  • 1. Data: 2004-09-01 20:28:54
    Temat: prawa świadka
    Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>

    witam...
    zostałem wezwany do prokuratora oraz na komisariat w charakterze świadka
    nie mam zielonego pojecia o co moze chodzić :)
    na wezwaniach jest tylko wymieniony artykol 286 kk
    czyli oszustwo
    nie przypominam sobie abym byl swiadkiem oszustwa...
    chcialbym sie dowiedziec jakie swiadek ma prawa??
    czy moze odmuwic zeznań??
    i przedewszystkim czy mam prawo zanim sie tam stawie
    dowiedziec sie o co wogole chodzi??
    telefonicznie czy tez osobiscie...

    pozdrawiam...

  • 2. Data: 2004-09-01 22:37:15
    Temat: Re: prawa świadka
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "JDM" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Masz obowiązek przyjść i zeznać prawdę. Masz prawo odmówić składania zeznań,
    o ile podejrzanym jest osoba najbliższa. Masz prawo odmówić odpowiedzi na
    pytania mogące Cię lub kogoś Ci najbliższego narazić na odpowiedzialność
    karną. Zresztą o tym wszystkim Cię powinni pouczyć przed przesłuchaniem.

    W wypadku oszustw, to jednak powinno się na wezwaniu pisać o co chodzi, bo
    możesz nie wiedzieć, ze zostałeś oszukany. Przyjdziesz, dowiesz się i
    powiesz, że dokumenty są w domu. Tak więc policjant cokolwiek irracjonalnie
    wypisał wezwanie. W połowie wezwania jest taki prostokącik. jest tam data
    wystawienia i sygnatura akt (symbol trzy literowy, kreseczka i dwie liczby
    przedzielone "/") Zadzwoń na centralę tej komendy i powiedz, by Cię z
    sekretariatem pionu dochodzeniowego połączyli, a następnie po tej liczbie
    dziennika ustal prowadzącego i telefon do niego. Nie ma większego sensu z
    reguły, by świadkowi nie powiedzieć, czego dotyczy wezwanie.

  • 3. Data: 2004-09-02 07:32:11
    Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>

    > Nie ma większego sensu z
    > reguły, by świadkowi nie powiedzieć, czego dotyczy wezwanie.

    wielkie dzieki :)
    dzwonilem i pani prokurator twierdzi ze swiadkom sie nie udziela inforamcji
    tylko poszkodowanym i podejzanym..
    a w komisariacie nie bylo chyba prowadzacego
    wiec nadal nic nie wiem :)

    pozdro....

  • 4. Data: 2004-09-02 09:02:00
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Masz obowiązek przyjść i zeznać prawdę.

    teoretycznie tak, ale można nie pamietać.

    P.

  • 5. Data: 2004-09-02 17:41:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sero" <s...@e...pl> napisał w wiadomości

    > ale maja obowiazek pokrycia kosztow dojazdu :)
    > popros o fakturke jak bedziesz kupowal bilet autobusowy za 2zl :>

    Faktura nie jest potrzebna. Wystarczy znajomość ceny. Dodatkowo
    wynagrodzenie za czas.

  • 6. Data: 2004-09-02 18:10:03
    Od: Sero <s...@e...pl>

  • 7. Data: 2004-09-03 11:30:23
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "JDM" <h...@p...onet.pl> napisał:

    > nie przypominam sobie abym byl swiadkiem oszustwa...

    ale np. kupowales/sprzedawales na allegro, wyslales maila do kogos kto
    ma sprawe o oszustwo, a prowadzacym wydaje sie, ze mozesz miec cos do
    powiedzenia, itd.
    mi tez nie chcial policmajster powiedziec o co chodzi, a sie okazalo, ze
    wyslalem 1 (slownie: jednego) maila do czlowieka, ktory pirackie gry
    sprzedawal. w mailu byla propozycja wymiany bannerami na www ze 3 lata temu.
    a tak wogole, to przeciez bywa tak, ze wzywa sie osobe najpierw jako
    swiadka, a pozniej zmienia status na oskarzonego. strzez sie ;-)

    --
    Psychik

  • 8. Data: 2004-09-07 11:30:02
    Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > a tak wogole, to przeciez bywa tak, ze wzywa sie osobe najpierw jako
    > swiadka, a pozniej zmienia status na oskarzonego. strzez sie ;-)

    bylem wrocilem :) i jak sie okazalo raczej pomylka :) najwidoczniej
    zbierznosc nazwiska i imienia...

    pozdro....

  • 9. Data: 2004-09-07 11:42:46
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "JDM" <h...@p...onet.pl> napisał:

    > bylem wrocilem :) i jak sie okazalo raczej pomylka :) najwidoczniej
    > zbierznosc nazwiska i imienia...

    nie no... psujesz zabawe. powiedz cos wiecej ;-)

    --
    Psychik