczeniem dla kogo go robiłem) i agencja która była
    zleceniodawcą nie bardzo się na to zgadza tłumacząc, że klient może
    się na to nie zgodzić (w projekcie były użyte jego logotypy,
    zdjęcia).

    no i tu pytanie/prośba do prawników....
    z tego co wiem, prawa autorskie niemajątkowe (nie pamiętam jak się to
    nazywa) są niezbywalne i jako autor mam prawo podpisać się pod pracą
    jaką zrobiłem. czy jest to prawda? czy mogę pokazać tą pracę w swoim
    portfolio (z podpisem dla kogo była robiona)? czy ktoś może mi podać
    jakiś konkretny art. na ktory mogę się powołać?

    będę wdzięczny za pomoc

    pozdrawiam
    ap