  • 101. Data: 2007-02-10 16:50:54
    Temat: Re: porzadki i windows 98
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sowiecki Agent napisał(a):

    > niekoneicznie zlaanie umowy, w kazdym razie nie korzystasz z nielegalnie
    > dobytej kopii a a z kopii za ktora otrzymal wynagrodzenie wiec od
    > stronymoralnej trudno nazwac taka osobe zlodziejem.

    No tak, ale zgodnie z umową z reguły odsprzedać nie można, a utrata
    potencjalnego zysku jest.

    W sumie producenci sprzętu komputerowego powinni zacząć teraz dołączać
    "licencje" do sprzętu: "tylko do użytku własnego: bezwzględny zakaz
    wynajmu, odsprzedaży czy udostepniania osobom trzecim" - wtedy każdy
    kupiony używany komputer albo używany wspólnie lub oddany komuś to też
    byłoby "złodziejstwo" bo producenci sprzętu też tracą "potencjalny zysk".

  • 102. Data: 2007-02-10 16:56:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sowiecki Agent napisał(a):

    > no jak ktos jest zlodziejem to pewnie tak, ja z tym problemow nie mam :)

    Przemuś... Mordko głupia... To mikrosyfowe gówno domaga się tej zasranej
    aktywacji przy każdej większej zmianie sprzętu!

    Miałem kiedyś "pirata" i problemu nie było, chciałem być legalny i to
    gówno ciągle pierdoli o aktywacji!

    > no i w ktorym miejscu XP taki nie jest ?

    Ręce opadają - ciągle zapominasz, co sam pisałeś...

    > jakosciowo gdy tworze pod linuxem w kylix (nie przenosze) takze wyglada
    > gorzej niz pod xp.

    Bo partaczysz...

    > MS wykonal kawal dobrej roboty i nie zmienisz tego
    > swoim gadaniem, a fakt ze korzystasz glownie z linuxa swiadczy tylko o
    > tym ze nie poznales tego systemu.

    Poznałem XP jak zły szeląg... Wiem, jakie ma narowy i czego trzeba się
    po tym badziewiu spodziewać.

    A używam głównie linuxa, bo XP muszę używać prawie wyłącznie do rozrywki
    (niektóre tandetnie napisane gry b.słabo chodzą pod wine; choć np. taki
    Himan 2 bardzo pozytywne mnie zaskoczył - działa całkiem ładnie) - do
    łażenia po sieci czy pracy używam linuxa.

  • 103. Data: 2007-02-10 17:00:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sowiecki Agent napisał(a):

    > chodzilo o sam proces instalacji o ile potrzebne sa takie uprawnienia.
    >
    > Z ciekawosci zpytam czy pod xp korzystasz z konta admina (odpowiednik
    > root) czy zwyklego usera bez prawa instalacji?

    Jako że XP używam wyłącznie do rozrywki mogę sobie pozwolić na
    wykorzystanie go jako systemu z jednym użytkownikiem. Krytycznych danych
    nie mam, dysk mam kieszeni i wyjmuję, kopię zapasową systemowej partycji
    z podstawową konfiguracją dla tego sprzętu też mam i w razie
    narozrabiania przez jakiś program tylko ją odtwarzam. Dane są oczywiście
    na innej partycji.

    A na linuxie różnie, ale z zasady nowe aplikacje z poza zestawu
    instalują tylko w katalogu użytkownika. Testowego na początek.

    Jassssne.

  • 104. Data: 2007-02-10 17:03:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krystian Zaczyk napisał(a):

    > Nie, to ten sam _rodzaj żywności_ (chleb - system operacyjny). ;-)

    Nie. Bo gdyby to był ten sam rodzaj żywności, czyli chlebek, to mógłbyś
    przełożyć zainstalowane "aplikacje" z jednego na drugie bez problemów.

    A tak masz sytuację przełożenia wędliny na lukrowaną drożdżówkę - zjeść
    na bardzo upartego czasem można, ale nawet jeśli się uda, to słabo pasuje...

  • 105. Data: 2007-02-10 20:02:39
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

    > Nie. Bo gdyby to był ten sam rodzaj żywności, czyli chlebek, to mógłbyś
    > przełożyć zainstalowane "aplikacje" z jednego na drugie bez problemów.

    A jednak rodzaj ten sam - pieczywo. Gatunków chleba jest wiele, a są
    jeszcze bułki! ;-)
    Jeśli chodzi o wędliny to analogia się kończy, bo nie słyszałem o wędlinie
    możliwej do zjedzenia z konkretnym rodzajem chleba, albo tylko z chlebem.
    Nie mówiąc o tym, że można ją spożyć bez chleba, co równałoby się używaniu
    aplikacji bez systemu operacyjnego. ;-)

    > A tak masz sytuację przełożenia wędliny na lukrowaną drożdżówkę - zjeść na
    > bardzo upartego czasem można, ale nawet jeśli się uda, to słabo pasuje...

    j.w. - czemu nie na świeżutką kajzerkę? Mniam! ;-)

    Krystian

  • 106. Data: 2007-02-10 22:48:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krystian Zaczyk wrote:

    > j.w. - czemu nie na świeżutką kajzerkę? Mniam! ;-)

    Lukrowane kajzerki... ciekawe...

  • 107. Data: 2007-02-10 23:31:20
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    > Lukrowane kajzerki... ciekawe...

    Ano ciekawe, bo nie pisałem o lukrowanych. :-)

    Krystian

  • 108. Data: 2007-02-11 00:25:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krystian Zaczyk wrote:

    > Ano ciekawe, bo nie pisałem o lukrowanych. :-)

    A ja owszem.

    Windows i Linux to dwa różne produkty. OK, z tej samej "branży", ale
    jednak zupełnie inne. To tak, jakby w samochodach na benzyniaki miała
    monopol jedna firma, a tylko w dieslach była konkurencja.

  • 109. Data: 2007-02-11 11:15:07
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    > jednak zupełnie inne. To tak, jakby w samochodach na benzyniaki miała
    > monopol jedna firma, a tylko w dieslach była konkurencja.

    a kto cie zmusza do korzystanai z win? Tak samo bys tlumaczyl
    kadziez macOS jezlei bys chcial skorzystac z softu ktory wystepuje tylko
    pod ich system ?

    P.

    --
    http://www.niesfornazyta.pl/
    Pierwszy stacjonarny czytnik for typu phpBB/phpBBbyPrzemo (windows/linux)

  • 110. Data: 2007-02-11 11:18:01
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    > A ja owszem.

    Ale o drożdzówkach. Widocznie położyłeś moją kajzerkę zbyt blisko,
    i Ci się lukrem pobrudziła. ;-)

    > Windows i Linux to dwa różne produkty. OK, z tej samej "branży", ale
    > jednak zupełnie inne. To tak, jakby w samochodach na benzyniaki miała
    > monopol jedna firma, a tylko w dieslach była konkurencja.

    Funkcjonalnie są tym samym. Dwa różne samochody, dwa systemy operacyjne
    umożliwiające "jazdę". Fakt, że części od Forda nie pasują do Volvo... ;-).

    Krystian