  • Data: 2004-11-23 20:13:12
    Temat: pranie pieniedzy, generowanie strat...mechanizm przekretu
    Od: "bolo" <b...@n...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    czesc
    pracowalem do niedawna w pewnej firmie i tak z perspektywy czasu naszlo mnie
    pytanie:
    jest sobie spolka cywilna zajmuje sie swiadczeniem uslug internetowych w
    spolce brakuje pieniedzy wiec znajduja kolejnego wspolnika tworza nowa
    spolke tym razem zoo ktora przejmuje majatek i klientow tamtej spolki.
    nowopowstala sp zoo ma kapital zakladowy okolo 200tys (w tym 100tys w
    postaci fikcyjnego sprzetu(w rzeczywistosci wartosc sprzetu spolki to jakies
    30tys reszta sprzetu jest cudza-wypozyczona na umowe), kolejne 100tys poszlo
    na splate dlugow s.c. (know-how nie licze bo wlasciciele uwazaja ze to jest
    bezwartosciowe) reszta poszla na koszty)
    przychod spolki zoo to okolo 10 tys zl/mc
    koszty to okolo 25tys zl/mc
    co miesiac prezes (=wspolnicy) krzycza ze nie ma kasy na wyplaty, na to na
    tamto... ale co miesiac ten ktory najbardziej krzyczy wyjmuje kase z
    prywatnego konta i finansuje te wydatki.
    z poczatku myslalem ze to sie rozkreci bo to wkoncu nowa i rozwojowa
    dziedzina, ale po kilku miesiacach wiem juz ze to jest nie mozliwe zwlaszcza
    biorac pod uwage ze marketing jest tylko po to zeby sie nazywalo (5-10
    nowych klientow miesiecznie (1 klient =mniej niz 100zl/mc) wiec w tym tempie
    zanim przychod z klientow zrownowazy koszty musialy by minac 3 lata a i to
    pomijajac fakt ze taka liczba klientow wymagac bedzie kolejnych inwestycji i
    powiekszenia kosztow stalych.
    i teraz tak:
    pranie pieniedzy-zawsze sadzilem ze do tego potrzebne sa jakies (chocby
    fikcyjne) przychody a o tym trudno mowic ze wzg. na koniecznosc wystawienia
    fv kazdemu klientowi. teoretycznie byc moze istnieje cala szafa lewych
    klientow spisanych np z ksiazki telefonicznej ale w to nie wierze, chocby
    dlatego ze mialo by to zbyt "krotkie nogi"
    generowanie strat tez nie wchodzi w gre poniewaz spolka nie jest powiazana z
    zadna inna (wiem to na 100%) wiec nie ma po co generowac (chyba ze o czyms
    nie wiem)

    gdyby ktos mogl mnie oswiecic albo chociaz naprowadzic na trop...bo nie moge
    spac po nocach :)))

    pozdrawiam
    bolo