  • 11. Data: 2010-02-15 09:21:00
    Temat: Re: praca przy komputerze - przerwy ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    b...@p...onet.pl pisze:

    > Czytam w kółko to rozporządzenie i mam wątpliwości. Gdyby to była godzina pracy
    > przy i godzina poza komputerem to ok, ale drugi wariant mówi tylko o 5 minutowej
    > przerwie wliczanej do czasu pracy (bo nie mówi o przerwie w pracy przy
    > monitorze) i nic więcej - czy jest gdzieś definicja przerwy w rozumieniu tego
    > rozporządzenia ?

    Jeśli dokładnie się wczytać w rozporządzenie, to przysługuje przerwa w
    pracy, czyli przerwa do wykorzystania przez pracownika.

    § 7. Pracodawca jest obowiązany zapewnić pracownikom:
    1) łączenie przemienne pracy związanej z obsługą monitora
    ekranowego z innymi rodzajami prac nie obciążającymi narządu wzroku i
    wykonywanymi w innych pozycjach ciała - przy nieprzekraczaniu godziny
    nieprzerwanej pracy przy obsłudze monitora ekranowego lub
    2) co najmniej 5-minutową przerwę, wliczaną do czasu pracy, po
    każdej godzinie pracy przy obsłudze monitora ekranowego.

    Ale z powyższego przepisu wynika, że można dać 55 minut pracy przy
    monitorze i 5 minut pracy gdzie indziej. Wówczas żadnej przerwy nie
    trzeba dawać, ponieważ nie jest przekraczana nieprzerwana godzina przy
    obsłudze monitora.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2010-02-15 10:04:59
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 15 Lut, 10:04, b...@p...onet.pl wrote:

    > innego, ale zwi zanego z prac ?
    > Czy to "przerwa od pracy" czy "od pracy przy monitorze" ?

    Przy monitorze.

  • 13. Data: 2010-02-15 10:08:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gr pisze:

    > Przy monitorze.

    W rozporządzeniu jest mowa o przerwie w pracy, a nie przerwie w pracy
    przy monitorze.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-02-15 10:53:57
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

> [...]

    > monitorze i 5 minut pracy gdzie indziej. Wówczas żadnej przerwy nie
    > trzeba dawać, ponieważ nie jest przekraczana nieprzerwana godzina przy

    59 minut przy komputerze i 1 minute gdzie indziej...

    MJ