  • 121. Data: 2020-03-30 21:26:36
    Temat: Re: prawda was wyzwoli od pracy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.03.2020 o 16:26, J.F. pisze:

    > To mozesz miec racje. Ale czy PO by odkladalo ?

    Tego nie wiemy, wiemy natomiast, że po nie twierdziła że jest lepsza od
    peo:P

    > Ale po co suweren ma glosowac na rzad, ktory na nim oszczedza ? :-)

    Choćby po to, zeby potem nie kwiczeć.

    --
    Shrek

  • 122. Data: 2020-03-31 09:42:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 27 Mar 2020 16:57:40 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Testów się nie robi, bo to nie ma sensu. Skoro test wykrywa zarażenie po
    > 4 dniach, a czeka się na niego kolejne 2 dni, to tak naprawdę możesz
    > dostać wynik po tygodniu. Powiedzmy, że dostaniesz negatywny. Skąd
    > wiadomo, czy nie zaraziłeś się dzień później? Dlatego każdego traktujemy
    > jako zarażonego i to daje największe bezpieczeństwo.

    Jeszcze raz wrócę, do Twojej wypowiedzi, bo zainspirował mnie do tego
    Andrzej Sośnierz, skądinąd poseł PiS i były szef NFZ:

    "Przede wszystkim robić więcej testów. Trzeba wyłapywać jak najwięcej tych,
    którzy nie mają objawów, a zakażają. Dlatego trzeba też bardziej
    skrupulatnie przeprowadzać wywiad epidemiologiczny i izolować wszystkich
    potencjalnie zakażonych. Dalej - wszystkim osobom objętym kwarantanną i
    nadzorem epidemiologicznym robić testy, a nie czekać na objawy, bo przecież
    mogą one w ogóle u nich nie wystąpić. Jeśli test daje wynik negatywny -
    zwalniać z kwarantanny, żeby człowiek mógł wrócić do pracy.

    Nie możemy na dłuższą metę izolować od siebie wszystkich. Należy odwrócić
    sytuację i izolować zakażonych i potencjalnie zakażonych, a pozostałym
    pozwolić w miarę normalnie żyć - z pewnymi ograniczeniami, ale nie tak
    drastycznymi jak w tej chwili.
    Na razie jednak Niemcy w przeliczeniu na liczbę mieszkańców robią pięć,
    sześć razy więcej testów niż my. To ich ogromna przewaga w walce z
    koronawirusem i widać jej efekty w postaci stosunkowo niskiej liczby
    zgonów.

    Norwegia robi w przeliczeniu na milion mieszkańców cztery razy więcej
    testów niż Niemcy i ma jeszcze mniejszy odsetek zgonów. To znaczy, że ta
    strategia się opłaca, bo dzięki testom wyłapują wielu bezobjawowych
    nosicieli i mogą ich izolować."

    Należy jednak zaznaczyć, że Sośnierz z wykształcenia jest lekarzem, więc z
    pewnością nie zna się na rzeczy tak dobrze jak fachowcy od wszystkiego po
    internetach.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 123. Data: 2020-03-31 09:49:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 31-03-2020 o 09:42, Olin napisał:

> [...]
    > pewnością nie zna się na rzeczy tak dobrze jak fachowcy od wszystkiego po

    Można dodać jeszcze Koreę, gdzie tak samo postawiono na dużą ilość badań
    i w zasadzie nie zamknęli tam knajp, zakładów pracy ect...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 124. Data: 2020-03-31 10:15:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 31 Mar 2020 09:49:11 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Można dodać jeszcze Koreę, gdzie tak samo postawiono na dużą ilość badań
    > i w zasadzie nie zamknęli tam knajp, zakładów pracy ect...

    W Szwecji też ponoć starają się żyć w miarę możliwości normalnie; tak samo
    miało być w Wielkiej Brytfannie, ale symulacje pokazały, że fala zachorowań
    będzie nagła i tamtejsza służba zdrowia nie wydoli, więc Boris zmienił
    zadanie co do strategii.

    Przy okazji zauważyłem, że zapomniałem o lince do źródła o zapewne
    niepokojącym Ciemnogrodzką tytule "Poseł PiS: Walka z koronawirusem jest
    niekonsekwentna i nieudolna"
    https://wyborcza.pl/7,75398,25830878,posel-pis-walka
    -z-koronawirusem-jest-niekonsekwentna-i-nieudolna.ht
    ml

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 125. Data: 2020-03-31 10:21:16
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 31-03-2020 o 10:15, Olin pisze:

> [...]
    > będzie nagła i tamtejsza służba zdrowia nie wydoli, więc Boris zmienił

    ale w WB nie stawiano na testy (bo to też kosztuje), a na zbiorową
    odporność (matematycy twierdzą, że jeśli ok 70% społeczeństwa jest
    uodpornionych na takiego wirusa, to ma on małe szanse na
    rozprzestrzenianie się), ale po czasei sobie uświadomili, że będzie
    jednak za dużo przypadków ciężkim w tym samym czasie i ichnia służba
    zdrowia sobie z tym nie poradzi, stąd zmiana. No a w Korei przecież
    zaczęło się w tym samym czasie co we Włoszech...

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 126. Data: 2020-03-31 10:43:10
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Raz umyłem pod wodą filtr Hepa z odkurzacza myśląc, że to zmywalny z goretexu, a był
    z jakiejś celulozy, dziury w tej papierowej
    harmonijce się porobiły przy pierwszym myciu pod strumieniem wody.

    -----
    > Cóż, nic nie jest wieczne.
    > Aczkolwiek prana delikatnie w ciepłej wodzie powinna wytrzymać dłużej niż kilka
    razy- wszystko zależy od jakości wykonania.

  • 127. Data: 2020-03-31 10:51:53
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 31 Mar 2020 10:21:16 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    > zdrowia sobie z tym nie poradzi, stąd zmiana. No a w Korei przecież
    > zaczęło się w tym samym czasie co we Włoszech...

    Też czytałem, że do wygaszenia epidemii potrzebna jest odporność 70-80%
    populacji. Szczepionka nie wiadomo kiedy będzie, więc jedyna szansa na
    wyrobienie odporności to zetknąć się z wirusem i przeżyć. Na to właśnie
    liczył Johnson, ale zmienił zdanie, bo były jakieś symulacje i liczba
    chorych w jednostce czasu wyszła dużo za duża w stosunku do możliwości
    przerobowych tamtejszej służby zdrowia, co zresztą sam zauważyłeś.

    Nawiasem mówiąc, w UK niezależnie od tego testów jest o wiele więcej niż u
    nas, a przecież do ich przeprowadzenia potrzebne są jeszcze laboratoria.
    Wątpię, żeby wybudowano je, wyposażono i przeszkolono personel dopiero w
    marcu.
    Czyli, wbrew opiniom naszych prorządowych kolegów, dało się dużo lepiej
    przygotować na epidemię, pod warunkiem że priorytetem nie był miał węglowy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 128. Data: 2020-03-31 11:08:35
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Olin napisał(a) :

    > Czyli, wbrew opiniom naszych prorządowych kolegów, dało się dużo lepiej
    > przygotować na epidemię, pod warunkiem że priorytetem nie był miał węglowy.

    I wspomaganie 2 miliardami gadzinówki.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 129. Data: 2020-03-31 12:30:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 30.03.2020 o 11:25, J.F. pisze:

    >Może dlatego, że pis rządził na górce a po na dorobku?

    Mial szczescie, i znow trafil w koniunkture ... no ale koniunktura
    zaczela sie troche wczesniej,
    no i obiecal 500+ i dal - Morawiecki lepszym ekonomistą niz Rostowski
    ?

    >Nie wiadomo. Cały pis szuka tych wałków i znaleźć nie może. Wychodzi
    >na to, że na 200 gram ośmiorniczek i zegarek nowaka:P

    No, byly tam jeszcze inne zarzuty, ale to dla PSL, jak to sie
    szarogesili po instytucjach.
    Ciekawe, ze faktycznie PiS tego nie rusza ... czeka na wlasiciwy
    moment, czy nawet te plotki byly nieprawdziwe ?

    J.

  • 130. Data: 2020-03-31 13:10:03
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 31-03-2020 o 12:30, J.F. pisze:
> [...]
    > zaczela sie troche wczesniej,
    > no i obiecal 500+ i dal - Morawiecki lepszym ekonomistą niz Rostowski ?

    Raczej nie, bo Keynes, na którego Morawiecki się powoływał twierdził, że
    takie pobudzanie rozsądne jest w czasie dekoniunktury, a nie w czasie
    koniunktury - powód prosty - nie ma nic darmo, trzeba za takie coś
    zapłacić. O ile za stymulacje w czasie koniunktury z dużym p-stwem
    przyjdzie płacić w czasie dekoniunktury, to jeśli stymulacja jest w
    czasie dekoniunktury, to zapłata przyjdzie w czasie koniunktur, więc dla
    społeczeństwa będzie mniej odczuwalna.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl