  • 11. Data: 2008-02-14 17:51:02
    Temat: Re: pracodawca szantazuje pracownikow
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    tu-i-tam pisze:
    > Witam
    >
    > Czy jest szansa na narobienie klopotow facetowi ktory szantazuje pracownikow
    > ?
    >
    > Na przyklad : zatrudnia na czarno kogos (wiem wiem, to dorosla osoba i sama
    > jest sobie winna) a potem
    > mowi, ze jak ta osoba sie zwolni to pojdzie i sie przyzna, ze ta osobe
    > zatrudnial, oplaci za nia ZUS a ta osoba
    > bedzie musiala oplacic swoja czesc (oczywiscie nie stac jej na to bo zarabia
    > grosze). Jest to tylko jeden przyklad
    > ale postepuje tak z wieloma osobami.

    Nie do konca rozumiem o co chodzi, ale samo zatrudnienie na czarnoi jest
    zlamaniem KP oraz KK

    > Czy kogos takiego moze spotkac jakas rozsadna kara ? Nie mam na mysli czegos
    > z kodeksu pracy tylko
    > kodeks karny.

    Tak, Art. 219. Kto narusza przepisy prawa o ubezpieczeniach społecznych,
    nie zgłaszając, nawet za zgodą zainteresowanego, wymaganych danych albo
    zgłaszając nieprawdziwe dane mające wpływ na prawo do świadczeń albo ich
    wysokość, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.

    Jacek