  • Data: 2002-12-03 21:18:23
    Temat: prawa autorskie do książek
    Od: "<< Vulcano >>" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Proszę mi powiedzieć taką rzecz. Na ile mogę korzystać z materiałów
    zawartych w książkach naukowych? Tzn. wiem, że nie mogę reprodukować,
    kopiować, itd. bez nauruszenia praw autorskich. Chciałbym część z tych
    książek w formie streszczenia, bądź dosłownego przepisania fragmentu
    umieścić na stronie WWW(1) lub wykorzystać w pracy inżynierskiej(2). Co
    mogę, a czego nie mogę zrobić, aby być w porządku wobec autora książki. Bądź
    co bądź robię mu w ten sposób reklamę, ale też mogę zmniejszyć potencjalny
    nakład książki. Trzecie moje pytanie dotyczy tego samego tematu, ale w
    wersji komercyjnej(3). Chcę zapytać się o tzw. e-booki sprzedawane na
    allegro. Czy one są legalne, jeśli zrobione na podstawie książek lub cudzych
    wykładów. Proszę mi to wyjaśnić.

    --
    Interesująca myśl(
    :Neurotycy zauważyli że zbyt łatwo znoszą sytuację w której ktoś ich obraża: