  • 41. Data: 2010-06-28 11:11:02
    Temat: Re: prawa autorskie
    Od: Agaton <g...@w...pl>

    W dniu 28-06-2010 11:38, mvoicem pisze:

    > Miałbym wątpliwości czy "jest legalny". IMHO płytka "z lewym Windowsem"
    > (np. przegrana od znajomego) nadal jest "lewa". "Prawa" jest płytka z
    > oryginalnym Windowsem, ewentualnie jej kopia.

    Jak sprawdzić czy płyta jest kopią jego Windowsa, czy jest to kopia
    Windowsa kolegi bo jego oryginał się "sypnął"?

  • 42. Data: 2010-06-28 11:28:30
    Od: Agaton <g...@w...pl>

    > Mam dwie prośby: o nieodsyłanie do CAŁYCH ustaw, bo to jest metoda na
    > nie powiedzenie niczego .....

    Nie odsyłam do całych ustaw. W jednym z postów powołałem się na Artykuł 74.

    Tamże.

  • 43. Data: 2010-06-28 11:48:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (28.06.2010 13:11), Agaton wrote:

    > Jak sprawdzić czy płyta jest kopią jego Windowsa, czy jest to kopia
    > Windowsa kolegi bo jego oryginał się "sypnął"?

    To jest sprawa łatwości udowodnienia. Nijak nie wpływa na "legalność"
    płytki.

    Wydaje mi jednak, że dość łatwo sprawdzić. Jeżeli windows nie jest
    spiracony i kupiony w mniej więcej tym samym czasie, to zawartość płytki
    będzie się różnić.

    p. m.

  • 44. Data: 2010-06-28 12:41:05
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:

> [...]
    >
    > Wydaje mi jednak, że dość łatwo sprawdzić. Jeżeli windows nie jest
    > spiracony i kupiony w mniej więcej tym samym czasie, to zawartość płytki

    Chyba, że ktoś sobie stworzył płytkę ze sterownikami do urządzeń, do
    których sterowników nie było, gdy oryginalna płyta powstała (np do sata).

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 45. Data: 2010-06-29 18:15:47
    Od: "Pa pa5merf" <c...@w...pl>

    Órzytkownik "RadoslawF" napisał:
    > Wracając do tej płytki z lewym Windowsem to jej posiadanie jest
    > niezgodne z prawem ? Jest przestępstwem czy wykroczeniem ?

    ja czuję w tym wontku wysoce opłacaną propagandę korporacyjnych
    ekoterrorystuf!:O)
    posiadanie kopi utforuf jusz rozpofszechnionych na własny użytek nie jest
    ani wykrocdzeniem, ani pszestępstfem, ale złodziejskim korporacjom za mało
    pieniędzy, kradną i kradną i ciągle im mało, wiec sieją propagandę żeby
    usprawiedliwić sfoje złodzeijstfo:O)

  • 46. Data: 2010-06-29 18:15:49
    Od: "Pa pa5merf" <c...@w...pl>

    Órzytkownik "Agaton" napisał:

    > Posiadanie płytki z lewym Windowsem nie jest zgodne z prawem.
    > Jest przestępstwem.
    > Proponuję przeczytać:
    >
    > Dz.U. 1994 Nr 24 poz. 83
    > USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych

    ale pobieranie podatku od tej płytki na poczet fszystkiego co się tam nagra
    legalnie czy nielegalnie to jusz jest zgodne z prawem?:O)

    p.s. Art. 23. prawa autorskiego:
    1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    rozpowszechnionego
    utworu w zakresie własnego użytku osobistego. Przepis ten nie upoważnia do
    bu-
    dowania według cudzego utworu architektonicznego i architektoniczno-
    urbanistycznego oraz do korzystania z elektronicznych baz danych
    spełniających
    cechy utworu, chyba że dotyczy to własnego użytku naukowego niezwiązanego z
    celem zarobkowym.
    2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje korzystanie z pojedynczych
    egzem-
    plarzy utworów przez krąg osób pozostających w związku osobistym, w szcze-
    gólności pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego

  • 47. Data: 2010-06-29 22:24:17
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    gadacz napisal:
    > niemniej jednak, zastanawiam sie, jak dlugo taki "chomik" pociagnie,
    > skoro, wiara tam udostepnia setki terabajtow danych chronionych prawami
    > autorskimi.
    > baza ludzi i plikow jest tak potezna, ze nie jestem w stanie sobie tego
    > wyobrazic wrecz.

    No to chyba właśnie baza została ujawniona. Tutaj szczegóły akcji:

    http://di.com.pl/news/32378,0,Chomikuj_ujawnil_dane_
    uzytkownikow_egzekutorom.html

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 48. Data: 2010-06-30 16:38:41
    Od: Agaton <g...@w...pl>

    W dniu 29-06-2010 20:15, Pa pa5merf pisze:

> [...]
    > plarzy utworów przez krąg osób pozostających w związku osobistym, w szcze-
    > gólności pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego

    Przepis, który przytoczyłeś nie dotyczy programów komputerowych.

    "Rozdział 7
    Przepisy szczególne dotyczące programów komputerowych
    Art. 74.
    1. Programy komputerowe podlegają ochronie jak utwory literackie, o ile
    przepisy niniejszego rozdziału nie stanowią inaczej.
    2. Ochrona przyznana programowi komputerowemu obejmuje wszystkie formy
    jego wyrażenia. Idee i zasady będące podstawą jakiegokolwiek elementu
    programu komputerowego, w tym podstawą łączy, nie podlegają ochronie.
    3. Prawa majątkowe do programu komputerowego stworzonego przez
    pracownika w wyniku wykonywania obowiązków ze stosunku pracy przysługują
    pracodawcy, o
    ile umowa nie stanowi inaczej.
    4. Autorskie prawa majątkowe do programu komputerowego, z zastrzeżeniem
    przepisów
    art. 75 ust. 2 i 3, obejmują prawo do:
    1) trwałego lub czasowego zwielokrotnienia programu komputerowego w
    całości lub w części jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie; w
    zakresie, w którym dla wprowadzania, wyświetlania, stosowania,
    przekazywania i przechowywania programu komputerowego niezbędne jest
    jego zwielokrotnienie, czynności te wymagają zgody uprawnionego,
    2) tłumaczenia, przystosowywania, zmiany układu lub jakichkolwiek innych
    zmian w programie komputerowym, z zachowaniem praw osoby, która tych
    zmian dokonała,
    3) rozpowszechniania, w tym użyczenia lub najmu, programu komputerowego
    lub jego kopii."

  • 49. Data: 2010-06-30 17:22:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Jun 2010, Agaton wrote:

    > Nie odsyłam do całych ustaw. W jednym z postów powołałem się na Artykuł 74.

    > Tamże.

    No to w takim układzie teza z poprzedniego postu jest słuszna:
    dysponowanie prawami (w tym licencją) *nie jest* wyznacznikiem
    "legalności" posiadania (i tylko posiadania) egzemplarza
    programu, jak sugerował post na który odpowiadałem.
    Kopia była sporządzana w czasie kiedy jej aktualny posiadacz
    *MIAŁ* prawo do jej sporządzenia.

    Pasuje?

    pzdr, Gotfryd

  • 50. Data: 2010-06-30 17:26:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Jak sprawdzić czy płyta jest kopią jego Windowsa, czy jest to kopia Windowsa
    > kolegi

    Fakt, że zdarzenie jest "niesprawdzalne" nie powoduje że znika możliwość
    określenia prawnej różnicy w obu przypadkach.
    O ew. słuszności tezy, że płytka jest "lewa" czy "prawa" może przesądzić
    dowód tego, czy posiadacz *mógł* wykonać "legalną" kopię (np. wykazuje
    dowodami zakupu iż kiedyś kupił taki nośnik - nieważne, czy jako nośnik
    instalacyjny czy "zastępczy" od producenta).

    pzdr, Gotfryd