  • 251. Data: 2019-06-10 22:04:55
    Temat: Re: prawa dwa
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.06.2019 o 16:38, J.F. pisze:

    > A na ile ?

    "Na chwilę".

    > Przestanie sie bac, ze kabel pogryzie, zacznie sie bac, co sie w
    > mieszkaniu wyrabia :-)

    Paradoksalnie współcześnie kabel (a w zasadzie przewód) jest na ogół
    mało groźny.

    Nadopiekuńczość rodziców.

    Shrek

  • 252. Data: 2019-06-11 02:16:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-10, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Paradoksalnie współcześnie kabel (a w zasadzie przewód) jest na ogół
    > mało groźny.

    Na czym ta paradoksalna małogroźność polega?

    --
    Marcin

  • 253. Data: 2019-06-11 02:25:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-10, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > I nagle przestaje byc pijany ?

    To by nie było stanu wyśzej konieczności. Kombinuj dalej :)

    > To ja bez jablecznika mam takie oslabienie przez ok 8h na dobe ...

    No widzisz, znasz siebie, potrafisz ocenic i odpowiednio pozarządzać
    ryzykiem.

    > Ale jednak ponad 0.5 promila, wiec nietrzezwy jak swinia ..

    Nie znam orzecznictwa, ale coś mi się wydaje że jednak nie. Kreowanie
    twardej zalezności pomiędzy dowolnym stanem po spozyciu alkoholu a winą
    to są media. Później te same media są w szoku, gdy mamy pijanego
    uczestnika wypadku a sąd bada na ile jego stan się przyczynił i na tej
    podstawie wyorkuje. Społecznie i medialnie przeciez wiadomo, że kazdy
    pijak to złodziej.

    > Wychodze, ale nadal nie jestem wtedy opiekunem wycieczki ...

    A jak będzie rożnica, jeśli, załóżmy, nie ma jednak uregulowań
    szczegółowych?

    > Z konsekwencjami typu pozar, spadniecie z dachu, zabładzenie w lesie
    >:-)

    CO moze się równie dobrze zdarzyć, jeśli spać nie będziesz, prawda? :)

    --
    Marcin

  • 254. Data: 2019-06-11 06:31:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Na czym ta paradoksalna małogroźność polega?

    Na wyłączniku różnicowoprądowym.

    Shrek

  • 255. Data: 2019-06-11 06:45:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Na wyłączniku różnicowoprądowym.

    A różnicówka to nie działa czasami z prądem upływowym do ziemi/PE, bo tu
    chyba niekoniecznie musi zajść taki przypadek - dwa kable w ustach,
    izolacja śpoiszkowa od podłogi.

    --
    Marcin

  • 256. Data: 2019-06-11 11:48:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-06-10, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No widzisz, znasz siebie, potrafisz ocenic i odpowiednio pozarządzać
    >ryzykiem.

    Nie potrafie. Po prostu mialem szczescie, ze dzieci w nocy nie zmarl.
    Ale jakbym troche tego jablecznika wypil, to nie ja bede ocenial
    ryzyko, tylko policjant, prokurator, sedzia ...

> [...]
    >tej
    >podstawie wyorkuje. Społecznie i medialnie przeciez wiadomo, że kazdy

    Media i spoleczenstwo, tylko nie wiadomo co bardziej - media wyrosly
    ze spoleczenstwa czy spoleczenstwo jest wychowane przez media :-P

    Ale nie po to prowadzenie pojazdow jest zakazane juz od 0.2%%, zeby
    0.51%% stanowilo taryfe ulgowa.
    Tzn na pewno sad jakos tam lzej potraktuje od tego co mial 2.51%%, ale
    na ile ...

    >A jak będzie rożnica, jeśli, załóżmy, nie ma jednak uregulowań
    >szczegółowych?

    Jedno to "zwykle zycie rodzinne" a drugie to jednak praca zlecona ...

    >CO moze się równie dobrze zdarzyć, jeśli spać nie będziesz, prawda?
    >:)

    No nie, bo powinienem miec baczenie i uwazac po co gowniarze wychodza
    na korytarz.

    A jak z tego powodu beda woleli wyjsc przez okna, to juz nie moja
    wina - ja pilnowalem :-)

    J.

  • 257. Data: 2019-06-11 11:53:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 10.06.2019 o 16:49, J.F. pisze:
    > Moze i wrocili - jak pisalem - nie wiem gdzie was wypuscili, ale
    > Rynek w Krakowie łatwy.
    > Wypuscic gdzies w miasto to bym sie bal.

    >Ja też. Ale wtedy się nie bałem;)

    No ba, chlopak sie bal nie bedzie, ale nauczyciel, majac w
    perspektywie odlot samolotu ?

    >W czwartej klasie, to już dyszkę mieliśmy:P

    I dzielnice cala zjezdzoną.
    A teraz majac dyszke, to ledwo zaczales chodzic samodzielnie.

    Choc z drugiej strony ... teraz mamy jakies zielone przedszkola i
    dzieciaki sa jakby wczesniej wyrywane od rodzicow na jedna noc czy
    dwie ...

    J.

  • 258. Data: 2019-06-11 18:35:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A różnicówka to nie działa czasami z prądem upływowym do ziemi/PE,

    Tak.

    > bo tu
    > chyba niekoniecznie musi zajść taki przypadek - dwa kable w ustach,
    > izolacja śpoiszkowa od podłogi.

    To musiałby być naprawdę duży pech. Nie mówię, że to niemożliwe, ale
    trudne do osiągnięcia. Powiedzmy raz na 50 przypadków - prędzej nie
    zadziała, bo uszkodzona;)

    Shrek

  • 259. Data: 2019-06-11 20:02:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 11.06.2019 o 06:45, Marcin Debowski pisze:
    >Tak.

    >To musiałby być naprawdę duży pech. Nie mówię, że to niemożliwe, ale
    >trudne do osiągnięcia. Powiedzmy raz na 50 przypadków - prędzej nie
    >zadziała, bo uszkodzona;)

    Ja bym tam powiedzial, ze 99%.
    Beton slabo przewodzi prad, a przeciez na nim
    parkiet/panele/wykladzina.

    No dobra - w nowych instalacjach z 50% - moze przegryzie do przewodu
    ochronnego i roznicowka zadziala.
    Ale przeciez sa tez stare instalacje i PE tam nie ma.
    I nie ma obowiazku zmodernizowac.

    troche wiecej
    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/bialystok/bial
    ystok-dzwonek-zabil-dziecko-rusza-proces/1zkm2pg

    "Nikt nigdy mi nie zgłaszał, że były tam jakieś nieprawidłowości -
    mówił przed sądem 64-latek.
    Oskarżony zapewniał również, że to nie on wykonywał instalację
    elektryczną w domu, który odziedziczył go po ojcu. Mężczyzna twierdzi
    też, że nie wiedział nic o nieprawidłowościach.
    W sądzie mówił, że informował lokatorów o tym, że dzwonek jest
    odłączony od prądu.
    Miał im też mówić, iż przewody zasilające są zaizolowane i schowane za
    kaloryferem.
    64-latek sugerował, że dzwonek mógł z powrotem podłączyć do zasilania
    konkubent matki dziecka, gdy robił tam remont.
    Wspomniany konkubent zaprzeczył temu twierdząc, że jedynie przemalował
    ściany i wykonał część remontu łazienki, w oparciu o materiały, które
    kupił właściciel domu.

    http://bialystok.wyborcza.pl/bialystok/7,35241,24400
    666,prad-zabil-raczkujace-niemowle-koniec-procesu.ht
    ml

    "Tuż nad podłogą usytuowany był głośnik dzwonka elektrycznego. Dzwonek
    generalnie nie działał.
    Jednak 20 czerwca 2017 r. - w czasie silnej burzy, która przechodziła
    nad miastem - sam się włączył.
    Marta M. dotykała dzwonka, chcąc go wygłuszyć, jednak bezskutecznie.
    Po pewnym czasie Jan B. powiadomił ją, że w związku z uporczywym
    sygnałem odłączył jej dzwonek od prądu.

    Następnego dnia kobieta została w mieszkaniu z córką Aleksandrą i
    raczkującym synem Mattiasem.
    W pewnym momencie maluch, pozostawiony na chwilę przez matkę,
    przemieścił się do przedpokoju i chwycił za będące pod napięciem
    przewody elektryczne wystające z dzwonka. "

    Cos mi tu nie gra, ale zbieznosc czasowa jakby byla.

    J.

  • 260. Data: 2019-06-11 20:49:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.06.2019 o 11:53, J.F. pisze:

    > No ba, chlopak sie  bal nie bedzie, ale nauczyciel, majac w perspektywie
    > odlot samolotu ?

    Widać wtedy się mniej bali. Teraz nawet dobrze strajku nie potrafią zrobić;)

    Shrek